Gå till innehåll

NLT - Drömflopp mot förmodat överpar (AA-QQ)


Recommended Posts

Min read på ice doc är att han är en av de bästa spelarna jag spelat mot på Tribeca. Han läser spelet väldigt bra och är kapabel till att göra både det ena och det andra.

 

Mycket tveksam syn av mig preflop men jag tänkte att det kunde vara värt det om jag klonkade, samt att han eventuellt försöker stjäla våra höjningar. Hade sett vissa såna tecken tidigare.

 

Party Crasher 8161363-47955 Holdem No Limit $0.50/$1

[May 9 21:59:38] : Hand Start.

[May 9 21:59:38] : Seat 1 : tik-hal has $73.75

[May 9 21:59:38] : Seat 2 : davereturns has $98.50

[May 9 21:59:38] : Seat 3 : verdi_76 has $138.38

[May 9 21:59:38] : Seat 4 : ice doc has $203

[May 9 21:59:38] : Seat 5 : jackine has $9

[May 9 21:59:38] : Seat 6 : LeKurde has $17.25

[May 9 21:59:38] : davereturns is the dealer.

[May 9 21:59:38] : verdi_76 posted small blind.

[May 9 21:59:39] : ice doc posted big blind.

[May 9 21:59:39] : Game [47955] started with 6 players.

[May 9 21:59:39] : Dealing Hole Cards.

[May 9 21:59:39] : Seat 3 : verdi_76 has Td Tc

[May 9 21:59:45] : jackine called $1

[May 9 21:59:46] : LeKurde called $1

[May 9 21:59:49] : tik-hal called $1 and raised $4

[May 9 21:59:49] : davereturns folded.

[May 9 21:59:51] : verdi_76 called $4.50

[May 9 22:00:03] : ice doc called $4 and raised $16

[May 9 22:00:03] : jackine folded.

[May 9 22:00:04] : LeKurde folded.

[May 9 22:00:12] : tik-hal folded.

[May 9 22:00:14] : verdi_76 called $16

[May 9 22:00:15] : Dealing flop.

[May 9 22:00:15] : Board cards [5h Th 5c]

 

Han har ju position på mig. Vad ska jag göra? Antingen har han AA-QQ eller också försökte han bara göra en steal preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog säga att synen som bäst är usel preflop, ur position (sämsta!) med 73bb. Betalde 21bb för o se floppen :?

 

Denna potten bör väl lösa sig själv om han har överpar, kan inte se hur man kan släppa den med så mycket inne preflop. Ge honom lite rep och låt han hänga sig själv, är han tom så lär han väl bluffa iaf en gång på potten och då har han halva din stack inne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slår gärna om tik-hals raise preflop och ja det är enkel fold nu. Som spelat checka floppen. Om du tror han skjuter turn igen med AK kan du väl syna annars är stackstorlekarna rätt bra för c/r all in.

 

Btw är Tribecas HH:s sjukt jobbiga att läsa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog säga att synen som bäst är usel preflop, ur position (sämsta!) med 73bb. Betalde 21bb för o se floppen :?

 

Denna potten bör väl lösa sig själv om han har överpar, kan inte se hur man kan släppa den med så mycket inne preflop. Ge honom lite rep och låt han hänga sig själv, är han tom så lär han väl bluffa iaf en gång på potten och då har han halva din stack inne.

 

Va? Jag har ju 138bb. Visserligen är det säkert kasst fortfarande men jag behöver ju "bara" betala 16bb för att se floppen efter hans höjning. 16*8 = 128. Så jag har i princip implicita odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog säga att synen som bäst är usel preflop, ur position (sämsta!) med 73bb. Betalde 21bb för o se floppen :?

 

Denna potten bör väl lösa sig själv om han har överpar, kan inte se hur man kan släppa den med så mycket inne preflop. Ge honom lite rep och låt han hänga sig själv, är han tom så lär han väl bluffa iaf en gång på potten och då har han halva din stack inne.

 

Va? Jag har ju 138bb. Visserligen är det säkert kasst fortfarande men jag behöver ju "bara" betala 16bb för att se floppen efter hans höjning. 16*8 = 128. Så jag har i princip implicita odds.

 

Tänk på de gånger du träffar och förlorar samt de gånger du inte stackar honom också. Antar att du inte gillar att fortsätta med tre rags ute. Så nej du har inte implicita.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog säga att synen som bäst är usel preflop, ur position (sämsta!) med 73bb. Betalde 21bb för o se floppen :?

 

Denna potten bör väl lösa sig själv om han har överpar, kan inte se hur man kan släppa den med så mycket inne preflop. Ge honom lite rep och låt han hänga sig själv, är han tom så lär han väl bluffa iaf en gång på potten och då har han halva din stack inne.

 

Va? Jag har ju 138bb. Visserligen är det säkert kasst fortfarande men jag behöver ju "bara" betala 16bb för att se floppen efter hans höjning. 16*8 = 128. Så jag har i princip implicita odds.

 

Tänk på de gånger du träffar och förlorar samt de gånger du inte stackar honom också. Antar att du inte gillar att fortsätta med tre rags ute. Så nej du har inte implicita.

 

Precis. Fast ibland kanske han har AK eller 99/88 också?

 

I vilket fall som helst check/synade jag hans $20 bet på floppen. Sen checkar jag igen på turn och han betar bara $1. Då slår jag om till $40 och han lägger... Alltså hade han inte AA-QQ. Eller han kanske hade KK och sätter mig på AA? Eller också är han rädd för en femma av nån konstig anledning... Det känns iaf som att jag spelade fel hela vägen. Borde ha betat in i honom på floppen (och lagt mig preflop. ;)). Om han vill representera AA så får han ta i lite mer då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis. Fast ibland kanske han har AK eller 99/88 också?

Precis, det ger du ju ännu sämre implicita pre. Sen vet du ju inte när han har AK eller AA.

 

I vilket fall som helst check/synade jag hans $20 bet på floppen. Sen checkar jag igen på turn och han betar bara $1. Då slår jag om till $40 och han lägger... Alltså hade han inte AA-QQ. Eller han kanske hade KK och sätter mig på AA? Eller också är han rädd för en femma av nån konstig anledning... Det känns iaf som att jag spelade fel hela vägen. Borde ha betat in i honom på floppen (och lagt mig preflop. ;)). Om han vill representera AA så får han ta i lite mer då.

 

Jag tycker verkligen inte du skulle betat floppen. Nu satt han väl antagligen på AK eller liknande och du hade nog inte fått av honom mer ändå. Lär ju inte vara så ofta han slår om flop helt tom här. Nu fick du ju åtminstone $21 minus rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...
Precis. Fast ibland kanske han har AK eller 99/88 också?

 

I vilket fall som helst check/synade jag hans $20 bet på floppen. Sen checkar jag igen på turn och han betar bara $1. Då slår jag om till $40 och han lägger... Alltså hade han inte AA-QQ. Eller han kanske hade KK och sätter mig på AA? Eller också är han rädd för en femma av nån konstig anledning... Det känns iaf som att jag spelade fel hela vägen. Borde ha betat in i honom på floppen (och lagt mig preflop. ;)). Om han vill representera AA så får han ta i lite mer då.

 

miniraisa tillbaka till 2 dollar. bara för att det är kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...