sankento Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Handen kommer från en liveturnering på klubben i söndags. Det var dags för final och jag var ganska liten ca 14K mot hans ca 35k mörkarna var dock ganska höga 2/4K och pengarna var fördelade 900 till 2an och 1800 till 1an. Jag hittar J T i SB och synar 2k FI checkar. <---- har inte spelat så mcyket HU mot honom eftersom detta är ganska tidigt men han är en okej och som vairt massiv chipleader hela turneringen, har inte suttit vid samma bord som han en längre tid men han verkar kunna spela. Flop 8 A 3 Han betar 4K Och min fråga är, vad tycker ni att jag ska göra? Citera
bleh82 Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 svårt att sätta honom på ett ess där, all in eller fold. Citera
lillpata Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 1) Gå allin preflop. 2) Om du limpar där så får du trycka på floppen, potten ligger på 8k och du har endast 10k kvar. När du väl har checkat floppen så är det bara att folda (om du inte tror dig ha potodds mot hans range dvs). Citera
lillpata Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 1) Gå allin preflop.2) Om du limpar där så får du trycka på floppen, potten ligger på 8k och du har endast 10k kvar. När du väl har checkat floppen så är det bara att folda (om du inte tror dig ha potodds mot hans range dvs). Hmm, missade att det var HU. 1:an står sig iaf. Sedan hade jag aldrig släppt J här, allin. Citera
sankento Postad 9 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 9 Maj , 2006 Hmm, missade att det var HU. 1:an står sig iaf. Sedan hade jag aldrig släppt J här, allin. Det var precis så jag resonerade. Trodde inte på hans ess så räknade med 2 ev 2 överkort plus färgdraget och ställde.... Var tvungen att fråga om handen här då dom på klubben tyckte det var ett dåligt move Citera
Kenny_Roger Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Given all in pre-flop. Tycker att det är ett jättemistag att bara limpa här. På floppen är nog all in bra. Han lär ha ställt in med alla A pre-flop och endast två högre finns ute. Har han något lär han inte folda men jag tror absolut att han kan vara tom här eller t o m vara high cardad av dig (lägre klöver). Så dega in du! Citera
jezaja Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Du ska vara i princip allin med alla kort preflop där enligt min mening. Felet folk ofta gör i headsup är att lägga sig för mycket i stora mörken, det ska man ta vara på! Ja där hade jag nog allinat för att dubbla, han har så stor ledning på dig så en förmodad coinflip är inte helt illa att ta med dom blindsen. Bör ju finnas lite foldequity också, han bör väl kunna beta ut där med any2 för o ta floppen på den farliga brädan. Citera
sankento Postad 10 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2006 Du ska vara i princip allin med alla kort preflop där enligt min mening. Felet folk ofta gör i headsup är att lägga sig för mycket i stora mörken, det ska man ta vara på! Jo men jag hade redan varit all-in ett par gånger eller ja detta var blott 3-4 handen men jag hade ställt 2 ggr redan från SB och ville få in lite mer från honom om jag nu fick ngt vettigt efter floppen. Han satt med 8 T och blixtsynade min all-in Och när K kom på tur så var det match igen Citera
Recommended Posts