Myssion Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Tabisca är semilös och har inte höjt en enda hand av de 145 jag har loggade på honom. Rafiki23 är också semilös men har räjsat desto mer preflop (19%) och kan vara aggressiv post-flop. PokerStars Game #4879091192: Tournament #24442583, $25+$2 Holdem No Limit - Level IV (50/100) - 2006/05/09 - 04:34:57 (ET) Table 24442583 1 9-max Seat #1 is the button Seat 1: sneakypete66 (1080 in chips) Seat 2: Rafiki23 (5845 in chips) Seat 4: Myssion (1250 in chips) Seat 5: Tabisca (4240 in chips) Seat 9: shayson (1085 in chips) Rafiki23: posts small blind 50 Myssion: posts big blind 100 *** HOLE CARDS *** Dealt to Myssion [T:h: 8:h:] Tabisca: calls 100 shayson: folds sneakypete66: folds Rafiki23: calls 50 Myssion: checks *** FLOP *** [9:h: A:c: 7:d:] Rafiki23: bets 200 Myssion: ? Citera
majorj Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Jag skulle ha foldat. Sitter han på esset (det känns så) får du syn och är rejäl underdog. Edit: Sorry. Läste fort och blandade ihop fi1 och fi2. Men skulle nog ändå ha lagt. Citera
Cyntax Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Jag hade gjort en Call. Du ligger ganska långt efter storstackarna. Här är ett läge du måste våga förlora också. Prickar du stegen (17% på turn, dvs 34% om du ser turn+river) är den väl maskerad och dina implicita odds är troligen goda (och potoddsen är ok redan nu). Förhoppningsvis sitter kanske någon med 2par/triss då du har stegen. Vad säger hans bet på 200? Jag tror han sitter med 2par eller trissen redan och vill mjölka eller A med svag kicker. Dessutom har du ju runner-runner flush-draw Kommer på turn får du helt plötsligt 7 outs till på rivern. (hoppas jag räknade rätt) CALL!! Citera
Snusarn Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Syn tycker jag är det sämsta, antingen semibluffa allin eller fold. Själv hade jag nog foldat då det är ganska nära bubblan och väntat in ett bättre läge. Citera
hansolo Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 klurigt läge, vi har ju en gubbe till som ska agera efter oss, och de e frågan om vi vill ha en 3 manna pott....jag tycker att syn är ok, har han mellan-par/lägsta-paret så har du 3 outs på 10:an också, och som shortstack måste du gambla lite för att ha chans att överleva turneringen! Syn är ju också ett sätt att ta sig ifrån potten om du missar och kanske får se river gratis, en raise/all-in här är ju bara ett sätt att lättare åka ut Citera
Cyntax Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Syn tycker jag är det sämsta, antingen semibluffa allin eller fold. Själv hade jag nog foldat då det är ganska nära bubblan och väntat in ett bättre läge.Du har en poäng där. Men frågan är om vi får så mycket bättre lägen senare?Läget nu är inte bra, men ändå inte så dåligt att vi ska folda, tycker jag. klurigt läge, vi har ju en gubbe till som ska agera efter oss, och de e frågan om vi vill ha en 3 manna pott....jag tycker att syn är ok, har han mellan-par/lägsta-paret så har du 3 outs på 10:an också, och som shortstack måste du gambla lite för att ha chans att överleva turneringen! Syn är ju också ett sätt att ta sig ifrån potten om du missar och kanske får se river gratis, en raise/all-in här är ju bara ett sätt att lättare åka ut Vi vill jättegärna i detta läget ha fler i potten, det förbättrar chansen att få bra pröjs om vi fixar en full hand. Hoppas någon fixar en triss eller någon har svårt att släppa 2par, A7. När får vi veta hur det gick Myssion? (Jag gissar på att du foldade och sparade chips.) Citera
Recommended Posts