Gå till innehåll

NLT - HU, PF-turren 8/5


Recommended Posts

Måste först säga att det var skitkul att spela HU-turneringen på PokerStars igår! Har nog inte ens spelat 10 st HU-matcher hittills i in "karriär"...

Anledningen till att jag helst spelat 10-mannabord och undviker SH (och definitivt HU) är att jag känner att jag inte är tillräckligt aggressiv för det.

Men innan turren startade igår så satte jag mig ner och skrev en liten lathund över hur jag skulle beta :-) Och den blev helt på magkänsla, hade inga belägg för korrektheten.

T ex så bestämde jag mig för att från SB alltid höja med Q-7 eller bättre (3-5 ggr m h a min slumpgenerator), dock syn var fjärde gång.

Plus att jag hade ännu ett gäng scenarier för andra kort samt för BB.

 

Nåväl, nu har jag svävat ut tillräckligt. Vad jag vill är att få kommentarer på nedanstående hand. Jag har min egen uppfattning klar men eftersom jag som sagt saknar erfarenhet av det aggresiva HU-spelet så önskar jag veta vad som var rätt eller fel av mig och/eller Fi här:

 

Vi startade på 12 000 i chips var, och den här handen kanske kommer efter 10-15 händer där jag nu har ca 13 000 och Fi har ca 11 000.

I de två föregående händera där jag varit i SB så har jag fått Q-7 eller bättre och därför höjt.

 

Dealer: Starting new hand: #4872297709

Dealer: schnkr posts small blind 80

Dealer: GoGoDick posts big blind 160

Dealer: Dealing Hole Cards :club: K :club: Q

Dealer: schnkr raises 480 to 640

 

Slumpgeneratorn säger att jag ska höja 4 ggr BB.

 

Dealer: GoGoDick raises 960 to 1600

Dealer: schnkr calls 960

 

Finns väl anledning att tro att Fi har A eller PP, men en syn måste väl tas (och är det bästa alternativet)?

 

Dealer: Dealing Flop: [ :diamond: T :diamond: J :spade: A ]

Dealer: GoGoDick bets 9840 and is all-in

Dealer: schnkr calls 9840

 

Jag floppar nötstegen men Fi går all-in. Här finns ju inget annat än syn ??

 

Fi visar :diamond: Q :diamond: 4

 

Dealer: Dealing Turn: [ :heart: 9]

Dealer: Dealing River: [ :diamond: 6]

Dealer: GoGoDick has a flush, Queen high

Dealer: schnkr has a straight, Ten to Ace

Dealer: Game #4872297709: GoGoDick wins pot (22880) with a flush, Queen high

Dealer: Game #4872297709: GoGoDick wins pot (22880) with a flush, Queen

Dealer: Game #4872297709: GoGoDick wins pot (22880) with a flush,

Dealer: Queen high

 

Fi klonkar alltså färgen på river....

Spelade jag rätt (tycker själv att svaret är ganska givet)?

När det gäller Fi's all-in på floppen, finns det någon bra förklaring till detta move? Finns det något värde i det? Han hade ingen träff samtidigt som det låg tre höga kort på bordet. Blindsen fortfarande förhållandevis låga i relation till stackarna.

 

Ja, jag har ju alltså min egen uppfattning klar...men eftersom jag är rookie så vill jag ändå höra andras funderingar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret på om du spelar rätt eller inte beror nog mest på vad du hade tänk göra på en dålig flopp. Med den floppen som kom nu är det ju inte så mycket att fundera på.

 

Continuation bet (och troligen fold vid re-raise).

Min taktik funkade grymt bra i de två första mactherna, så hur jag spelade är jag mindre orolig för ;-)

 

Men jag är mest nyfiken på om Fi's spel (alla gator) är ett vanligt/"försvarbart" spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tar det från fi:s synvinkel, så tycker jag inte han gör sådär jättefel. Preflop får han för sig att stjäla tillbaka med en kass hand. Du kanske hade höjt på knappen några gånger i rad och han trodde att du gjorde det med luft ofta? Själv hade jag nog iofs valt en bättre hand för detta, och det är här han gör sitt största misstag imo.

 

Floppen träffar han ju jättefint, han måste ju räkna med minst 11 outs. Själv hade jag nog check-raisat all-in. På så sätt hade jag fått in mer pengar på floppen från en förmodad bet från dig, men haft i stort sett samma fold equity som om jag hade ställt direkt. Hade du checkat bakom, hade jag betat turn för att försöka ta det direkt där.

 

EDIT: Räkna outs är svårt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...