Birgerstam Postad 8 Maj , 2006 Rapport Postad 8 Maj , 2006 Spelade NLT 20 på Prima och funderra på hur den här handen skall spelas. Sitter på ca 21$ och har precis satt mig ned. Har ingen note på spelaren, men han har dubblat sitt inköp, och täcker med andra ord mig. > Dealing Hole Cards (A J ) > SavageS folded > J_Aagaard folded > Skyjets folded > Tonio14 called for $0.20 > springerfolk folded > FI called for $0.20 > HERO called for $0.10 > Jozeph checked Första problemet, ska jag höja med denna Troublehand på SB efter två callers? Nu i efterhand känns det så. > Dealing the Flop(3 2 J ) > HERO bet for $0.60 > Jozeph, you have 10 seconds to respond > Jozeph folded > Tonio14 folded > kingnat raised for $2 > HERO? Ahh. Ångest. Är inne i en badstreak och har inte självförtroendet på topp. Har ni någon ideé om man och isåfall hur man ska fortsätta handen? Citera
Swalling Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Fi checkade på bb. Tycker du gör rätt att beta flopp. Troliga händer han slår om med är Jx, 33, 22, överpar är otänkbart. Om du tror du är slagen lägger du dej, annars höjjer du tillbaka. Hade höjt. Citera
tamtaram Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Känns som du är uppe mot JT,JQ,JK eller JA och då är du i ledning eller lika. Jag hade reraisat till 4$ och om han ställer in så känns det som 22,33 och då foldar jag. Vid en call så är det bara att värdebetta om inga scarecards kommer (Färg eller stegdrag tror jag inte på). Edit: Om det är en småstack du är uppe mot kan du ta även en allin eftersom småstackare ofta är rätt desperata Citera
Lottie Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Tror han sitter på färgdrag eller stegdrag, så höj igen typ $5 . Citera
TheMenace Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Färg eller stegdrag tror jag inte på Varför tror du inte på det? Citera
tamtaram Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Färg eller stegdrag tror jag inte på Varför tror du inte på det? Eftersom han bettar pott+lite till så känns det orimligt. Dessa typer av bud brukar snarare vara ett sätt att stoppa färgdrag. Men på dessa nivåer så händer de märkligaste saker Citera
Swalling Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 Ja, han hade nog bara re-raisat med 0.80 - 1,20 med steg/färgdrag. Citera
Birgerstam Postad 15 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2006 SÅ reraise floppen är tydligen det rätta. Men är det rätt spel av mig att bara limpa in preflop? Citera
erik87 Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 SÅ reraise floppen är tydligen det rätta. Men är det rätt spel av mig att bara limpa in preflop? Jag skulle limpat, men det betyder inte att det är fel att höja, men jag personligen limpar för att slippa spela en höjd pott ur position. Citera
styris Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 denna nivå höj denna hand oavsett position preflop 4-5 bb. ok position är viktigt men inte så viktigt på denna nivå. man har en bra hand då höjjer man. och jag skulle reraisa flop för att veta vad han har. kanske lite value också. men nu har vi för lite info om vad fi har för något. så nu när du satt dig i denna sits är de fold/raise. resten beror på hur du vill spela den. Citera
Recommended Posts