Smygaren Postad 8 Maj , 2006 Rapport Postad 8 Maj , 2006 2/4 Hold'em (10 handed) Preflop: Hero is UTG with T, T. Hero raises, 5 folds, CO 3-bets, 3 folds, Hero calls. Flop: (7.50 SB) A, A, 8(2 players) Ja, det här blir ju mer en teorifråga än en handanalys. CO har inte utnärkt sig på något sätt hittills. När en normal spelare trebettar här har han väl ungefär samma HD som jag har när jag raisar UTG. Troligen har han lite mindre HD; händer som han kanske inte trebettar med är 99-77, AQs, AQ, AJs. Floppen totalmissar ju alla som inte har ett A på hand. Om vi antar att jag höjer UTG med (77+,AKs,AK,AQs,AQ,AJs) så finns det 6+16+16+4=42 händer som innehåller A och (6+6+6+6+6+6+6=42) händer som inte innehåller A. Före floppen är alltså sannolikheten 0.5 att jag har A på hand. Efter floppen finns det 1+8+8+2=19 händer som jag kan ha som innehåller A. Sannolikheten att jag har 88 har minskat en smula. Alltså: Sannolikheten att jag har A på hand är 19/(19+39)=0.33. Sannolikheten att CO har A på hand är lite större. Jag kan nu betta ut och representera ett A. Om motståndaren har gjort analysen ovan lär han inte vika några händer alls i sin HD. Har han väl synat floppen lär han inte vika varken turn eller river. Och alla händerna i hand HD slår mig. Min slutsats: Check-fold. (Bör inte vara så exploaterbart, eftersom om jag haft A på hand hade jag checkat ändå.) Vi bör båda anta att motståndaren saknar A tills motsatsen är bevisad. Och motsatsen kan bara bevisas genom att gå till showdown. Även om det visar sig att han inte hade något A så förlorar jag. Tilläggsfråga: Är det någon som helst skillnad om jag haft JJ, QQ eller KK under identiska förutsättningar? KK kanske man kan försöka något trix med, fast jag vet inte riktigt vad? Citera
Jessica Postad 8 Maj , 2006 Rapport Postad 8 Maj , 2006 Syna flopp folda turn om han betar på fullring. Om det skulle vara 6 max så skulle jag syna ner. Citera
Callahan Postad 8 Maj , 2006 Rapport Postad 8 Maj , 2006 Sällan har vi väl haft ett klarare fall. Enligt din (vettiga) analys har motståndaren alltid dig slagen och kommer aldrig att lägga, och du har två outs. Det är så klart stor skillnad om du hade haft KK. Citera
t3h_h4x0r Postad 8 Maj , 2006 Rapport Postad 8 Maj , 2006 Det är inte förbjudet att betta på och representera ett A.. är han tajt kan du få honom att lägga JJQQKK Citera
Recommended Posts