Ekenstar Postad 7 Maj , 2006 Rapport Postad 7 Maj , 2006 Ytterliggare en hand där jag höjt före floppen. Stack sizes: UTG: $9.50 UTG+1: $62.35 MP1: $42.80 MP2: $151.50 CO: $23.25 Hero: $49.25 SB: $47.25 BB: $23.20 Pre-flop: (8 players) Hero is Button with UTG calls, 3 folds, CO calls, Hero raises to $2.75, 2 folds, UTG calls, CO calls. Flop: ($9, 3 players) UTG checks, CO checks, Hero bets $7.5, Floppar hålstegedrag och har ett överpar. Betta när de checkar till mig. Jag bettade strax under pott, borde få fram budskapet att dom inte har i potten att göra. Eller borde jag checka och ta ett gratiskort? Fel att tro att jag kan få dom att folda? Citera
parre Postad 7 Maj , 2006 Rapport Postad 7 Maj , 2006 Det hela beror på vad du svarar på frågan: Vad gör du om CO ställer? Det hela beror på din read på CO - hur ofta kommer CO folda? Hur ofta kommer CO slå om? Och med vad för HD kommer CO slå om? Och hur ofta kan du syna omslag från CO? Den ekvationen borde göra det hyfsat klart för dig om du bör beta eller inte. Fördelen med att checka är att det är lättpassat om en spader kommer, samtidigt som du borde ha fem rena nötouts. Nackdelen är ju att du rätt ofta faktiskt har bäst hand och ger de chansen att dra ut gratis. Äh, jag vet inte - hugget som stucket. Citera
Ekenstar Postad 9 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 9 Maj , 2006 Lite svårt att veta när man inte ska cont betta och när man ska göra det. Mitt spel mot shortstacks är inte det bästa, tror alltid jag ska kunna betta bort dom när dom egentligen verkar vara mer synbenägna än andra. Hade väl egentligen inte nån read på någon av de två. Båda två synade: Turn CO checks, Hero checks River: CO checks, Hero checks CO shows (three of a kind, Fours) and won ($29.25) UTG mucked Får väl vara glad att CO inte gick all-in på floppen, hur han nu inte kunde göra det? Citera
Recommended Posts