Gå till innehåll

SÖKES: HJÄLP!


tobas

Recommended Posts

Hejsan mitt namn är Tobias och jag är 19 år, har spelat poker på nätet nu i 1 1/2 år! men det är dom här 1/2 årets som jag måste få hjälp med!

Nu till mitt problem, jag vet att det är en massa som säger att " åhh jag sån otur " men det jag har upplevt har jag aldrig i min vildaste fantasi ens funderat på, jag har alltså haft allt i mot mig och då menar jag ALLT, jag spelar vanligtvis 10 $ sit and go.

Jag blir till och med retad av mina pokerpolare och har fått ett smeknamn som lyder " mr bad beat " då kanske ni förstår vad det handlar om, jag har på dom här 6 månader fått mitt pokerpsyke helt knäckt! Men det som är mest frustrerande av allt det är att jag tycker jag spelar PRECIS som jag ska och är långt i från missnöjd med mitt spel utan det är % som är imot mig, jag har tidigare fått mitt psyke knäckt över 1 dag och sen försökt åter att koncentrea mig och tänka " det släpper snart " Men idag rann bägaren över, jag satte in 80 $ på Paradise Poker för att gå ner en nivå och kanske att det vänder på 5 $ sit and go tänkte jag, men ack så fel jag hade denna dag har varit dom värsta på dom har 6 månaderna i bad beat väg!

Jag kan ta upp några exempel!

 

( på bubblan ) A A flopp: A 8 3. han kliver jag synar han visar 5 5 turn: 4 River: 2 han klonkar 2 gånger och hittar stegen!

 

( på bubblan ) K K mot J J och J J, ena J J jobbar in 4 spader!

 

( 5 kvar ) Q Q mot Q J flopp: 10 9 8

 

( 6 kvar ) A A mot A Q flopp: Q Q 4

 

( 3 kvar ) A K flopp: A 5 3 han visar K J turn: J River: J

 

( 10 kvar första handen) A A raisar till 80 BB kliver jag synar han var på tilt och visar 2 7 flopp: 2 8 9 turn 10 river J!

 

Det är några av dom exemplen från BARA idag men detta inlägg skulle kunna vara på 14 a4or men det orkar ingen läsa =)!

 

Men många säger att ett vanligt fel när man går all in för mkt i sit and go och det kanske där felet är, men jag går väldigt väldigt sällan all in pre flop utan vill helst se att jag har något om jag skulle ställas för det beslutet, men så klart att jag inte lägger A A pre flop och självklart blir jag glad när jag ser 2 7 men lika förvirrad och förtvivlad blir jag när jag ser att han hittar stegen!

 

Denna otur har förföljt mig nu i 6 månader och har nu bestämt för att ta ett break i från pokern tills jag känner mig sugen och redo igen!

 

Nån som har upplevt en sån här LÅNG bad beat streak och kan man göra något för att slippa uppleva detta??

 

Väldigt tacksam för svar // " Mr Bad beated "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan ha mycket otur i poker, men man ska inte glömma att man påverkas nästan alltid på ett eller annat sätt i sitt spel... vissa spelare tightare, andra lösare endel blir mer aggressiva eller mer passiva osv.. även om man inte tänker på det så förändras och försämras förmodligen ens spel till viss mån under kalla perioder...

 

förslag: ta en längre break, eller testa andra spelformer som cashgame, multitableturnering, livepoker, omaha, play money 7 card stud, keno osv...

 

va ska man göra.. alla har otur alla tycker att dom har mest otur. själv tror jag inte att nån i långa loppet har mer otur än andra. kör på bara gl m8 nh gg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller mde pisak, prova olika spelformer och variera dig.

 

Dock har du (pisa) fel i att vissa inte har mer otur än andra. Om du menar i det oändliga loppet har du rätt, men det är rätt självklart att vissa spelare har varit långt mer tursamma än andra i väldigt långa perioder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ååååååå JAG ÄR INTE ENSAM!!!!

visserligen inte haft sån här oflyt i ett halvår men ändå. här kommer min historia. hoppas jag inte förstör tråden.

 

anmälde mig till SnG plantskolan, kom inte in där men fick tillbaka suget efter SnG. Har tagit ut hela min rulle förutom 100$ på partypoker pga lägenhetsköp. började då lira SnG på 6$ nivån. klev rätt snabbt upp till 11$ nivån och spelade 9st första dagen, 100% ITM varav 7 vinster på första dagen. sen dagen efter stämmer ingenting! Jag har knappt vunnit eller ens kommit tvåa (spelar 6manna bord). Jag träffar ingenting, och har jag nått (par eller andra "bra" händer )så träffar jag ingenting.

 

Jag kan inte ens träffa en vägg om jag så sprang rakt på ett hus!!!

 

synar shortstackad all in med tex AK eller AQ eller ja ni förstår, så kan han ha Ax och träffar hela tiden 2par eller stege eller nå annat galet. tvåpar med 63 har ju blivigt en "favorit" att möta me, den klonkar alltid 2 paret på river.

 

GAAAAH! spelade just min sista för dagen. Träffar triss på floppen 555, jag sitter på och förlorar mot CL med som klonkar en full båt. 3:e handen i rad som killen träffar båten!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste bryta trenden. Du är inne i en ond cirkel. Antingen får du gå upp i nivå eller gå ned ytterligare men där är de skickligare på att klonka.

 

 

så nu har det vänt!

renoverar en lägenhet jag köpt och idag när jag renoverade slog mig tanken. "jag kan ta ut mina aggretioner från pokern i min renovering" lagom att göra detta när jag ändå höll på att slipa väggarna. Slipade tills mina händer blödde och mina sandpapper började brinna. Sen när jag var klar tog jag min tävlingscyklen och drog ut i skogen en timme.

 

lovade mig själv att ALDRIG mer spela suited connectors och andra connectors heller (om dom inte är höga vill säga) och spela MYCKET tightare. Idag kom svaret som julgranen till julen. Iofs inte så många SnG spelade men vände ändå min trend och vann 2 st på raken, sen åkte ut tidgt i 2 och avslutade med en jättevinst (95% av alla markerna i min stack med 3 pers kvar) samt en andra plats. får bli en till sen sängen.

 

Tack för era tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första dagen vann jag 7 av 9 sngs. Andra dagen gnällgnällgnällsyndommiggnäll

Du vann alltså 7 av 9 sngs, men nästa dag förlorade du några, så vi ska tycka synd om dig?

 

ingen som skrivt att ni skall tycka synd om mig?? jag har varit i världens oflyt i flera veckor och via lite tips så har det vänt. Varför är du så grinig för då? tiltat totalt eller? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...