Gå till innehåll

Tal i skolan, vad tala om?


-PK-

Recommended Posts

Jag ska hålla ett 5 minuter lång tal i SvB-kursen Nationella provet. Temat är "Leva Livet" och jag bestämde direkt att jag skulle prata om ämnet Poker. Jag vet dock inte riktigt vad man ska rikta in sig på inom pokern som passar in under temat och är någorlunda intressant för åhörarna.

 

Konstruktiva förslag mottages gärna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv om hur härligt det är i början att tjäna massor av pengar. Vara kung på krogen, köpa fin bil etc.. sen i mitten i talet.. "sen så började det gå dåligt", spelade högre och högre.. fastnade, torskade allt etc etc. avsluta med "Pokerboomen har slagit igenom stort i Sverige men jag hoppas för guds skull att ingen här i klassen blir beroende och upplever det jag just berättade om" Lev livet istället för att slösa bort det.. etc etc.. aja du fattar ungefär?

 

Jag talade om något helt annat och fick mvg btw ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

få inspiration från denna tråd?

 

Jag har läst den där tråden men tycker inte de passar in på temat riktigt.

 

du behöver ej tala om dig själv.

 

Nee, Det e ju sant. Det kanske är riktigt bra att prata om även om jag kanske inte är så sugen att ta upp de negativa aspekterna me poker..Men men, Va gör man inte för at fixa betyget 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du bara 5 minuter på dig så tycker jag du skall rikta in dig på att berätta någon berätta om någon händelse/skröna. Typ de som finns i Poker Magazin. Där har det varit ett par roliga saker att läsa som "hur man hustlar en hustler" och liknande. Undvik att prata om själva spelet poker (alltså regler, pokervarianter, ngn hand history).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...