-PK- Postad 6 Maj , 2006 Rapport Postad 6 Maj , 2006 Spelade en liveturnering igår, 28 startande 10000 i startmarker. 3 platser betalda. Vi är fem spelare kvar när denna hand utspelar sig. Jag är osäker på stackdjup men både jag och Fi sitter med mellan 70000-100000 i marker, 1a och 2a i turneringen, Fi täcker. Blinds 1500/3000 Jag sitter på BB och plockar upp 8-8 UTG foldar Fi limpar in En shortstack ställer in 8500. Knappen foldar SB synar Jag synar Fi synar Flop: J - 10 - 3 Check, check, check Turn A Check, check, check River: 8 SB bettar ut 5000 Här kanske jag borde höja för värde men jag kände att han inte skulle betala av mig med något sämre då han är ganska weaktight så jag väljer här att bara syna. Då händer det intressanta. Fi höjer nu till 20000, SB viker efter en stunds betänketid och nu är det upp till mig. Vad göra nu egentligen? Börjar tänka igenom vad Fi kan tänkas ha iom. att han limpade preflop. Han hade garanterat höjt först in med KQ samt alla pockets över 8 och då är det ju bara en hand kvar som slår mig, nämligen Q9. Fi är absolut ingen fisk men jag kände att han var en spelare som skulle kunna höja med ett tvåpar i detta läge. Det var den uppfattning jag fått. Dock så ekade Q9 starkt i huvudet. Är det en enkel syn? Orkar man folda här? Citera
eurythmech Postad 6 Maj , 2006 Rapport Postad 6 Maj , 2006 I Finspång orkar man kanske vika, svårt att hitta viket i Stockholm. Men visst, det är en crying call. Hur ofta ser man bet, syn och omslag i det där läget liksom... Citera
ok Postad 6 Maj , 2006 Rapport Postad 6 Maj , 2006 Kolla oddsen, 15k för att syna i en 64k pot, måste syna. Måste syna, och hoppas att han viker upp 33 ? =) Citera
Swalling Postad 8 Maj , 2006 Rapport Postad 8 Maj , 2006 Klar syn, varför i hela friden ekar Q9 i huvvet på dej? KQ skulle eka på mej. Skulle höjt SB på river, men om fi har en stege sparar du iofs pengar på att bara syna SB. Citera
Recommended Posts