Gå till innehåll

Vinner som 0.1% favorit!


sallskapet

Recommended Posts

Skön hand

Sitter med 47$ på ett NL50 bord.

 

Hittar 3 :spade: 3 :diamond: på CutOff synar bara liksom 4 andra.

Flop:

5 :heart: q :club: j :heart:

Rundcheck

Turn 3 :club: Jag bettar 2$ i en 2.5$ pott. Får en syn.

River 3 :heart:

Jag bettar 6, killen raisar till 12 jag raisar 36 han går all in syyyn.

 

Han visar QQ

 

Potten landar på 92$

 

Enligt twodimes hade jag 0.1% chans efter floppen =)

http://twodimes.net/poker/?g=h&b=5h+qc+jh&d=&h=3s+3d%0D%0Aqs+qd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så går det när man behandlar damerna som skit!

Word :twisted:

Limp + check på flopp är väl sällan rätt spel med par(/triss) i damer, men men. Risken att bli utdragen var väl inte allt för stor, på floppen dvs. Att han bara synar på turn är ju inte så snyggt heller :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så går det när man behandlar damerna som skit!

LOL, ja med den floppen mot 33 så måste han ju såklart beta för att inte riskera bli utdragen mot r-r fyrtal ;) . Hade en liknande hand på $25/$50 10-manna själv, utg höjer, jag hittar AA och slår om - får syn. AKx på floppen - jag väljer att knacka bakom, ser ingen anledning att betta, har han AK, KK åker pengarna in förr eller senare iaf, har han QQ, JJ jobbar jag gärna in ett set åt honom. Turn K - han bettar ut, då känns det verkligen som han har AK så jag slår om, han ställer för 6k till, jag synar givetvis och då visar han KKKK. Undrar om han hade lagt KKK om jag bettat floppen? Njaaaaaaaaa... I vissa lägen kan det ju vara bra att slöspela för att jobba in en träff. Sen kan man ju fråga sej hur han kan ställa 6k till på den turnen när han har supernöten, fyrtal. Finns ju bara en hand jag kan syna med och det är AA. Men han kanske var rädd att bli utdragen.. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt nog så hittar en dryg timme senare ett liknande läge. Har 29$

Sitter på BB och hittar 4 :club: 4 :spade:

En kille synar och floppen kommer:

2 :club: 4 :heart: A :spade:

Jag bettar lite han slår om pott jag synar.

Turn T :diamond:

Han bettar 4 jag slår om till 10 han synar

River 4 :diamond:

Jag bettar alles han synar och visar 3 :club: 5 :heart: för floppad stege =¨)

Potten landade på 58$

 

2 flytfyrtal på 2 timmar, dags att sluta lira för ikväll tror jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så går det när man behandlar damerna som skit!

Word :twisted:

Limp + check på flopp är väl sällan rätt spel med par(/triss) i damer, men men. Risken att bli utdragen var väl inte allt för stor, på floppen dvs. Att han bara synar på turn är ju inte så snyggt heller :D

Med den floppen och 3 motspelare är chansen att få trissen utdragen rätt stor. Du kan inte direkt anta att alla sitter på underpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så går det när man behandlar damerna som skit!

Word :twisted:

Limp + check på flopp är väl sällan rätt spel med par(/triss) i damer, men men. Risken att bli utdragen var väl inte allt för stor, på floppen dvs. Att han bara synar på turn är ju inte så snyggt heller :D

Med den floppen och 3 motspelare är chansen att få trissen utdragen rätt stor. Du kan inte direkt anta att alla sitter på underpar.

Du har helt rätt, jag såg inte att det var två hjärter på floppen, därav min kommentar om turn (där det blev inte bara ett utan till och med två möjliga färgdrag). :)

 

För övrigt så anser jag inte att man ska slowspela ens på en rainbow-flop, om det såg så ut på mitt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så går det när man behandlar damerna som skit!

Word :twisted:

Limp + check på flopp är väl sällan rätt spel med par(/triss) i damer, men men. Risken att bli utdragen var väl inte allt för stor, på floppen dvs. Att han bara synar på turn är ju inte så snyggt heller :D

Med den floppen och 3 motspelare är chansen att få trissen utdragen rätt stor. Du kan inte direkt anta att alla sitter på underpar.

 

 

Anyone for fyrfärg? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...