Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

* Åker SAS ekonomi Arlanda - NY, finns det uttag så man får ström eller måste man ta o köpa ytterligare ett batteri så man har 2 st som håller fyra timmar st.. Hur stabilt är internetuppkopplingen? Kan man lira Poker eller blir man disconected ibland?

* Finns det internet mellan NY och Las Vegas?

* Vad kostar internet på hotellrum på MGM?

* Låt oss säga att jag spelar Cashgame eller turnering och kanske vinner 100-500 dollar, hur får man pengarna? Insatt på sin svenska bank, kontant, check? vid förstnämda måste man isf veta kontornr och sånt till svenska banken. Jag gissar att man får dom kontant eftersom det är rätt lite, men låt oss säga allt över 2000 dollar då lär man väl få det insatt i svensk bank!?!

Rapporteras detta till myndigheterna i sverige?

* Hur är spelstilen i vegas bland de låga borden?

* Sevärdigheter förutom Hooverdam och Grand Canyon???? hur långt är det till dessa ställen med tex turistbuss?

* Bra och BILLIGA resturanger längst strippen? Hyfsat käk under 10 dollar som inte är snabbmat á lá donken. Nyttigt ska de va, är rädd att man kan bli slö o äta skitmat 24/7....

* Sen har jag läst att man kan checka in på hotellet på flygplatsen i LAs Vegas när man landar där! Tex när man väntar på väskorna, brukar det vara lång kö vid receptionen på hotellen eller? visst går hotelles shuffelbussar från flygplatsen till hotellet frekvent? Bor på MGM kanske jag ska säga.

Är där under WSOP (ca 2 veckor) och ska bara spela småturneringar 50 - 100 dollar och cashgame 1/2.

Rullen är väl typ ca 1500 dollar som man kan spela för.

Postad

1) Köp batteri

2) Vilket bolag åker du med? Troligen inte, men du öär sova den sträckan ändå...

3) ?

4) Du får allt i cash- Vinner du tokmycket (säg +10K) så ta och växla ut i omgångar, så det slipper rapporteras. Kom ihåg att $100-sedlar spelar vid bordet, dvs du kan spela med cash också (som därmed inte behövs rapporetras på något sätt)

4) -

5) Gillar du gamla bilar så titta på bilmuseet på Imrepral Palace. Gillar du nya damer så lär det också erbjudas här och var... Turisbuss tar du inte, hyr en bil till dammen och hyr en helikopter till Grand Canyon

6) Valfri buffé på vakfritt hotell

7) Ta eb taxi, det kostar inte mycket mer än shuttlebussen. Annars är typ MGM andra stoppet med bussen... Det är knappast lång kö på hotellen om du inte har otur.

Postad
5) Gillar du gamla bilar så titta på bilmuseet på Imrepral Palace. Gillar du nya damer så lär det också erbjudas här och var... Turisbuss tar du inte, hyr en bil till dammen och hyr en helikopter till Grand Canyon

Vad kostar den där helikopterturen? Landar den någonstans eller flyger man "bara" över?

Postad

Har faktiskt fått det tipset förut av en person, han sa 400 dollar per person ingick champange med tilltugg. Men givetvis varierar det nog beroende på vilket företag man använder.

Postad

jag har fått tipset att ALDIG åka med turistbussen. Tydligen billigare och skönare att hyra bil själv och köra omkring. många turistsiter är ju nästan hel dagar, och hur häftigt grand canyon än är så tror ja inte ja skulle vilja vara där en hel/halv dag...

Postad
jag har fått tipset att ALDIG åka med turistbussen. Tydligen billigare och skönare att hyra bil själv och köra omkring. många turistsiter är ju nästan hel dagar, och hur häftigt grand canyon än är så tror ja inte ja skulle vilja vara där en hel/halv dag...

Det är långt till Grand Canyon så utan helikopter tar resan en dag ändå.

Postad

Det är långt till Grand Canyon så utan helikopter tar resan en dag ändå.

det var själva vistelsen där som jag syftade på. friheten att åka i egen bil och åka vart man vill jämfört mot att behöva äta med alla andra och trängas på en buss. men visst, de tar ett tag att köra

Postad

Sitter själv på TI just nu och funderar på att testa deras nya pokerrum som det precis har öppnat... såg att det kör lite S/G turneringar som börjar var 3e timma. Allt från $60 i inköp och uppåt.

Postad

Orkar inte starta ännu en tråd om Vegas så jag fortsätter här:

Zamoras fråga om stabil internetuppkoppling på SAS? Kostar ju några tusen extra att åka med SAS så det vore bra att veta om det går bra att spela på planet.

Poker room rate? Om det står 6 timmar, säg att vi bor två på hotellrummet, räcker det då med tre timmar var?

Postad

Poker room rate? Om det står 6 timmar, säg att vi bor två på hotellrummet, räcker det då med tre timmar var?

Stämmer.

Har bokat det under WSOP, wynn och Bellagio blev det.

Postad

Jag betalade idag 5500 kr för att åka med SAS, Arlanda - New York, åker nån dag före WSOP och sen hem 10 dar efter.

Riktigt billigt!

Sen fixar jag inrikes NY - Las Vegas ca 150 dollar och Los Angeles - NY 150 dollar (1 byte)

Så om nån kan svara om internetuppkopplingen, kostade ca 26-29 dollar för hela resan men är det ens dugligt o lira poker eller är det bara dugligt för o surfa lite?

Postad
Jag betalade idag 5500 kr för att åka med SAS, Arlanda - New York, åker nån dag före WSOP och sen hem 10 dar efter.

Riktigt billigt!

Sen fixar jag inrikes NY - Las Vegas ca 150 dollar och Los Angeles - NY 150 dollar (1 byte)

Så om nån kan svara om internetuppkopplingen, kostade ca 26-29 dollar för hela resan men är det ens dugligt o lira poker eller är det bara dugligt för o surfa lite?

Det kommer lagga ur ibland ja. Bästa är nog att sitta på snyggast.nu :P