Gå till innehåll

Största fiskspelet?


Nidson

Recommended Posts

Ålrajt, nu vill jag ha era åsikter på vad som är det största fiskspelet i Texas. Av att döma av vad jag läst på forumet går nog vinsten till "insert-valfri-folkgrupp-du-vill-hetsa-mot"-raiset. Men vad får då FL-spelarna att koka?

 

Min röst går dock utan tvekan på det stora donkbetet all in på turn. Denna skönhet utspelar sig alltid på samma sätt, fi synar preflop, synar potbet på floppen och när turn kommer panikdonkar fi in resten av stacken. I 99,9% av fallen gör fi detta med ett drag som denne insett att h*n inte kommer ha odds till att checksyna med. Självklart klonkar fi varje jävla gång. :evil: (Såja, nu blev det här en förtäckt bad beat-post ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En annan klassiker är när man floppar en bra hand (högt par AA , KK ) och spelar den aggressivt och får med en tomte som tror par i sexor kanske håller när det ligger 4 överkort på bordet, och givetvis träffar de trissen på rivern och check höjer. Då sitter man där och funderar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyligen på en för er hemlig site:

 

Spelar en sit n´go med tio spelare från början. Jar gått ganska bra när det nu är fyra spelare kvar, top tre är ITM. Chipleadern har ca 4000 i marker, jag har något mindre. De andra två spelarna har endast ca 1000 var i stackarna. Spelar samtidigt som detta bord heads up på en annan SNG, är därför lite okoncentrerad. Har ju gott om marker så det är bara att ta det lugnt. När jag från att ha haft koncentrationen på heads up-bordet skall återgå till det andra med fyra spelare är det bara tre kvar? Det är jag som åkt ut! Har tydligen synat en all in från chipleadern. Satt i BB och limpade med skitkort, han gick tydligen all in på turn och jag trodde att jag passade! Fiskigare än så kan det knappast bli!!! :lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan klassiker är när man floppar en bra hand (högt par AA , KK ) och spelar den aggressivt och får med en tomte som tror par i sexor kanske håller när det ligger 4 överkort på bordet, och givetvis träffar de trissen på rivern och check höjer. Då sitter man där och funderar...

 

Det där kan göra en heltokig. Fiskar visar ju aldrig vad de har! Att syna hela vägen kan betyda nötter, bra hand eller dålig hand (typ bottenpar). Själv sitter man och betar med topparet och ibland kommer den där j-vla riverraisen.

 

Ett riktigt fiskspel tycker jag det är när man kör "syna med-taktiken" med toppar med värdokicker. Fruktansvärt irriterande när man sitter med KQ mot Q5 och femman kommer på rivern :evil::evil: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte precis göra en liknande tråd, men skriver här istället.

 

Igår satt jag och lirade 0.25/0.5 då jag plockar upp JJ i BB. UTG har miniraisat till $1 och fem andra efter honom har valt att syna. Jag bestämmer mig för att höja med mina knektar så jag trycker upp en raise på $8.5. I stacken har jag kvar ca $25.

 

Jag får syn av en spelare som sitter i MP och floppen kommer 3s 4s 8d vilket automatiskt gör att jag ställer in mina $25 i en pott på ca $20. Jag får blixtsyn av fi som vänder upp As5s och klonkar nötfärg på rivern.

 

Hur funtad är man inte om man synar en 17 BB re-raise med A5s för att därefter syna med hela sin stack med ett färgdrag + hålpipa. :roll:

 

Med andra ord så tycker jag att största fiskspelet är att övervärdera A och suitade kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte precis göra en liknande tråd, men skriver här istället.

 

Igår satt jag och lirade 0.25/0.5 då jag plockar upp JJ i BB. UTG har miniraisat till $1 och fem andra efter honom har valt att syna. Jag bestämmer mig för att höja med mina knektar så jag trycker upp en raise på $8.5. I stacken har jag kvar ca $25.

 

Jag får syn av en spelare som sitter i MP och floppen kommer 3s 4s 8d vilket automatiskt gör att jag ställer in mina $25 i en pott på ca $20. Jag får blixtsyn av fi som vänder upp As5s och klonkar nötfärg på rivern.

 

Hur funtad är man inte om man synar en 17 BB re-raise med A5s för att därefter syna med hela sin stack med ett färgdrag + hålpipa. :roll:

 

Med andra ord så tycker jag att största fiskspelet är att övervärdera A och suitade kort.

 

Ok, skum syn preflop. Men har han väl synat preflop är det ju en given syn på din all in. Han lär ju satt dig på JJ/QQ/KK och isåfall är han favorit, AA vore ju jobbigt, men han har en klase outs mot det med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, skum syn preflop. Men har han väl synat preflop är det ju en given syn på din all in. Han lär ju satt dig på JJ/QQ/KK och isåfall är han favorit, AA vore ju jobbigt, men han har en klase outs mot det med.

 

Var mest pre-flop synen jag grumblade på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur många gånger jag raisat typ 5-6ggr BB preflop med tex AQ och fått syn. Betat vid träffad Q hela vägen, inga högra kort har kommit, för att se FI ha Q4o vid showdown. Om det alltid är så är det ju bra men fiskarna spelar likadant med AK som med Q4! Har för övrigt skrivit om detta tidigare:

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=27465&highlight=

 

Jävla fiskar! Fast det är klart, dom ger en ju sina pengar till och från... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, skum syn preflop. Men har han väl synat preflop är det ju en given syn på din all in. Han lär ju satt dig på JJ/QQ/KK och isåfall är han favorit, AA vore ju jobbigt, men han har en klase outs mot det med.

 

Berätta gärna hur han kan vara favorit?

 

Han menar väl efter floppen att han har fett med outs. 60 % att han träffar nåt som gör att han vinner. Helt rätt av han att syna på floppen men definitivt inte pre flop!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, skum syn preflop. Men har han väl synat preflop är det ju en given syn på din all in. Han lär ju satt dig på JJ/QQ/KK och isåfall är han favorit, AA vore ju jobbigt, men han har en klase outs mot det med.

 

Var mest pre-flop synen jag grumblade på...

 

9 för färgen, 3 för stegen, 3 A. typ 50/50 eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant så skulle jag säga att det största fiskspelet i FL man ofta ser är någon som i position på rivern betar en hand i stil AK när det är rätt uppenbart att han inte får syn av sämre men alltid av bättre händer.

 

Fast det är ju inte direkt upprörande. Spel som faktiskt stör mig är när jag blir höjd ur position på turn, jag tycker det är oartigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant så skulle jag säga att det största fiskspelet i FL man ofta ser är någon som i position på rivern betar en hand i stil AK när det är rätt uppenbart att han inte får syn av sämre men alltid av bättre händer.

 

Fast det är ju inte direkt upprörande. Spel som faktiskt stör mig är när jag blir höjd ur position på turn, jag tycker det är oartigt.

 

 

Oartigt är det, speciellt när man blir tvungen att folda! :D Skulle aaaldrig göra så! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett exempel på en situation som visserligen inte drabbar "oss andra :lol: " utan bara slår tillbaka på fisken själv (eller är han/hon bara nybörjare, det är ju inte riktigt samma sak i mina ögon?). Spelar cashgame 0,25/0,25 på betsson när följande inträffar:

 

Plockar själv upp J, 10 off i tidig position. Pre-flop spelet är avslaget utan höjningar och sex spelare ser floppen som kommer 6-K-6 rainbow. Jag checkar varpå personen efter mig omedelbart ställer in hela sin stack om 22$.

Konsekvensen av detta blir som det oftast blir(mycket få undantag finns ju) - alla andra foldar och min bordsgranne tar hem potten som efter hans bet faktiskt blivit ganska stor :lol: , kanske 1,25$ nettovinst. I chatten kommer nu ett glatt "omg - I flopped four sixes", varpå man ju tror att vederbörande spelar oss ett spratt men då gratulationerna (lite halvhånande) och diskussionen fortsätter om att han kanske inte skulle ha ställt in hela sin stack i det läget så börjar jag inse - han hade verkligen fyrtalet och tänkte förmodligen - vad fasen, det här är ju nästan oslagbart! Jag kör in allt jag har! :shock::lol:

 

Är det inte lite fiskigt? Roligt fiskigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

^ Ja den är fin :). Annars gillar jag när två fiskar har varsin grym hand och detta händer:

 

Fi1 mini-better

Fi2 mini-raisar

Fi1 mini-raisar tillbaks

 

osv osv tills bådå är all in varav det visar sig att den andra sitter med topparet i damer med 4 som kicker och den andra sitter med topparet i damer med 2 som kicker :roll:

 

Annars är mini-raisar generellt sätt roliga. Speciellt från UTG (tiltframkallande)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara delge en händelse som inträffade nyligen på tal om fiskspel.

 

Jag sitter utg med pocket AA preflop och limpar in (hoppas såklart på att nån ska höja så jag kan kontra).

Mycket riktigt, fi höjer 5bb (alla lägger sig fram till mig).

Känner att med en kvar vill jag inte gå all in (så han lägger sig) men kosta ska det så jag reraisar fi med 20bb.

F-n skapet kontrar med all in och jag ler och blixtsynar.

Döm om min förvåning när han visar 58 of suit.

Och vad händer? Jo det kommer en 7:a på flopen (ingen träff på par eller dylikt) och han får sen runner runner stege SÅKLART :evil:

 

Ps, Ska tillägga att det INTE rörde sig om en turnering utan cashgames (vilket gör det än mer "humoristiskt")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni tagit upp det här med hålstegdragen ?

 

Hade AA, pottade hela vägen 1o1.

På river bettade min motståndare ut 6bb i en 150bb pott..

 

Han satt med KQ på 9TxxJ.

 

 

Sedan minns jag mången preflop allin med AA

där motståndaren stekt länge och sedan synat

med t ex 94o... Fullstackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värsta fiskspelet jag sett var på B2B för någon månad sedan:

 

NLT, 0.25/0.5 euro, max inköp 50 euro.

 

fi limpar UTG med AA

 

alla synar.

 

Jag synar med 32 :heart: på sb.

 

flopp: A :heart: 4 :heart: A :diamond:

 

UTG går allin

 

MP synar med 44.

 

Turn: 5 :heart:

 

Fi hade tjänat 5000 euro i badbeat jackpott om han inte varit så rädd för att bli utdragen med AAAA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...