Gå till innehåll

Nätbedrägerierna har börjat få konsekvenser.

psykologen

Recommended Posts

Regga mig på en lite mindre sajt idag och tänkte sätta in lite stach med Visat när jag fick upp ett felmeddelande. Jag var stressig som faan då en turnering hade börjat som jag verkligen ville spela och jag tänkte köra en efterreg. Men det gick bara inte. Lite smått irriterad då detta aldrig har hänt mig slängde jag iväg ett mejl till supporten och fick vet att mitt creditkort inte var tillräckligt fint då det var Europeiskt.

Någon annan som varit med om något liknande? Är detta något nytt beroende på bedrägerier eller? Jag är inte speciellt förtjust i Neteller även om jag har ett konto där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta låter verkligen som om det har fått stora konsekvenser.

Du får ett felmeddelande när du försöker sätta in pengar.

Detta måste naturligtvis menats att kortet blev shimrat och om du inte ringer och säger upp ditt VISA nu så är det länsat inom kort.

Länk till kommentar

Om kortet är utfärdat i ett annat land än där du själv är skriven så är det det nya 3Dsecure systemet som säger ifrån när du försöker göra en transaktion. Säkerheten är för din skull, men självklart kan det vara irriterande att upptäcka det när man är i tidsnöd. Ring deras support så gör dom en manuell kontroll av dig och du får kortet godkänt.

Länk till kommentar

Detta låter verkligen som om det har fått stora konsekvenser.

Du får ett felmeddelande när du försöker sätta in pengar.

Detta måste naturligtvis menats att kortet blev shimrat och om du inte ringer och säger upp ditt VISA nu så är det länsat inom kort.

:D

Länk till kommentar

Om kortet är utfärdat i ett annat land än där du själv är skriven så är det det nya 3Dsecure systemet som säger ifrån när du försöker göra en transaktion. Säkerheten är för din skull, men självklart kan det vara irriterande att upptäcka det när man är i tidsnöd. Ring deras support så gör dom en manuell kontroll av dig och du får kortet godkänt.

Hela grejen är att de säger att de accepterar inte creditkort utfärdade i Europa.

Länk till kommentar

Varför ogillar du NETeller och vilken sida var det?

En satans massa avgifter såklart.

Nu försökte jag göra en bank deposit till Neteller.

"Hej!

Just nu går det tyvärr inte att komma åt den här sidan. Om du har andra ärenden hos oss, gör gärna dem så länge, och försök här igen lite senare.

Med vänlig hälsning

SkandiaBanken"

Det här är tamefaan inte sant. Hur jävla svårt skall det vara att sätta in lite pengar i ett pokerrum.

Fuck this! Nu går jag ut och dricker öl i solen i stället.

Länk till kommentar

He he

Jag fick till slut in pengar via ett av mina andra creditkort. ????

Idag så tängre jag casha ut lite.

För att få göra det så skulle jag faxa över kopior på pass, id, räkning till creditkortet, baksida och framdida på creditkortet, ett statement där jag skulle intyga och ta en till kopia på creditkortet. NI VET NÄR MAN LÄGGER CREDITKORTET UNDER PAPPRET OCH STRECKAR MED EN BLYERSPENNA!

Sedan skulle jag vara tvungen att göra en deposit från Neteller till pokerrummet. När jag har noll cash på Neteller så blir jag tvungen att göra en bank wire till Neteller och vidare till pokerummet för att sedan kunna göra ett uttag tillbaka till Neteller.

Lolla mig långsamt i brygga. Det här måste absolut vara det sjukaste jag varit med om i pokesammanhang.

Länk till kommentar

Haha, precis sånt som får en att sitta och svära för sig själv. Neh, bra att de har säkerhet, men ibland blir ju vissa konsekvenser av det rätt frustrerande. Värst är väl Prima som jag helst inte vill ta i med tång. Vet inte ens om jag kommer lyckas få spelat nät-SM senare i år p.g.a. det spelas inom Prima.

Länk till kommentar

Haha, precis sånt som får en att sitta och svära för sig själv. Neh, bra att de har säkerhet, men ibland blir ju vissa konsekvenser av det rätt frustrerande. Värst är väl Prima som jag helst inte vill ta i med tång. Vet inte ens om jag kommer lyckas få spelat nät-SM senare i år p.g.a. det spelas inom Prima.

Jag har spelat på Prima och där var det väl normalt besvärligt förfarande har jag för mig. Kopia på pass coh kreditkort var tillräckligt.

Jag undra vad alla dessa begränsningar till att använda kreditkort kommer ifrån. Är det från Visa eller från rummen?

Man tvingas att använda neteller då det är det enda alternativet.

Länk till kommentar

En satans massa avgifter såklart.

Har du koll på hur avgifterna ser ut? Kan du hålla fingrarna borta från dina pokerpengar en lite längre tid så blir det inte "en satans massa avgifter".

Mitt intryck är att de skinnar. Dåliga växlingskurser osv Men det är väl som du säger att använder man det rätt så fungerar det ok. Jag är dock van vid att använda kreditkort ockh kreditera eller göra wiretranfers på större belopp.

Just nu är det tex helt omöjligt att få in pengar på neteller. Varken Visa eller banköveföring fungerar.

Länk till kommentar