Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det är killen vid bordets 3:e hand eller något sådant, så har inte så stor koll på honom..

Synar hans bet pre som ni ser och får en riktigt fin flopp, hur tycker ni nu att jag ska agera vid hans omslag som jag lockar fram? Finns ju en hel del händer som fortfarande kan dra ut mot mig, såsom set, Ad, Kd osv.. men får ju även sämre händer att lägga vid omslag då jag verkligen representerar styrka om jag slår tillbaka på flop. Att slå om här känns väl rimligast hur som helst eftersom det var väl ändå det jag ville uppnå med min första mesbet, eller finns det några invändningar?

Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #446,560,748

Table Basel, 5 May 2006 3:46 PM ET

Seat 1: rikke_87 ($198 in chips)

Seat 4: TheSolitude ($185.80 in chips)

Seat 6: keruxer ($450.10 in chips)

Seat 7: ItsMittens ($61.90 in chips)

Seat 10: pfloydd ($220.40 in chips) ---> [ 9D, 10D ]

ANTES/BLINDS

ItsMittens posts blind ($1), pfloydd posts blind ($2).

PRE-FLOP

rikke_87 bets $8, TheSolitude folds, keruxer calls $8, ItsMittens folds, pfloydd calls $6.

FLOP [board cards QD,JD,5D ]

pfloydd bets $4, rikke_87 bets $20, keruxer folds, pfloydd ??

Postad

Edit:Han har säkert AQ. Men han kan ha D A också så det är nog bäst att höja lite. Sedan på turn och river är det nog bäst att checka/vara passiv för att få honom att värde betta/bluffa.

Postad
Varför satsar du $4 i en ~$25-pott?

Undrar jag också. Visst, du säger att du vill locka fram en raise, men du måste väl ha tänkt ut vad du ska göra då din plan går i verk? Problemet med ett mesbet är att i stort sett inte kan slå om utan att skrika att du har nötterna. Om du synar så sitter du fortfarande i en jobbig sits eftersom du är ur position på turn och river och det kan komma skrämselkort i form av ännu ett ruter eller att brädan parar sig.

Jag hade nog betat ut lite mer än halvpott, ställer han om så är det läge att trycka tillbaka. Då har du fått ut mer pengar av honom än vid mes-bet --> raise--> re-raise. Låt honom betala riktigt ordentligt om han jagar med Ad!

Postad

Japp, insåg att min mesbett visserligen många gånger lockar ut både en raise i form av en bluff/semibluff eftersom han var pre-flop aggr. men även gör att jag får ut mindre pengar ur en riktig hand som också kan tänkas höjja i det läget. Bättre hade ju varit att betta ut kanske typ $12-15 och sedan kunna svara på ett större omslag där. Fast då känns det ju som problemet är att jag istället väldigt sällan får ett omslag av någon egentlig hand, än mindre en bluff.. frågan är om det ändå inte är bättre att göra mesbetten och höjja på det troliga omslaget han kommer att göra med vilken han han än har. Har han sedan Adx, set eller liknande kommer han iaf minst syna mitt omslag sen och då får jag ut mer pengar ur handen. Med en halvpot bet kommer han istället oftare lägga eller alternativt bara syna, och då blir det ju självklart billigare för honom att jaga än om det utspelar sig som det nu gjorde..

Fick lite svårt att spela upp i förväg hur jag tänkte spela ut handen då den kändes både väldigt stark men ändå ganska svårspelad och därmed blev det väl inte riktigt genomtänkt..