Gå till innehåll

NL - När spela lägre par än JJ pre-flop?


KalleAnka

Recommended Posts

I en ohöjdpot i position kan du nog lira samtliga...men det är kanske dumt att limpa in på knappen om samtliga lagt sig då du sitter på 22...höj då istället. 22 i tidig pos. är inte heller någon höjdare. Se till att ha position.

 

Sedan beror det ju på om det är fixed eller big bet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid ett lugnt bord, beror på turnering eller om det är rent cashbord 6bord eller 10bord osv, men basicly så bör man få in så lite marker som möjligt men ändå gå med för att se floppen, sätter du trissen har du en jättechans att fälla någon, missar du är det inte så dyrt att dra sig tillbak heller.

 

Däremot att betta för aggressivt med JJ är dumt, troligtvis den mest överskattade handen som finns på Hold em. Går nästan inte att slowplaya, inte heller en bra hand att köra all in, knappt ens i bra position.

 

JJ kör jag all in oavsett position när jag är grov underdog och det är kris i kassan i en turnering till exempel. men å andra sidan är dom flesta paren mycket värda då...

 

tack för mig =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...