Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

För bara några minuter sedan förlorade jag en för mig stor pot, frågan är om jag spelade handen rätt, hur hade du gjort?

Game # 321686192 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Husum"

Game ended 2006-05-05 13:34:07 GMT+01:00

Players:

roberto_79 (EUR 42,64 in seat 1)

monkeymack (EUR 43,70 in seat 2)

magikama (EUR 42,60 in seat 3)

snowbird (EUR 52,50 in seat 4)

Laximus (EUR 49,00 in seat 5)

esmo (EUR 7,75 in seat 6)

Dealer: magikama

Small Blind: snowbird (0,25)

Big Blind: Laximus (0,50)

snowbird was dealt: 9h - Kh

esmo Fold

roberto_79 Call (0,50)

monkeymack Call (0,50)

magikama Raise (2,00)

snowbird Call (1,75)

Laximus Fold

roberto_79 Call (1,50)

monkeymack Fold

Flop Td - Qd - Jd

snowbird Check

roberto_79 Bet (3,25)

magikama Raise (15,00)

snowbird All-In (50,50)

roberto_79 Fold

magikama All-In (25,60)

snowbird Payback (9,90)

Turn Td - Qd - Jd - 2d

River Td - Qd - Jd - 2d - 6c

snowbird shows: 9h - Kh (a straight, king high)

magikama shows: 9s - 9d (a flush, queen high)

magikama wins: EUR 88,45 (with a flush, queen high)

Rake: EUR 3,00

* Flytt till Resultat - QoS *

Postad

Ne.

Preflop synen är riktigt tveksam.

Sen floppar du inte ens nötstegen som en trolig hand AK har.

Vet inte vad tomten som synar dig gör men han kanske hoppades på Bad beat jackpot.

Postad

Pre-flop synen gjorde jag för att jag hade tells på dom båda som loose-aggresiv plus att en av dom tiltade (inte han med 99) Såhär efter ångrar jag det lite då det faktiskt fanns chans för högre stege och färg. Sen var ju hans syn snäppet sämre.

Postad
du leder när degen åker in, spelar du den rätt? uppenbarligen då du fick in degen som favorit.. inget o bråka om!

Han frågar ju om han spelar rätt, och svaret på det är ju inte så enkelt. Spelade han rätt här, JA, han gick in som favorit.

Vad jag tror killen menar är om det generellt är rätt att spela på detta vis. Och svaret där är ju solklart nej.

Synen preflopp är för lös, att sen raisa så mycket isolerar dig till en möjlig stöld men vid syn möter du till 99% en bättre hand och de flesta gånger drar du dött.

Postad
du leder när degen åker in, spelar du den rätt? uppenbarligen då du fick in degen som favorit.. inget o bråka om!

Hur kan han vara favorit i detta läget när det ligger tre ruter på bordet? Coinflip skulle jag vilja säga.

EDIT: Eller nej, det är inte ens ett coinflip. Han ligger under och har bara tre outs.

Postad

Hur kan han vara favorit i detta läget när det ligger tre ruter på bordet? Coinflip skulle jag vilja säga.

Hand 1: 34.6286 % 33.59% 01.04% { Kh9h }

Hand 2: 65.3714 % 64.33% 01.04% { 9d9s }

board: TdQdJd

Postad

Mycket marginell syn som du bara skall göra om du tror att FI gärna bluffar på jobbiga brädor. Jag har lekt med en trolig HD i pokerstove. Om man tror att han gör detta move med AK, 99+ samt alla KQ med en ruter så är det i princip en slantsingling där du ligger något under (48 vs 52%). Lägger du till alla SC i ruter ligger du definitivt under.

Postad

lol, right. Rimlighetsanalys? Du har nog matat in brädan i Dead Cards eller nåt. Eller helt glömt bort brädan.

http://twodimes.net/h/?z=1704095

pokenum -h kh 9h - 9d 9s -- td qd jd

Holdem Hi: 990 enumerated boards containing Qd Jd Td

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Kh 9h 543 54.85 377 38.08 70 7.07 0.584

9s 9d 377 38.08 543 54.85 70 7.07 0.416

Postad

lol, right. Rimlighetsanalys? Du har nog matat in brädan i Dead Cards.

haha ser det nu, man kanske ska kolla vad man får fram innan man postar.

Hand 1: 58.3838 % 54.85% 03.54% { Kh9h }

Hand 2: 41.6162 % 38.08% 03.54% { 9d9s }

ska det självklart vara

Postad

*edit* glöm det, var för långsam med att lägga upp "korrekt" pokerstove siffror :D

Poker handlar ibland om att kunna lägga "bästa handen". Du sitter på en "okej" hand, men mot flera FI känns det som man kan folda denna hand då det gått Hero check, fi 1 bet 3,5, fi 2 raise 15. Om du hade haft Kd hade det vart en annan 5a :P Men nu kan du redan på flopp dra dött mot en färg. Om nån inte har färgen kan fi (som just i denna hand) ha kombodrag och det är rätt så tajt i %en.

Summa sumarum. Jag hade foldat då jag ENDAST laggt in €2, vill inte gärna spela vidare på enfärgad bräda och man inte har någe drag till färgen.

Postad

[am i a fish or what?

jag tyckte först att flopp-spelet var guld spelat. hade dock varit skraj för färgen men vad är oddsen liksom? ;) men mn.... han har ju inte nöten direkt, (högre stege, färg)

hmm, bra tråd som precis fått mig att omvärdera "bra händer" tex stege vs färg, färg vs kåk osv osv...

betar alltid på som satan när man prickar typ stege, färg osv, men kanske ska tänka "ett steg längre".... 8-)

trevlig helg sup o sälj!