mellis14 Postad 4 Maj , 2006 Rapport Postad 4 Maj , 2006 Ni som lirar FR hur gör ni med 77,88,99 i tidig pos, 3 första? Tycker dom är svåra att spela, limpa eller höjja om bordet är ganska passivt? * Flytt till THe - QoS * Citera
Macaronis Postad 4 Maj , 2006 Rapport Postad 4 Maj , 2006 Ni som lirar FR hur gör ni med 77,88,99 i tidig pos, 3 första?Tycker dom är svåra att spela, limpa eller höjja om bordet är ganska passivt? Sjuor och åttor hade jag limpat. 99 kan du också limpa med, men är inte fel att höja heller. Citera
jonklar Postad 6 Maj , 2006 Rapport Postad 6 Maj , 2006 Jag brukar höja med 88 eller 77 vid fr UTG. Men det beror lite på bord. Spelar man på ett passivt bord där det höjs sällan innan floppen och där folk synar med det mesta. Då tycker jag det är bäst att limpa och hoppas på ett set. Spelar man på ett tight bord, då tycker jag man ska höja. Mot galningar kanske mellan par är lite dålig ammunition, beror på hur tuff man är. Sannolikheten att någon sitter på ett högre par är inte stor. Man har förmodligen bästa handen, därför tycker jag man ska värdebeta. Mellan par är lite svårspelat på floppen, men med bra reads och lite magkänsla brukar det funka. Citera
Recommended Posts