Gå till innehåll

Mitt reslutat


TheoneXXL

Recommended Posts

Under april månad drog jag in ca 7000kr från pokern!

 

Jag är nöjd men samtidigt inte..Låg i plus ca 10 000kr sedan förlorade jag 3000kr

 

Hur tänker ni då? Jag ligger plus 7000kr eller jag har förlorat 3000kr som jag hade förut??

 

Ni får ha dt bra och lycka till med era resultat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar försöka summera ihop månadens resultat och inte tänka på min toppnotering. Brukar oftast fungera mycket bra. Dock är det jobbigt när det kommer stora minusperioder, men man lär sig att det är en del av vardagen efter ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker sånt där är jobbigt för det blir lätt att man ljuger för sig själv på det sättet. Har en del kompisar som säger att dom gått plus si och så mycket senaste veckan men det dom inte säger att dom förlorade mer än dubbla det beloppet dagen innan. Känns som en viss förnekelse att säga att man inte förlorade 3000 också med tanke på att du hade 10000. Det som driver mig lite är att ta reda på varför jag förlorade dom 3000 och se till att det inte händer igen. Å andra sidan är du plus 7000 vilket inte är fel.

 

Ha det bra och fortsatt lycka till på borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har plussat 7000:-, du har säkert legat under 7000:- också men toppnoteringen på 10k:- är det enda intressanta eller hur? Pokern svänger, det väsentliga är hur mycket man har t.ex. vid månadsslutet eller när man nu väljer att summera sina resultat. Försök att släppa alla tankar på toppnoteringar och sånt, vad ska du göra åt saken liksom sluta spela resten av månaden bara för att månadsresultatet ser bra ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök att släppa alla tankar på toppnoteringar och sånt, vad ska du göra åt saken liksom sluta spela resten av månaden bara för att månadsresultatet ser bra ut?

Så sant, så sant.

Jag har samma problem som detta, men det rör sig om mindre tidsramar, nämligen sessioner. Det känns lite jobbigt att sluta spela pga att man tappat en del av vinsten, men man kan ju inte heller sluta så fort man ligger plus.

 

Det är väl bara att inse att svängningar är en del av poker, och när rullen ligger på 1600BB (FL) samt 6400bb (NL) ska jag väl fan ha råd med dem. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du känner att du tänker för mycket på toppresultatet och känner dig besviken när du backar en del av vinsten, då kan det vara bra att skriva ner resultaten efter varje månad. Om du är en vinnande spelare kan du då se att du faktiskt plussar varje månad (eller åtminstone har större gröna siffror än röda).

 

Jag kan lova dig att du kommer ha jobbigare perioder än så här. Tyvärr är det svårt att förbereda sig mentalt, men jag känner iaf att jag blir bättre och bättre på att klara av svängningarna efter varje jobbig period, så försök att se det positivt :roll::roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...