Gå till innehåll

NL - AKo från mitten position, TPTK på floppen


Mr Magoo

Recommended Posts

Hej

jag har börjat spelat lite mer NoLimit spel och har en fråga.

 

Jag sitter på middle pos med AKo, är först in och höjjer 3xBB. Jag får syn av 3 till cutoff, button och BB synar mig.

 

Flop

KT3r, BB checkar, hur mkt ska man betta i detta läge ungefär??

 

Jag bettade pot då foldade alla. Jag har bara vana av att

spela turneringar, så jag undrar om man spelar cash games no limit

ska man då försöka mjölka dom på mer pengar i detta läge då jag har en bra hand.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda hand du inte vill ge billigt turnkort i detta läge är QJ. Resten av händerna kan gärna få lite billigare här för att mjölkas. Du vill ju ha syn från KQ, KJ och AT. Jag skulle nog betta drygt 0,6*pott. Kanske till och med kan få syn från AQ. Skulle ett ess komma och du får mycket action så ta det lugnt dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betta pot och åt dom betala är mitt råd. Även fast du gör det ända fram till rivern så kommer dom ibland följa med och dra ut dig. Jag tar hellre betalt för mina händer (om än väldigt genomskinligt) än att hålla på med en massa "fancy moves" som få motståndare på dessa nivåer förstår sig på. Ett A,J eller Q på turn kan ge någon stegen..

 

Du kommer säkert tjäna hyffsat med pengar mot folk som synar dig hela vägen på tex KQ KJ.

 

Men var samtliga kort på floppen ruter? Isf måste man agera utifrån om du själv sitter på esset/kungen eller inte. Har man inget av dem och du bettar och får omslag kan det kännas lugnast och folda.

 

Slutsats:

Betta pot och åt dom betala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tolkade KT3r som rainbow. Är alla i ruter är det givetvis ett helt annat läge. Men hur som helst. Någon med KJ och möjligen även KQ kommer troligen inte calla ändå till rivern om nån sitter och bettar pott. Bättre och betta lite mindre då och få med sig de sämre händerna tycker jag i alle fall.

 

Man kan inte sitta paranoid och betta som en tok för att floppen möjligör att någon eventuellt sitter med open ended straight draw. I såna fall kommer man inte få många potter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...