Gå till innehåll

NL - Gå upp en nivå eller stanna kvar ett tag till?


Kaitsu

Recommended Posts

Hej!

 

Är en kille som lirat poker i ett par år nu, mestadels för skojs skull. Har typ gått plus / minus noll. Den strukturen jag spelat är då 0,25/0,5$. Satte in 200$ för en vecka sedan för att bonushora lite och gick stadigt plus, dock inga höga summor (mellan 40-50 BB). Men meningen var ju att cleara bonusen. Efter 3 dar gjorde jag det, men var sugen på att testa gå upp en nivå trots min bankrulle.. Liksom känna lite på motståndet!

Har nu märkt att jag efter 4 dar tjänar mycket mer än på den lägre nivån. Har spelat in lite drygt 800$ (okej inga stora summor för vissa av er, men klart kännbart för mig). :D Nu till min fråga.. tycker ni jag ska gå tillbaka till 0,25/0,5 nivån med tanke på att min bankrulle inte är särskilt stor ännu eller ska jag fortsätta slaska på 0,5/1$ nivån?? Det verkar som att mitt spel på något konstigt sätt passar bättre på den högre nivån?! Jag behöver hjälp eftersom jag mycket väl är medveten om att det lika gärna kan gå åt andra hållet. Som det ser ut nu spelar jag oftast 3 bord, varav 2 är på 0,5/1$ nivån.

Svar av kunniga önskas!

 

OBS! Vet inte riktigt rätt tråd för detta inlägg

/mvh

 

* Flytt till THe - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga man direkt ställer sig är ju hur länge har du spelat på denna nya nivå? Handlar det om bara några dagar skulle jag ju ta det väldigt försiktigt eftersom det kan slå om rätt snabbt. Men ta och sätt undan lite pengar från din rulle till att skotta på den nya nivån och se hur de funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara nosat på den högre nivån i ett par dar.. mina sessioner har inte varat längre än 2 timmar. Du har rätt, jag kan ju lägga undan kring 200$ kanske att spela för på den högre nivån och sen fortsätta på den "vanliga" nivån.. tack för svaret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det verkar som att mitt spel på något konstigt sätt passar bättre på den högre nivån?!

 

Det verkar kanske så ja, men det kan du inte veta efter 4 dagars spel... Gå ner så du inte torskar hela kalaset. En duktig spelare kan backa lika stor summa enbart pga dåligt flyt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar kanske så ja, men det kan du inte veta efter 4 dagars spel... Gå ner så du inte torskar hela kalaset. En duktig spelare kan backa lika stor summa enbart pga dåligt flyt

 

Nej jag vet, det var därför jag frågade. Men tack för att även du bekräftade. :D Jag ska fortsätta på den låga nivån och bygga upp rullen! Sen ska tjejen få sina ögon opererade!

 

 

/mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utgår från att du spelar FL stämmer det?

I så fall så har du ju en rätt bra bank roll för 0.5/1 och jag tycker att du då kan stanna kvar där och känna på nivån liksom, om det inte går bra så kan du ju alltid gå ner. Se bara till att inte stanna för länge på den högre nivån om du inte vinner, oavsett om det beror på otur eller inte så gå ner om du känner att det kostar för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utgår från att du spelar FL stämmer det?

I så fall så har du ju en rätt bra bank roll för 0.5/1 och jag tycker att du då kan stanna kvar där och känna på nivån liksom, om det inte går bra så kan du ju alltid gå ner. Se bara till att inte stanna för länge på den högre nivån om du inte vinner, oavsett om det beror på otur eller inte så gå ner om du känner att det kostar för mycket.

 

Annars står de NL i topic! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar kanske så ja, men det kan du inte veta efter 4 dagars spel... Gå ner så du inte torskar hela kalaset. En duktig spelare kan backa lika stor summa enbart pga dåligt flyt

 

Nej jag vet, det var därför jag frågade. Men tack för att även du bekräftade. :D Jag ska fortsätta på den låga nivån och bygga upp rullen! Sen ska tjejen få sina ögon opererade!

 

 

/mvh

 

Är det verkligen så smart, vill du bli singel eller? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen så smart, vill du bli singel eller?

 

Haha :lol: Ja man kan ju aldrig vara helt säker, men det är hon värd eftersom hon står ut med mitt pokerspelande! Det får bli en "liten" muta så jag kan fortsätta lira utan att hon gnäller.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utgår från att du spelar FL stämmer det?

I så fall så har du ju en rätt bra bank roll för 0.5/1 och jag tycker att du då kan stanna kvar där och känna på nivån liksom, om det inte går bra så kan du ju alltid gå ner. Se bara till att inte stanna för länge på den högre nivån om du inte vinner, oavsett om det beror på otur eller inte så gå ner om du känner att det kostar för mycket

 

Tack för svaret, trots att det nu gällde NLH..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SPela på den nivån som du plussar på!

 

Bra svar! :-o Nej men helt ärligt så verkar jag plussa mycket mer på 0.5/1$ nivån. Men söker efter ett program eller enkelt excelsheet där man kan föra statistik över sina sessioner och jämföra exakt hur stor skillnaden är. Någon givmild som har ett liknande och vill dela med sig?? :roll:

 

Tack för era svar grabbar!

 

EDIT! Hittade själv excelmallar jag kan använda i den eminenta sökfunktionen! :oops:

 

/mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...