Gå till innehåll

NLT - SnG, 99 från tidig position


Recommended Posts

Den här handen är jag inte alls nöjd med, men jag är (var) osäker på hur jag egentligen borde spela (Hollowman är tajtpassiv):

 

(Handen har redan diskuterats lite i dagboken men det är tänkt att plantskoleHH:s ska ha en egen tråd så ni kommer in lite mitt i handlingen här)

 

PokerStars Game #4819547549: Tournament #24120570, $25+$2 Holdem No Limit - Level III (25/50) - 2006/05/03 - 08:30:41 (ET)

Table 24120570 1 9-max Seat #4 is the button

Seat 1: quzzo (1595 in chips)

Seat 2: joggeboy (1497 in chips)

Seat 3: Hollowman13 (1425 in chips)

Seat 4: NOLEibis (1690 in chips)

Seat 5: zizazu (1970 in chips)

Seat 6: HumptyD (1020 in chips)

Seat 7: Myssion (1485 in chips)

Seat 8: emmnenn (1420 in chips)

Seat 9: BULLPILLAR (1398 in chips)

zizazu: posts small blind 25

HumptyD: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [9:d: 9:c:]

Myssion: calls 50

emmnenn: folds

BULLPILLAR: folds

quzzo: folds

joggeboy: calls 50

Hollowman13: raises 100 to 150

NOLEibis: calls 150

zizazu: folds

HumptyD: folds

Myssion: calls 100

joggeboy: calls 100

*** FLOP *** [4:h: 4:s: 3:h:]

Myssion: checks

joggeboy: checks

Hollowman13: bets 150

NOLEibis: folds

 

Jag foldar 99 pre.

 

Mot ett aggressivt bord håller jag med, men lämnar jag inte marker på bordet om jag foldar här? Relativt passivt bord där man på sin höjd möter en miniräjs så länge ingen hittar stål, om ens då (nu räjsar någon visserligen, men till 3xbb bara). Jag gillar att spela alla små- och mellanpar för set i sådana lägen, även från tidig position. Sedan måste jag iofs komma bort ifrån handen om jag missar floppen men blir lite kär i mitt överpar här... :oops:

 

Beror ju på den sista handen. Om du bestämt för att syna en svag bet av preflopraisaren så kan du lika gärna betta ut själv, säg runt 400. Annars kan du säkert ta hem potten med en checkraise upp till 500 då hans bet oftast betyder informations bet. Killen bakom dig behöver du nog inte oroa sig för, men synar han så är det bara att ge upp turn.

 

Synar preflopraisaren ner din flopbet/checkraise så har du ett mycket svårt beslut då han kan i princip vad som helst. Överpar, kåk (rätt osannolikt att han raisat med 3orna), triss (ännu osannolikare) eller bara överkort. Många lösa spelare synar flopbet med t.ex. A-K och A-Q för att dem inte vill visa sig svaga efter en preflopraise.

 

Posta gärna turn och river för sig själv ifall handen spelades vidare efter flop.

 

Jag tycker själv att jag muppspelade handen när jag inte checkfoldar på floppen. Vad ska han ha liksom (tight/passiv spelare som höjer efter två limpare)...?

 

Fortsättningen:

Myssion: raises 350 to 500

joggeboy: folds

Hollowman13: calls 350

*** TURN *** [4:h: 4:s: 3:h: ] [2:s:]

Myssion: checks

Hollowman13: checks

*** RIVER *** [4:h: 4:s: 3:h: 2:s:] [7:s:]

Myssion: checks

Hollowman13: bets 300

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du träffar trissen 1 gång av 8 på floppen för att din syn pre-flopp skall vara lönsam så behöver du i prakiken får fi all-in om du träffar för att det skall vara lönsamt i längden. Marker på bordet har inget att göra med det - du har råd att förlora 50 - pott-oddsen borde vara enda rättesnöret.

 

 

 

Som det ligger till nu är det förmodligen bara och syna och se om din pre-flopp teori om att fi inte sitter på ett överpar till dig var korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du träffar trissen 1 gång av 8 på floppen för att din syn pre-flopp skall vara lönsam så behöver du i prakiken får fi all-in om du träffar för att det skall vara lönsamt i längden. Marker på bordet har inget att göra med det - du har råd att förlora 50 - pott-oddsen borde vara enda rättesnöret.

 

 

 

Som det ligger till nu är det förmodligen bara och syna och se om din pre-flopp teori om att fi inte sitter på ett överpar till dig var korrekt.

 

Med att lämna marker på bordet menade jag att jag gav upp cEV genom att folda 99, inget annat, sorry för otydligheten.

 

Preflop sätter jag honom på högt par och vill knäcka honom. Sedan känner jag att jag vill testa honom när han betar på floppen, får jag syn då så är jag done with it. Borde gå med min förstaread istället och checkfolda tycker jag, eftersom jag bara spelar handen för set från första början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...