Gå till innehåll

Var skall jag spela SnG nu när Multipoker är borta?


qwerty

Recommended Posts

Körde tidigare mycket SnG på multipoker med bra resultat. Dåligt motstånd som jag hade hyfsad koll på. På 20 och 30 borden satt ofta två-tre fiskar jag hade bra notes på. Jag gillade även Multipokers struktur med att blindsen höjdes efter ett antal givar, inte efter ett antal minuter. Jag tycker detta är bättre, bl.a. för att det är lättare att planera för framtiden och man inte blir lika beroende av andras spelares betänketid.

 

Upplevde också att de som spelade SNG på multipoker var extremt lösa. Ibland kunde man i princip folda sig ITM.

 

När nu Multipoker slukats av Partypoker har jag lite på måfå hoppat mellan, partypoker, Pacific, Noble, bet365 och Poker stars. Men ingen har SnG med samma struktur som multipoker. Upplever också att det är mycket tightare spel på dessa, t.o.m. på Pacific som någonstans sades ha ”nätets sämsta spelare”. Möjligen kan detta bero på att jag inte har samma koll på motståndet.

 

Detta leder till två frågor jag skulle vilja få svar på.

 

1. Finns det någon annat rum som har SNG med liknande struktur som Multipoker (blindsen ökar efter ett antal givar, inte efter ett antal minuter)?.

 

2. Var finns enligt er uppfattning de lösaste (eller fisktätaste) SNG-turneringarna?

Jag funderar på att lite mer systematisk samla Poker Office data, te.x. hands played, SawFlop% etc från mina SNGs för att kunna få lite mer objektiv analys av detta. Men det kanske någon redan har gjort?

 

* Flytt till Onlinepoker - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...