Gå till innehåll

Försämrat spel efter cashout?


nizze

Recommended Posts

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Efter ett två månader långt uppehåll i pokerspeladet (uppsatsen i fek tog för mycket tid) satte jag in 1000 spänn fyra dar i rad på lad. Detta resulterade i total jävla blackning och en ilska som kostade mig en sönderslagen telefon. Gjorde det klassiska, dvs sa upp alla bekantskap med poker för all framtid och avinstallerade alla pokersidor från datorn. Denna skilsmässa höll i exakt 19 timmar och sen bestämde jag mig för att installera Lad igen och ge det en sista chans (som naturligtvis inte hade varit sista chansen om det gått).

 

När jag ominstallerat Lad och satt in 400(!) spänn händer följande. Jag vinner på två dar två multiturneringar och kommer till finalbord i ytterligare två. Går som en klocka på 5/10 och plussar 19000 på tre dar. Jag är fullt övertygad om att det var ominstallationen av lad som gjorde min lycka och uttagen (5 och 10 tusen) har inte gjort att det gått sämre!

 

Så om ni vill ha en vändning...slå sönder en telefon, intala er att det är sista gången ni spelar, ominstallera programmet och sätt till er i vinnarposen!

 

/Humla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ominstallerat Lad och satt in 400(!) spänn händer följande. Jag vinner på två dar två multiturneringar och kommer till finalbord i ytterligare två. Går som en klocka på 5/10 och plussar 19000 på tre dar. Jag är fullt övertygad om att det var ominstallationen av lad som gjorde min lycka och uttagen (5 och 10 tusen) har inte gjort att det gått sämre!

Jag antar att du skämtar här. Men vad du gjorde var alltså att överspela din rulle enormt och ha lite tur, sånt händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt fel. Jag anser inte att man överspelar rullen när man ställer upp i en tio$ turnering. När jag sedan vunnit den (650$) anser jag vidare inte att man överspelar rullen när man är med i en 30$ turnering (1260). Efeter det kan man väl knappast säga att jag överspelar rullen när jag lirar 5/10....däremot har du rätt...en jävla rulle har jag haft :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt fel. Jag anser inte att man överspelar rullen när man ställer upp i en tio$ turnering.

Om rullen är runt $50* så anser du fel, en multitable är i stort sett det sämsta tänkbara du kunde valt med hänseende till risk att gå gul, det är mycket lätt att missa pengarna i fem sådana i rad. Den andra turneringen, tja ok, men den är ju fortfarande otillräcklig som turneringsrulle. 5-10 med 1,2k bör väl kunna funka, fast bli inte förvånad om du torskar allt, särskilt inte om du tänker spendera pengar ur den rullen. Fast om du är villig att sätta in mer så är läget mycket bättre. Och ja, i värsta fall så är det väl bara att installera om Ladbrokes... ;-)

 

* I praktiken så var det förstås kanske inte så eftersom du har så stor rulle som du är villig att spela för och har tillgång till. Det är bara om man ser på de här pengarna isolerat som du överspelar, men då överspelar du och andra sidan rätt ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja...visst har du rätt. Hade det varit mina sista 400 så kanske det var en kraftig överspelning...men det var det naturligtvis inte....dock såg inte rullen så jävla munter ut. Förövrigt så är det hanska svårt att inte överspela rullen om man sätter in 65$....antar att man får börja gneta på 0.05 - 0.10 om man ska spela "säkert". Ve t inte...men jag antar att inte heller du hade satt dig på dom nivåerna.

 

Du har rätt i att jag inte skulle bli förvånad om jag gick gul på 5/10 med en rulle på 1,2 k....det finns ingenting inom poker som förvånar mig. Är därmed inte heller speciellt förvånad över en uppsagning på 2,5k.

 

Förövrigt anser jag att Kartago bör förstöras!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja...visst har du rätt. Hade det varit mina sista 400 så kanske det var en kraftig överspelning...men det var det naturligtvis inte....dock såg inte rullen så jävla munter ut. Förövrigt så är det hanska svårt att inte överspela rullen om man sätter in 65$....antar att man får börja gneta på 0.05 - 0.10 om man ska spela "säkert". Ve t inte...men jag antar att inte heller du hade satt dig på dom nivåerna.

Nej det hade jag inte, fast jag hade nog gnetat 0,5-1k på typ ett jobb (gasp, shock, horror) och börjat med NL. Och jo, de där jäkla kartagerna har plågat Rom länge nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det inte vara så att oftast när man gör en cashout så har man haft en period då det gått ganska bra.

Eftersom det oftast går i vågor så är det inte så konstigt att man ofta har en dålig period efter cashout.

Inte om du inte börjar spela sämre eller dina motståndare bättre. Bara för att du haft tur tidigare så innebär det inte att sannolikheten ökar att du kommer ha otur. Däremot, om du tidigare haft tur så kan ju de förväntade resultaten verka som otur.

 

Det är en grundläggande sats i sannolikhetslära att utgången av oberoende händelser inte påverkar varandra, för att de är just oberoende. Det här är något som kan vara rätt svårt att greppa eftersom det går helt emot våra instinkter och till stor del hur naturen vi är utvecklade i fungerar. Utgången av pokerhänder är dock oberoende i ett sannolikhetsperspektiv.

 

Hur som helst, vågfenoment förekommer i alla slumpade serier, vare sig det är roulette, slantsingling eller riverkort. Och bara för att kulan kommit på rött 10 gånger i rad så ändras inte sannolikheten att den ska komma på svart nästa gång, eller rött eller nolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till alla som skrev ungefär såhär:

 

Jag är en liten nolla som inte kan spela poker men tror att jag kan, så för att förklara varför jag förlorar bort min veckopeng försöker jag försöker intala mig själv (och andra, tydligen) att alla sidor är riggade och att de har en elak figur anställd som av ren jävlighet ger vissa spelare mer otur i perioder så att de ska bli förbannade (tänk på alla pengar de tjänar pga det!!) – ofta efter en cashout ($$$!!). Säkert en sån där rik borgare.

Ja så är det, det är enda förklaringen till att jag förlorar! Nu postar jag det på det här forumet och försvarar min ståndpunkt genom att ignorera logiska förklaringar och resonemang för att istället fokusera på det irrationella och det otroliga, för på det sättet når jag direkt ut till alla som är lika dåliga på poker som jag och inte heller förstår det!

Jag tror också på aliens, spöken och att människan aldrig har varit på månen!

 

Lägg ner nu, va?

 

Och till personen som uttryckte följande:

 

Kan det inte vara så att oftast när man gör en cashout så har man haft en period då det gått ganska bra.

Eftersom det oftast går i vågor så är det inte så konstigt att man ofta har en dålig period efter cashout.

 

Nej, så kan det inte vara. Upp- och ned-perioder eller "vågor" som du kallar det är bara nåt vi kan blicka tillbaka på och existerar för att du i egenskap av människa har egna upp- och ned-perioder i ditt spel. I spel som inte skicklighet har nån betydelse i existerar inte dessa vågor i samma utsträckning (självklart kan du fortfarande förlora 10 gånger i rad på roulette, men du kan aldrig förutsäga en ... "våg").

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till alla som skrev ungefär såhär:

 

Jag är en liten nolla som inte kan spela poker men tror att jag kan, så för att förklara varför jag förlorar bort min veckopeng försöker jag försöker intala mig själv (och andra, tydligen) att alla sidor är riggade och att de har en elak figur anställd som av ren jävlighet ger vissa spelare mer otur i perioder så att de ska bli förbannade (tänk på alla pengar de tjänar pga det!!) – ofta efter en cashout ($$$!!). Säkert en sån där rik borgare.

Ja så är det, det är enda förklaringen till att jag förlorar! Nu postar jag det på det här forumet och försvarar min ståndpunkt genom att ignorera logiska förklaringar och resonemang för att istället fokusera på det irrationella och det otroliga, för på det sättet når jag direkt ut till alla som är lika dåliga på poker som jag och inte heller förstår det!

Jag tror också på aliens, spöken och att människan aldrig har varit på månen!

 

Lägg ner nu, va?

Jag nominerar dig till "Chef över pokervärlden".

Fick mig ett gott skratt av ditt citat ovan, suveränt! :D

 

/Stevie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till alla som skrev ungefär såhär:

 

Jag är en liten nolla som inte kan spela poker men tror att jag kan, så för att förklara varför jag förlorar bort min veckopeng försöker jag försöker intala mig själv (och andra, tydligen) att alla sidor är riggade och att de har en elak figur anställd som av ren jävlighet ger vissa spelare mer otur i perioder så att de ska bli förbannade (tänk på alla pengar de tjänar pga det!!) – ofta efter en cashout ($$$!!). Säkert en sån där rik borgare.

Ja så är det, det är enda förklaringen till att jag förlorar! Nu postar jag det på det här forumet och försvarar min ståndpunkt genom att ignorera logiska förklaringar och resonemang för att istället fokusera på det irrationella och det otroliga, för på det sättet når jag direkt ut till alla som är lika dåliga på poker som jag och inte heller förstår det!

Jag tror också på aliens, spöken och att människan aldrig har varit på månen!

 

LOL. :lol:

 

Klockren.

 

 

Fast spöken finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

(självklart kan du fortfarande förlora 10 gånger i rad på roulette, men du kan aldrig förutsäga en ... "våg").

 

Jag såg ett intressant tv-program för ett par herrans år sedan, där ett par sluga matematiker försökte implementera kaosteori (eller dylikt) inom aktiemarknaden, för att försöka skönja några mönster i fluktationerna. Nu är inte jag rätt person att bedöma huruvida man skall förlita sig på sådant. Men faktum är att de bägge efter ett tag lyckades tjäna ohyggliga summor pengar på sin verksamhet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan bara inte vara slumpen att man blir gul efter cashouten...

Händer mig precis samma sak gång efter gång...

 

Efter cashoten på 700$ idag lämnade jag 300$ på kontot, nu har jag bara 150$ kvar...spelade som vanligt...o såna jävla utköp har jag aldrig varit med om...Testade alla möjliga nivåer, FL-NL-PL, turneringar mm..

Dem spelare som körde på skit träffade hela tiden....

 

Gjorde detta cashout BARA för att bäkräfta min teori....och det är ingen rolig erfarenhet...

 

På något sätt så sjunker ens vinstprocent efter cashouten...

 

En förklaring är att sajten förlorar ju pengar vid cashout (ränta + rake)...och så ska man "straffas" för det....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Så om ni vill ha en vändning...slå sönder en telefon, intala er att det är sista gången ni spelar, ominstallera programmet och sätt till er i vinnarposen!

 

/Humla

 

Har du någon speciell telefon att rekommendera som man ska slå sönder?

 

Sen vill jag säga två saker.

 

A. Varför skulle siter inte kunna vara riggade? Förvisso är bevisen svaga, men motsatsen är väl inte så stark heller? Säg aldrig aldrig. Tror/hoppas att ingen sida är riggad men det skulle inte förvåna mig.

 

B. En idé till att ens spelande försämras efter cashout är att man får hybris och tror att man är no:1 pokergambler nu och kan besegra det mesta vilket gör att man spelare sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan bara inte vara slumpen att man blir gul efter cashouten...

Nej dåligt spel är en bra förklaring också.

 

Händer mig precis samma sak gång efter gång...

Kan det bero på:

 

a) du spelar dåligt och har tur så att du vinner (som vanligen innebär att du tar ut pengar), efter ett tag så slutar du ha tur och börjar förlora såsom du bör.

 

b) du spelar bra, men spelar på kort rulle alldeles för mycket och blir därför en förlorande spelare.

 

c) du spelar bra, men har fått för dig att det finns en "cash-out curse" och ser vad du vill se.

 

d) en kombination av ovanstående.

 

Det här är förresten inga förolämpningar, bara sådant som jag anser vara *mycket* troligare och mer logiska förklaringar än den du använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A. Varför skulle siter inte kunna vara riggade? Förvisso är bevisen svaga, men motsatsen är väl inte så stark heller? Säg aldrig aldrig. Tror/hoppas att ingen sida är riggad men det skulle inte förvåna mig.

Bevisen är patetiskt svaga för riggade positionen, och starka* mot riggade positionen. Jag tror inte att det övht går att bevisa att en ärliga site är ärlig, men det går att bevisa att en riggad site är riggad. Av någon anledning så har det aldrig dykt upp några bevis.

 

Fast ett undantag är Planet Poker (*tror* jag, kan ha varit en annan site) som i början av sin bana hade en undermånlig slumpgenerator som några knäckte. Inkompetens är en orsak till oegentligheter hos en site som jag finner långt mer trolig än att de skulle vilja blåsa spelarna på pengar.

 

B. En idé till att ens spelande försämras efter cashout är att man får hybris och tror att man är no:1 pokergambler nu och kan besegra det mesta vilket gör att man spelare sämre.

Inte alls omöjligt, det gäller säkert en del. En annan orsak skulle kunna vara att folk spelar med för lite pengar och inte vågar spela bra fullt ut.

 

*"Starka" är ju naturligtvis en bedömningsfråga, men jag ser deras motivation till att blåsa sina spelare är mycket låg. Och finns där ingen motivation är det väldigt otroligt att där finns någon handling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Feedback: Statistiken talar i riggatdebatten. Visa mig långsiktig statistik på att saker och ting händer way out of proportion jämfört med chanserna så kan vi börja snacka. Kruxet är att du inte kan visa upp det, eftersom det inte existerar (på de stora siterna, små siter svarar inte jag för).

 

Nån smart jävel sa en gång, att då en 80%-ig favorit vinner 100% av gångerna, då är siten riggad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle kunna ta ut mina händer jag spelat FÖRE och EFTER cashouten...som dag och natt...undrar hur kan det förändras så mycket på 2 min.... Och motståndare prickar in skit efter skit helt plötsligt...på 2 min som sagt... Visst är det underligt????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle kunna ta ut mina händer jag spelat FÖRE och EFTER cashouten...som dag och natt...undrar hur kan det förändras så mycket på 2 min.... Och motståndare prickar in skit efter skit helt plötsligt...på 2 min som sagt... Visst är det underligt????

Ok, gör det*, förslagsvis innan du börjar häva ur dig grundlösa anklagelser. Ta säg 300 händer före och efter varje cash-out, och jämför för säg 50 cash-outs så kan vi ju se om du har några resultat som verkar semi-valida. Om setet om de första 15000 (alltså innan cash-out) skiljer sig signifikant från de 15000 händerna efter cash-out så kan du kanske ha en poäng.

 

Men det är ju talande att du inte ens gjort den mikroskopiska biten arbete innan du börjat häva ur dig sånt här. Du har mao precis ingeting alls som talar för att det faktiskt förändrar sig före och efter cashout, känslor och intuition är nämligen 100% utan värde i sammanhanget. Varför är det så mycket begärt att folk ska komma med något som ens kan liknas vid bevis i de här situationerna? Om det nu vore sant så skulle det ju vara i det närmaste trivialt att samla in ett par hundra tusen händer och helt enkelt ovedersägligen bevisa att Party (eller vilken site det nu är) är riggad, jag är säker på att konkurrenter skulle vara väldigt intresserade av sådana resultat.

 

*Hämta hem handhistorier före och efter cash-out och kör det i pokertracker eller liknande. Om du spelar på Stars så kan du eposta och be att få dina samtliga handhistorier någonsin, sen är det bara att pricka in cash-out datum på olika ställen där och se om du får fram några relevanta resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par dagar efter det så har man tebax dem. Tänk efter, de allra flesta som checkar ut gör det efter en vinnande session, eller ett par vinnande sessioner. Då är det ju inte så konstigt om man får en förlorande straxt inpå.

Det hade inte varit konstigt om man fått en förlorande session strax därpå oavsett resultat. Duktiga spelare vinner sällan mer än 75% av sina sessioner. Men sannolikheten för en förlorande session ökar inte bara för att man vunnit sina 10 senaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...