Gå till innehåll

FL7CS - (QQ)K Folda tredje? Värdebetta river?


Recommended Posts

7 Card Stud High ($2/$4), Ante $0,25, Bring-In $1 (converter)

 

3rd Street - (1.00 SB)

 

Seat 1: xx xx 4:diamond: ___brings-in___calls

Hero: Q:diamond: Q:spade: K:club: ___raises

Seat 3: xx xx A:heart: ___folds

Seat 4: xx xx 7:spade: ___folds

Seat 5: xx xx 9:diamond: ___calls

Seat 6: xx xx 8:heart: ___folds

Seat 7: xx xx A:spade: ___calls

Seat 8: xx xx J:heart: ___folds

 

Känns som en raise eller fold situation. Frågan är om risken att jag är uppe mot ett par i ess är tillräckligt för att lägga handen?

 

4th Street - (5.00 SB)

 

Seat 7: xx xx A:spade: 3:club: ___checks___folds

Seat 1: xx xx 4:diamond: 7:heart: ___checks___calls

Hero: Q:diamond: Q:spade: K:club: 9:club: ___bets

Seat 5: xx xx 9:diamond: 4:club: ___calls

 

Efterssom ingen verkar träffa något så bettar jag självklart fjärde.

 

 

5th Street - (4.00 BB)

 

Seat 5: xx xx 9:diamond: 4:club: 4:heart: ___bets

Seat 1: xx xx 4:diamond: 7:heart: 3:heart: ___calls

Hero: Q:diamond: Q:spade: K:club: 9:club: 5:spade: ___calls

 

Mot vad som troligtvis är ett tvåpar lägre än damer känns det givet att syna för att försöka dra ut. Det finns ju också en liten chans att han har ett par plus ett drag eller liknande även om det inte ser så ut.

 

6th Street - (7.00 BB)

 

Hero: Q:diamond: Q:spade: K:club: 9:club: 5:spade: 5:club: ___bets

Seat 5: xx xx 9:diamond: 4:club: 4:heart: K:heart: ___calls

Seat 1: xx xx 4:diamond: 7:heart: 3:heart: 5:heart: ___calls

 

Vill inte ge frikort så jag bettar. Misstänker att det blir samma resultat om jag checksynar men varför ta risken?

 

River - (10.00 BB)

 

Hero: Q:diamond: Q:spade: K:club: 9:club: 5:spade: 5:club: 2:diamond: ___checks

Seat 5: xx xx 9:diamond: 4:club: 4:heart: K:heart: xx

Seat 1: xx xx 4:diamond: 7:heart: 3:heart: 5:heart: xx

 

Ska man värdebetta här och vågar man i så fall bet-folda? Alternativet är att checksyna och hoppas på att någon bluffar.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instinktivt känns det som att jag också hade checkat, men då man analyserar spelet och deras uppkort så undrar jag ändå om en värdebet inte är rätt, du får säkert syn av sämre tvåpar och vad kan de annars ha? Seat 1 känns farligast men iom att han inte 2-betade med skrämselkortet på 6:e så är frågan om man inte ska få värde ur tvåparet (!) hos seat 5 samt ett eventuellt tvåpar hos seat 1 (känns som han kört både med stegdrag och lågt par). Men om seat 1 lägger in en 2-bet på sista gatan så är nog en fold korrekt. Seat 5 kan visserligen sitta med 444, KK44 eller AA44 men det känns ju inte särskilt sannolikt.

 

EDIT: Fold pre kan väl knappast finnas på kartan? Du ser två spridda A och sitter själv på ett K. I min mening solklar raise, precis som du spelade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Fold pre kan väl knappast finnas på kartan? Du ser två spridda A och sitter själv på ett K. I min mening solklar raise, precis som du spelade.

 

Har för mig att det är ungefär 13% risk att någon har ett par i ess om man har ett ess kvar bakom sig att agera. Finns det två ess kvar att agera blir det ungefär 18% totalt.

 

Lägg därtil en liten liten risk att någon är upprullad eller har kungar i hålet och det börjar närma sig 20% risk att vi går in som en rejäl underdog. Antar dock att detta är en risk man måste ta.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det helt retard att höja på femte?

 

Positionskontroll (bortsett 77 hos mellankillen så får man ju antingen position eller förbättrar), handmaskering och lite annat. Dessutom är det ju rätt äckligt att behöva syna ned minst tre stora bet med 9944 när det bara finns 2 kort som förbättrar till kåk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det helt retard att höja på femte?

 

Nej det är förmodligen rätt så smart. Förbättrar man så bettar man ut och då är det större chans att de foldar i tron att man har kåk. Förbättrar man däremot inte aggerar man nästan säkert sist och kan ta ett gratiskort på sjätte.

 

I like it...

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar dock att detta är en risk man måste ta.

Ok att lägga (QQ)K från sen position efter en eller ett par farliga höjningar, men från tidig vill jag ta reda på var de står. Det bör väl vara +ev även mot en eller ett par A/K-dörrar?!

 

Hur skulle du ha spelat (QQ)<9 mot samma bräda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...