Gå till innehåll

Budget $50, vart börja spela?


tricks

Recommended Posts

Hej.

 

Har spelat nl hold em (med funmoney) till och från under ca 6 månader nu.

Hade tänkt sätta in $50 på någon site, (har spelat på pokerchamps men vad jag förstått såhar dem så lurga vilkor för att spela med real money) men kan inte riktigt bestämma mig för vilken.

Kanske ni kan hjälpa mig?

 

Finns det någon sida där det är mycket nybörjare?

Hur är partypoker om man är nybörjare?

Ladbrokes?

 

Kanske någon sida där man kan kombinera och samtigt få någon sign up bonus på vissta många %?

 

Hade också tänkt passa på och fråga, "rake hands", vad är det?

Om jag förstått det rätt så räknas 1 rake hand då dealerbrickan gått runt hela bordet ett varv?

Om jag foldar innan floppen kan det iallafall räknas som en "rake hand"?

 

(eller är jag bara helt och hållet ute och snurrar :lol: )

 

Andra nybörjartips?

Vad bör jag se upp med ute på borden?

 

Tack!

Hej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska börja spela poker rekommenderar jag Starkt Everest poker. Spelarna där är bland dom sämsta på internet enligt min mening. Spelet på NL50 är i klass med NL10 på andra sier. Det finns ingen fet bonus där men det finns låååg limit bord med instatser ner till $2 i max inkö´p och SnG turneringar med inköp på $0.05.

Dess låga inköp gör att du kan lära dig spelet mot totala tomtar utan risk att förlora någonting. Spelar man det flera på forumet kallar ABC poker vinner man STORT. Man ska dock inte vara för kaxig när man byter sida då man ofta är en riktig dog på samma nivå man krossade på everest.

Köp även lite pokerböcker. Harrington on Hold Em är mitt rekommenderade köp.

 

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar att sätta in 50$ på Partypoker. Anledningen jag ser är att dom frekvent har ett stort antal spelare, freerolls och utbud av bord i olika storlekar. Jag påbörjade själv min karriär på PP med 50$ och dom var efter 3 månader 2000$.

 

Men det är nog framför allt det stora turneringsutbudet som väger upp tycker jag.

 

Hoppas det hjälper! Och lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Tack för snabba svar. :)

 

Angående turneringar, jag har endast spelat freerolls på pokerchamps, vad tycker ni, är det bra att spela mycket turneringar som total newbie?

Fördelen är ju självklart att man får möta en hel del blandat folk.

 

 

Skall knata iväg till bibblan någon dag och låna lite böcker också.

Tack för tipsen. :)

 

Angående Everest; något speciellt jag bör veta om siten?

 

Återigen, tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående turneringar, jag har endast spelat freerolls på pokerchamps, vad tycker ni, är det bra att spela mycket turneringar som total newbie?

Jag skulle säga att du ska hålla dig borta från MTTs (med undantag från freerolls såklart); det är inte lika lätt att plussa stabilt där. Håll dig till cashgames eller SNGs. Jag började själv med att spela några hundra SNGs för att bygga upp en rulle. Ett tips som jag har fått via pokerforum, och som många rekommenderar, är att man håller sig till att spela på de nivåer där man har 30 inköp.

 

För att spela $5 SNGs måste du alltså ha $150 (om man räknar bort raken).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar att sätta in 50$ på Partypoker.

Öppna ett NETeller-konto och börja jaga bonusar med dina $50. Det finns rätt många på Prima-nätet för mindre insättningar. Vänta med Party tills du har fått ihop $500 och kan utnyttja hela sign-up bonusen på $100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar att sätta in 50$ på Partypoker.

Öppna ett NETeller-konto och börja jaga bonusar med dina $50. Det finns rätt många på Prima-nätet för mindre insättningar. Vänta med Party tills du har fått ihop $500 och kan utnyttja hela sign-up bonusen på $100.

 

Jag är inte direkt het på sånt här, kan du förklara bättre?

Menar du att jag te.x kan sätta in $50 på NETeller, sen föra över dem 50 till te.x everest, sen tillbaka till NETeller?

har jag hajjat rätt?

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar att sätta in 50$ på Partypoker.

Öppna ett NETeller-konto och börja jaga bonusar med dina $50. Det finns rätt många på Prima-nätet för mindre insättningar. Vänta med Party tills du har fått ihop $500 och kan utnyttja hela sign-up bonusen på $100.

 

Jag är inte direkt het på sånt här, kan du förklara bättre?

Menar du att jag te.x kan sätta in $50 på NETeller, sen föra över dem 50 till te.x everest, sen tillbaka till NETeller?

har jag hajjat rätt?

Tack!

 

Ja det har du rekomenderar starkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag minns rätt så har ju Party en signup där du får 25 dollar. Är ju bra om man inte har så mycket deg att sätta in.

 

yep, det finns en signup där man får 25$, kravet är att man ska rejka 125 händer vilket inte är så farligt. Jag skulle rekomendera att du först tar denna bonusen och stannar på partypoker tills du får lite mer erfarenhet av cashgames. Partypoker har stort utbud av microlimit bord och dååliga spelare, så det är bara att börja grinda! Sedan när din rulle har växt lite, runt 200$ då rekomenderar jag att du börjar hora, då du får mer utav bonusarna när du har 200$ än 50$

 

Lycka till med spelandet! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte direkt het på sånt här, kan du förklara bättre?

Menar du att jag te.x kan sätta in $50 på NETeller, sen föra över dem 50 till te.x everest, sen tillbaka till NETeller?

har jag hajjat rätt?

Tack!

Helt rätt. Kolla på http://www.bonuswhores.com för tips om bra bonusar. Jag rekommenderar starkt att vänta med Party till slutet. Jag tycker att det är bättre med $100 i bonus om någon månad än $25 idag. Men du kan välja själv.

 

Jag började med en insättning på $25, så lyssna inte på de som säger att det inte går ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte direkt het på sånt här, kan du förklara bättre?

Menar du att jag te.x kan sätta in $50 på NETeller, sen föra över dem 50 till te.x everest, sen tillbaka till NETeller?

har jag hajjat rätt?

Tack!

Helt rätt. Kolla på http://www.bonuswhores.com för tips om bra bonusar. Jag rekommenderar starkt att vänta med Party till slutet. Jag tycker att det är bättre med $100 i bonus om någon månad än $25 idag. Men du kan välja själv.

 

Jag började med en insättning på $25, så lyssna inte på de som säger att det inte går ;).

 

 

Trevligt, med vilka "poker klienter" går det att sätta in pengar (via neteller) för att sedan (omedelbart) ta ut pengarna igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I stort sett alla. Jag har stött på en sajt som inte tog emot neteller och jag har väl spelat på runt 15 sajter.

 

Edit: Du får räkna med att det kan ta upp till 24h att casha ut, men att sätta in pengar går på några sekunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska börja spela poker rekommenderar jag Starkt Everest poker. Spelarna där är bland dom sämsta på internet enligt min mening.

 

/A

 

Kan ju berätta att jag har spelat på Everest i snart två år och visst finns det mycket dåliga spelare där. "Jag går ju plus ;) "

Men har märkt det senaste 2-3 månaderna att motståndet faktiskt

blivit MYCKET värre. I alla fall på de högre borden.

Jag skulle nog rekommendera en nybörjare svenska spel i stället.

 

//S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skippa bonushoreriet och satsa på att bli duktig pokerspelare genom att spela cashgames microlimit och följa vettiga bankrullekrav och långsamt jobba dig uppåt.

Varför inte göra både och? Att bonushora är ett grymt bra sätt att snabbare bygga upp en rulle. Att sköta bonushorandet tar inte alls lång tid, det ger bara ett tryggt extra tillskott till rullen varje månad.

 

Självklart ska man lägga ner all sin energi på att spela bra och att utveckla spelet, men att säga till någon att man ska skippa bonushorandet låter bara dumt.

 

Samtidigt får man inte stirra sig blind på alla bonusar. Det var ett tag då jag enbart fokuserade på att spela så många bord som möjligt för att rejka händer och dra in bonus efter bonus. Nu har jag insett att jag tjänar bättre på att spela 2-3 bord i taget (självklart med en bonus väntades att bli clearad).

 

Så, skaffa NETeller och jaga bonusar, men stirra dig inte blind på dem utan försök att hela tiden utveckla ditt spel för att bli bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att det skall vara vettigt att bonushora krävs det att man har ett spel som är bra nog att åtmonstone gå jämt upp på den lägsta nivån där det är praktiskt genomförbart att jaga bonusen. Innan dess är det mycket mer "lönsamt" att spela på en site där raken är så låg som möjligt.

 

Vill därför rekommendera Svenska Spel, eftersom:

 

A: De har den lägsta raken på cashgame som jag känner till.

 

B: Spelet på deras microlimitbord påminner väldigt mycket om spelet på playmoneyborden på mer normala siter.

 

Nackdelen är att man förmodligen inte utvecklar sitt spel särskilt mycket där, men det är ett bra ställe att bygga rulle på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grinden är den tråkiga delen av poker som Gus Hansen aldrig har förstått... haha...

 

När du sitter timme ut och timme in för att spela ihop lite= Grinda

 

 

Tycker att du ska låna lite pokerböcker av din apolare eller på bibblan omgående..och läsa lite och spela lite...spela lite och sen läsa mer...

 

Det är oxå grymt viktigt att anpassa spelet till motståndarna... Dvs köp inte en bok och tro att alla du möter spelar precis som i boken..för det gör dom ju inte såklart... det är oftast på lite högre nivåer än där du ska köra som det ens är läge att försöka göra nåt avancerat pokerspelande... Vanlig ABC poker utan att tilta (OBS SVÅRT OBS SVÅRT) är enklast på låga nivåer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För ett år sedan fick man 50$ upfront på Pacific, dvs sätta in 50, få 50 direkt, ta ut sin ursprungliga insättning till Neteller och ha kvar bonusen att spela för... vet inte om det fortfarande fungerar, men om det är så så ska det vara ditt nästa val efter Everest.

 

När du skapar ett nytt konto på någon sajt så kolla om forumet har något bonuserbjudande på den sajten, dels så *brukar* dessa bonusar vara bättre än standardbonusen, dels så blir QoS glad att få skika iväg en kortlek eller keps eller så :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...