Gå till innehåll

NLT - Kunde jag vetat bättre?


ThrillPhil

Recommended Posts

Fick €5 gratis på i4poker som jag via ett par sit-n-go's spelade upp till €20. Satte mig sedan vid ett NL20 bord och skulle testa lite.

 

Fick J8 off, och jag sitter på lilla blind. Alla lägger sig till mig, och jag synar. Stora blind höjer då till 0,4 (det dubbla) och jag har kass position och inga vidare kort, men det är lite kul att spela så jag synar.

 

Floppen kommer 788 regnbåge, och jag checkar. Killen betar €1 in i en pot på €0,8 och jag väljer att bara syna. Hoppas nu att inga kort i närheten av 7 och 8 kommer bara.

 

Turn är en 2, och det ligger nu två klöver ute. Jag väljer att checka, och killen betar €3. Jag väljer att slå om och gör en raise till €7. Han går nu all in och jag synar med ca €12.

 

River kommer 5 i ruter, och jag visar upp J8 för att få se hans A8.

 

Undrar om JAG kunde spelat det annorlunda, eller råkade jag bara ha otur? Minus €20 i alternativkostnad, men +-0 ändå, så det känns inte så fy skam, om det nu inte var för att jag spelade kasst.

 

Det är svårt att lägga trissen i läget då jag ändå hade en hyffsat hög kicker. Det jag kan tänka mig var kasst var synen pre-flop, men det är väl allt. Skall inte spela händer bara för jag har tråkigt. :D

 

Nej, nu skall jag sova, lång dag imorgon. God natt allesammans!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SYnliga trissar är en jäkla fälla, har förlorat mycket på de jäklarna.

 

Numera spelar jag synliga trissar väldligt försiktigt, om jag nu inte har fått in kåken.

Givetvis bettar jag ut aggressivt för information, men svar någon så saktar jag ner, en kraftig re-raise så släpper jag trissen, givetvis bereonde på kicker och vem som höjer. Annars bettar jag ner till rivern för showdown. Bet på turn och river är inte absolut inte för att bygga pott, utan för att förhindra billiga drag.

 

Ja, den går att släppa, och man måste kunna göra det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, visst är det svårt att spela synliga trissar. Märkte jag nyss. Men den handen är svår att släppa, och jag undrade väl mest om jag enbart skulle ha släppt handen pre-flop eller på turn när han gick all-in?

 

Tycker inte ni skall vara så negativa, om ni inte vill läsa och ta del av mitt spel och kommande erfarenheter så kan ni faktiskt låta bli. Jag tycker poker är kul, och ser fram emot att spela "på riktigt".

 

Tack iaf. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick €5 gratis på i4poker som jag via ett par sit-n-go's spelade upp till €20. Satte mig sedan vid ett NL20 bord och skulle testa lite.

Ett fel: För liten rulle för den nivån. 1 inköp är Väldigt lite!

 

Fick J8 off, och jag sitter på lilla blind. Alla lägger sig till mig, och jag synar. Stora blind höjer då till 0,4 (det dubbla) och jag har kass position och inga vidare kort, men det är lite kul att spela så jag synar.

 

Ett till fel alt. ett rätt: Spelar du för att vinna så kan du inte köra med den teorin, spelar du för nöjes skull (enbart) så spelar det ingen roll

 

Floppen kommer 788 regnbåge, och jag checkar. Killen betar €1 in i en pot på €0,8 och jag väljer att bara syna. Hoppas nu att inga kort i närheten av 7 och 8 kommer bara.

Kan förstå att du checkar här med en ganska stark hand, är dock inte 100 på om det är så jäkla rätt.

 

Turn är en 2, och det ligger nu två klöver ute. Jag väljer att checka, och killen betar €3. Jag väljer att slå om och gör en raise till €7. Han går nu all in och jag synar med ca €12.

Här skulle jag ha bettat då dragen börjar komma.

 

 

River kommer 5 i ruter, och jag visar upp J8 för att få se hans A8.

 

Undrar om JAG kunde spelat det annorlunda, eller råkade jag bara ha otur? Minus €20 i alternativkostnad, men +-0 ändå, så det känns inte så fy skam, om det nu inte var för att jag spelade kasst.

Svårt att säga på en hand men kör på lite aggressivitet.

 

Det är svårt att lägga trissen i läget då jag ändå hade en hyffsat hög kicker. Det jag kan tänka mig var kasst var synen pre-flop, men det är väl allt. Skall inte spela händer bara för jag har tråkigt. :D

 

Nej, nu skall jag sova, lång dag imorgon. God natt allesammans!

 

Summan av kardemumman:

Du syna med en sketen hand pre-flop och fick en (mard)drömsflopp.

 

Pengarna hade åkt in på ett eller annat sätt, i stort sett oundvikligt och det hade varit svårt för dig att vikt din upplysta triss så det är väl inte helt risigt spelat.

 

Frågan är dock om Check-Syn på Floppen samt Check-Raisen på Turn är ett optimalt spel. (Vad tycker ni andra?)

 

När det ligger två klöver på bordet så skulle jag nog ha bettat, dock med denna hand som han hade hade han ju tryckt ändå. Visserligen ser jag fördelar med din Check-raise också - Det ger han lite Bettutrymme (ifall han har en sämre hand alt. bluffar) och du kan på så sätt Raise han så degen åker in.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan exakt samma fenomen hände för mig igår då jag satt och lirade lite micro-limit NL20. jag satt på lillen och plockade upp J9o valde att syna och bb checkar.

Flopen kommer 995 rainbow jag checkar fi bettar 0,6 jag synar.

turn Q och jag bettar 1,5 och fi synar.

river kommer 8 och jag bettar 2,5 fi min reisar och jag synar.

 

Fan va gött tänker jag då det varken ligger färgdrag eller stegdrag ute men något händer och pengarna skickas över till honom. då han visar upp 98o :evil:

 

Det är bara att bita i det sura äpplet och komma igen någon annan gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Så går det när man slaskar med skithänder.

 

Men hur äckligt tajt är du i sb mot bb? Är det AK och QQ-AA som gäller för att du inte ska ge bb en walk?

 

Ja inte fan orkar jag gräva med en skithand när resten foldat. Blinds är fan inte värt något i Cashgame... Next hand please!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...