crillux Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 Party Poker 0.50/1 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is BB with Q, A. MP3 posts a blind of $0.50. 4 folds, MP3 (poster) checks, 2 folds, SB raises, Hero calls, MP3 calls. Här har vi redan postare i handen, och att lägga ner finns väl inte här? Kan det vara läge att höja? Flop: (6 SB) T, 4, A(3 players) SB bets, Hero raises, MP3 folds, SB 3-bets, Hero calls. Träffar topparet med bra kicker. När SB 3-betar undrar jag om han möjligen kan sitta på AK. Det är tidigt i sessionen och jag har max 10 händer mot SB. Cappa? Syna? Vad är vettigt här? Turn: (6 BB) 6(2 players) SB bets, Hero calls. Utan att det är särskilt väl underbyggt så ångrar jag synen här. Det känns som höjningsläge. Vilket kanske är motsägelsefullt när jag tidigare trodde på AK. Hjälp mig med beslutet här. River: (8 BB) 2(2 players) SB bets, Hero calls. Final Pot: 10 BB Och nu har potten växt till sig, och att lägga för 1 bet här finns väl ändå inte? Citera
rambler Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 3 bet alla dar i veckan preflop 3 anledningar till det 1. du vill ha handen hu 2. handen blir mera lättspelad post 3. du kan leda om han cappar pre så syna ner synar han bara din 3 bet pre så beta alla gator blir du cr någonstans så återgå till att bara syna ner . Citera
zinna Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 tycker du ska cappa flop. om han bettar ut turn så syna ner annars beta turn och river och syna ner vid c/r Citera
for_no_one Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 tre bet preflop ar givet. Efter det hade handen sett annorlunda ut. Men, i din situation pa floppen. Hans 3bet skulle kunna vara en "eeeh jag raisa preflop, jag ar pa aggro mode, mucka inte med mig". Darfor ar det bra att inte cappa floppen och sen syna ner. Han tror att hans, any hand som ar samre an din, duger gott och du kommer fa betalt. Om du cappar floppen och han inte har ett ess, foldar han pa turnen och det loosar du pa. Cappar du och han har AK kommer du bara fa betala mer. Citera
Recommended Posts