Gå till innehåll

FL - Lämplig 3-betsdistribution från SB och BB


crillux

Recommended Posts

Här söker jag tips från mera rutinerade spelare än mig vad gäller hur man ska lägga upp sin 3-betsdistribution i mörkarna. Jag läste någonstans att från SB kan man gott tillämpa "3-beta eller lägg". Men vilka händer ska man 3-beta? Skiljer det mycket beroende på vilken position som höjningen kommer ifrån? Lite allmänna tips skulle göra mig glad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken position höjningen kommer från och vilken spelare som sitter bakom markerna är avgörande. Om höjningen kommer från en tight spelare i tidig position så är det förmodligen rätt att lägga AQo och 99. Om höjningen kommer från en mycket aggressiv knapp så kan det nog vara rätt att 3-beta med händer som A5o, QTo och T9s.

 

Oftast rekommenderas 3-bet eller lägg när du är uppe mot en ensam höjare. Jag tror dock inte att syn är någon större katastrof i flertalet situationer och kan till och med vara bättre ibland eftersom det finns många händer som hellre tar flopp 3-händigt än headsup ur position.

 

Har ingen länk men det finns starthandstabeller på nätet lite här och där. Bland annat tycker jag mig ha sett en del sådant postat på 2+2. Annars finns det ju råd för detta i Hold'em for Advanced Players.

 

Tänk också på att vad du spelar bara är en liten bit på vägen. Hur du spelar händerna efter flopp är i många fall avgörande för vad som är vinnande spel före flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...