Gå till innehåll

NLT - Intressant med AK pre-flop


Recommended Posts

Ingen vanlig HH så skriver den såhär.

 

Vi sitter på CO i ett vanligt NL50 game. De flesta har normalstora stackar och vi sitter med lite mer än fullt inköp. Standard-raise för bordet är ungefär $2.

 

En ny hand delas och spelaren UTG som inte gjort några konstiga moves tidigare höjer snabbt (nästan omedelbart) till $22. Han har ungefär $50 i stacken.

 

Vi tittar på AKo. Finns det inte ett uppenbart läge att pusha här om vi är villiga att gambla en aning? Klienten är party förresten ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställer mig tveksam till det...du säger att han inte gjort några konstiga moves tidigare och då luktar det illa. Med det menar jag att han mycket väl kan vara en av tusentals spelare som inte pallar att bli utdragen med AA och därför gör såna här stora höjningar pre.

 

För övrigt är det väl aldrig bra att gå in med så mycket pengar före floppen i ett cashspel med en hand som AKo. Visst vill man gambla så kan man väl göra det, men det är knappast ett vinnande spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är att detta har hänt mig flera ggr att man fyller i fel belopp när man e lite för snabb på knapparna. För mig är det helt uppenbart att denne spelare som spelat vanlig ABC så långt inte plötsligt slänger in 22 pre flop. Det stämmer liksom inte. Nog borde AK vara en nog bra hand för att utnyttja detta misstag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hände mig en gång på partys 10/20 bord. En kille som ofta höjer med sin standardraise 66 höjer helt plötsligt en giv till 666 (först in). Förstår vad han har gjort och ställer honom med AQ (cutoff) varefter knappen o blindarna slänger sig. Han steker lite o synar med KQ, boarden kommer låga kort o jag har fått ett inköp till skänks :). Ta chansen, särskilt med AK. Har han AA så vet du det om han skulle göra det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ställ, broder

 

Håller med tror du han gör ett misstag tryck in skiten, han lär ju folda det mesta här förutm AA/KK (?). Tänk själv du höjer 44xbb och någon trycker in skiten, vad ska han ha liksom?

 

Men visst tror du han gör nå CP-move så folda. Kanske har fel att han foldar när han har så mycket inne i mitten men har han svårt att dra sig ut pga det så tryck in skiten ändå du har ju hans AQ dominerat, visst har han medel pp har du coin-flip, dock viss fold EQ.

 

Krävs ju en del guts för att trycka in här, vet inte jag skulle ha det men önskar jag hade det, har nämligen vart lite tight-weak senaste tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han tänkte höja 2 och det blev 22, visst mycket möjligt.

 

Men vilka händer höjer en ABC spelare med UTG vid ett tio mannars bord?

 

Förutsätter att han går efter poker böckerna:

 

Par ned till 88 och AQ som sämst. En tight spelare skulle sällan höja utg med AJs eller KQ.

 

Att ställa här med AKo innebär förmodligen en coinflip. Men man måste tänka på chansen att han foldar QQ- och ak, nu är den risken förmodligen inte stor.

 

Personligen gillar jag gambla så jag hade faktiskt ställt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...