Gå till innehåll

FLT - Att utnyttja vinnande handen


PowerPoker

Recommended Posts

Spelar 2/4 FL

 

Jag får 36 klöver pre-flop o synar löst en raise och en re-raise på BB då jag tänker att en träff kan ge bra betalt. Två andra spelare med i potten (vi var iofs bara tre vid bordet).

 

Floppen kommer 457 med 4 o 5 i köver. Jag checkar, en kille betar, den andra synar och jag raisar och båda synar.

 

Turn kommer en 6a, jag betar, en kille höjer, den tredje lägger sig. Jag re-raisar och han raisar igen. Efter att ha maxat beten känns det lite kasst, kanske har han en 8a?

 

River är en klöver K, och jag får flush. Jag betar och han raisar. Jag funderar på om han har en högre flush, men tveksamt med sådana bets på turn (OM han inte hade A8 i klöver). Jag står nu i att raisa ytterliggare och kanske förlora ytterliggare €8 till en pott som nu är på €70 eller bara syna. Kanske har han bara en högre flush då min kicker är en 6a, men det räcker ju...

 

Jag väljer att syna och visar färg, och han visar 88 ("bara" stege) och förlorar.

 

Nu är frågan huruvida jag skall beta på river? Tycker det här är ett bra exempel på när man skall försöka dra ut så mycket ur ens motståndare. Men jag vill inte ha svar som "beta såklart!11!!!11!!!111!!!" utan konstruktiva svar om hur jag kan veta att jag har en vinnande hand.

 

Har ingen som helst read på killen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att han maxat beten på turn skulle jag nog anta att jag var slagen av en högre stege. Du träffar färg på river, vilket borde vara den bästa hand du kan tänka dig i det läget, då du själv har antagit att han har stegen på turn, men ändå synar hans sista bet där. Nu får du din färg, den enda hand du kan få som slår din egen antagning, så då anser jag att du skall föröka maxa potten, annars var det enligt mig ingen mening att gå med på att maxa potten på turn. Vad skulle du annars vilja ha för kort på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop: att syna en 3bet med 6 :club: 3 :club: är slaskigt och normalt -EV. Visst du kan träffa hårt, men du träffar inte tillräckligt hårt tillräckligt ofta. Framförallt inte när nu bara är tre vid bordet.

 

På floppen vill du ha in en massa pengar, så att check-raisa här ser väll rätt bra ut. Om det blir 3betat preflop kommer någon nästan säkert att beta på denna flopen. Bara hoppas att någon hittat ett set eller liknande.

 

Turn: ajddå, inte helt kul kort. Frågan är vilka kort som du slår som 3betar på turn? Trots allt check-raisade du på flopen. Självklart kan en laggish spelare göra så med en massa händer, framförallt SH.

 

På rivern skulle jag nog trebetta. I och för sig kan han sitta på A :club: 8 :club: eller kanske 8 :club: 9 :club:, men har svårt att se någon annan färg som han kan ha här. AKs, AQs, KQs tror jag inte höjer på turn i det läget.

 

Men jag spelar å andra sidan mest fullring :)

 

//Mjonasson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tänka såhär. Om han nu satt färgdrag säg AXc allt utom A8c skulle han verkligen cappat turn då?

 

Antagligen inte?

 

I detta läge känns antingen set men framförallt stege med 8an trolig så när han höjer dig på river tycker jag det är en mer eller mindre given valuereraise. Att han har högre färg är mycket mindre sannolikt än stegen med 8an alternativt överspelat set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej.

 

Spelet pre-flop var väl bara en ren tur, men jag detta var en av de bättre händer jag fått på länge. ;)

 

Att jag capar på turn trots att jag är "slagen" kom sig av att jag betade, han höjde och jag re-raise för att se vad han stod. Han höjde och jag synade motvilligt i hopp om färg.

 

Sedan kommer färgen, och jag inser nu att jag skulle betat fullt ut.

 

Tack tack. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag capar på turn trots att jag är "slagen" kom sig av att jag betade, han höjde och jag re-raise för att se vad han stod. Han höjde och jag synade motvilligt i hopp om färg.

 

Att "höja för att veta vad han stod" är totalt orelevant när du måste syn en capp, och således väldigt dåligt spel om det är tanken bakom din 3-bett.

 

I en hand som denna där sannorlikheten att ni ser en showdown är väldigt stor, handlar alla spel om vad som är bäst mot din motståndares handdistrubution.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag capar på turn trots att jag är "slagen" kom sig av att jag betade, han höjde och jag re-raise för att se vad han stod. Han höjde och jag synade motvilligt i hopp om färg.

 

Att "höja för att veta vad han stod" är totalt orelevant när du måste syn en capp, och således väldigt dåligt spel om det är tanken bakom din 3-bett.

 

I en hand som denna där sannorlikheten att ni ser en showdown är väldigt stor, handlar alla spel om vad som är bäst mot din motståndares handdistrubution.

 

Jo, jag borde nog ha synat för att sedan maxa ut på river. Resultatet hade blivit det samma fast istället för att spela dåligt hade jag vart duktig. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag capar på turn trots att jag är "slagen" kom sig av att jag betade, han höjde och jag re-raise för att se vad han stod. Han höjde och jag synade motvilligt i hopp om färg.

 

Att "höja för att veta vad han stod" är totalt orelevant när du måste syn en capp, och således väldigt dåligt spel om det är tanken bakom din 3-bett.

 

I en hand som denna där sannorlikheten att ni ser en showdown är väldigt stor, handlar alla spel om vad som är bäst mot din motståndares handdistrubution.

 

Jo, jag borde nog ha synat för att sedan maxa ut på river. Resultatet hade blivit det samma fast istället för att spela dåligt hade jag vart duktig. :D

 

Det var förresten mig du spelade mot, tycket jag kände igen handen när jag läste den sen kom rambler in och sa det i min dagbok. Den spelades inte precis som du säger här, det är ingen 3-bett preflopp men dock på floppen. Hela hand historyn finns i min dagbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...