Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Känner Mr.Wiseguy då han är kompis till min storebror. Och han är inte en dålig pokerspelare. Har också mött honom massor med gånger på unibet och expekt. Och vet att han vinner stadigt. Mest på FL 3/6

Han har lärt mig det jag kan om poker (är hyffsat ny själv) så att säga att han är en fisk för att du mött han på några sngs är bara dåligt.. och vem gnäller inte i chatten nån gång? det eller kastar sönder grejjer :)

Menar du att jag skulle gnälla? Obsolut inte iaf.! Jag har spelat mot Wiseguy många gånger och har respekt för han. _Hjort_ däremot tror jag mest hade tur i denna sng.
Postad
Hur slutade turneringen? Hjort vann storstilat. Sällan ser man någon dominera en sng som han gjorde.

/

/

_Hjort_ däremot tror jag mest hade tur i denna sng.

ändrat uppfattning nu när det inte var den riktiga hjort?

Postad
Jag förstår inte problemet. Hjort har flushdrag plus två överkort. Mot toppar så har han 15 outs i bästa fall och åtminstone 12 outs om ena kortet skulle vara låst (ex om Fi har Q6 lr nåt).

Skulle han vara uppe mot tvåpar lr triss så har han implicita odds att syna för att se nästa kort för vid träff kommer han säkert att få en stor pott då han maskerat sitt färgdrag genom att syna med dåliga faktiska odds.

Om man endast spelar efter faktiska odds så har man väldigt sällan möjlighet att gå vidare med drag efter floppen.

15 outs? Du verkar va rätt positiv när du räknar outs. _Hjort_ hade ju bara 9 outs.

Om fi har triss, är chansen 33% att han förbättrar till kåk. Om fi har 2 par, då är chansen att han förbättrar till kåk 16,5%. Fina implicita odds man får då.

Om fi bara hade haft toppar, då kan vi inte tänka implicita odds eftersom han förmodligen inte kommer backa upp med hela stacken.

Jag tycker du ska läsa igenom mitt inlägg en gång till med eftertanke för du har missuppfattat allt.

Jag skrev 15 outs mot toppar (6a), med viss justering ner mot 12, som ändå ger ett bra läge.

De odds du har räknat ut på kåken är faktiska och inte implicita, för implicita odds räknar man fram för den som ligger efter, inte den som leder.

Jag har dessutom inte nämnt implicita odds i samband med toppar, utan enbart faktiska med flushdrag och 1-2 överkort.

Var lite väl kritisk när jag läste ditt inlägg, ursäkta!

Var nog dessutom lite otydlig i mitt svar.

Det jag menade var att man i princip aldrig kan se sina två överkort som outs, även om man bara räknar på faktiska odds. Väldigt många överskattar sina outs och synar med vad som helst. Har sett folk som synar med ett färgdrag på en parad flopp, de har sedan förlorat stort mot en kåk när färgen gått in eller när de parat sitt överkort.

Jag är visserligen glad att folk överskattar sina outs, jäkligt lönsamt för mig:D

Postad
Hur slutade turneringen? Hjort vann storstilat. Sällan ser man någon dominera en sng som han gjorde.

/

/

_Hjort_ däremot tror jag mest hade tur i denna sng.

ändrat uppfattning nu när det inte var den riktiga hjort?

Absolut inte. Det gäller att få rätt kort. I just denna specifika turnering drog han in allt, och då menar jag ALLT!