Grillkrydda Postad 4 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 4 Maj , 2006 - bmwturbo sitting in seat 2 with $61.95 - ua1176 sitting in seat 3 with $100.00 - HOVER sitting in seat 4 with $121.95 - HERO sitting in seat 5 with $109.75 [Dealer] - syrgas sitting in seat 6 with $114.60 syrgas posted the small blind - $0.50 bmwturbo posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to HERO: , ua1176 folded HOVER called - $1.00 HERO raised - $5.00 syrgas folded bmwturbo folded HOVER called - $5.00 ** Dealing the flop: , , HOVER checked HERO bet - $8.00 HOVER called - $8.00 ** Dealing the turn: HOVER checked HERO bet - $23.00 HOVER called - $23.00 ** Dealing the river: HOVER checked HERO checked HERO shows: , HOVER mucks: HERO wins $71.50 from the main pot Tyckte att fi synade lite väl snabbt på floppen. Tänkte att han ville få mig att sluta betta och bettade därför starkt när esset kom. Blev besviken när min bluff inte fungerade - och sedan förvånad. - Sharpman sitting in seat 1 with $139.45 - bmwturbo sitting in seat 2 with $62.95 [Dealer] - kenyo sitting in seat 3 with $100.40 - HOVER sitting in seat 4 with $121.45 - HERO sitting in seat 5 with $96.50 - syrgas sitting in seat 6 with $118.60 kenyo posted the small blind - $0.50 HOVER posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to HERO: , HERO called - $1.00 syrgas raised - $4.00 Sharpman called - $4.00 bmwturbo folded kenyo folded HOVER folded HERO called - $4.00 ** Dealing the flop: , , HERO checked syrgas checked Sharpman checked ** Dealing the turn: HERO bet - $7.00 syrgas folded Sharpman called - $7.00 ** Dealing the river: HERO checked Fancy Play Syndrome? Hur mycket skall bettas? Citera
poker_oscar Postad 4 Maj , 2006 Rapport Postad 4 Maj , 2006 Mitt största problem är att jag hitintills alltid satt nöje framför förtjänst. Det är ju inget problem. För att du ska lyckas måste du alltid tycka att det är roligt att spela. Givetvis måste det vara under kontrollerade former. Försök hitta någonting du tycker både är skoj och ger en bra förtjänst. Lycka till! Citera
Grillkrydda Postad 5 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 5 Maj , 2006 Kunde inte hålla mig så spelade NL 0.50/1.00 heads-up efter att ha tiltat ur på cashgame då jag inte klarade av att släppa KK mot AA pre-flop trots att det inte kunde vara någon annan hand. Plussade en del och fick även bevittna något sorgligt. Spelade mot en svensk och vann $300, han skrev dock att han hade mycket pengar kvar. Han lämnade bordet och tiltad som han var letade jag upp honom och satte mig vid hans 0.20/0.40-bord. Spelar inte så lågt vanligtvis men här fanns värde. Efter ett par minuter torskade han summan. Därefter såg jag honom förlora sina sista $4 vid ett FL-bord. Och sedan - "player has not logged in" - Mixed emotions Edit. Fast nja, egentligen är jag nog bara skadeglad. Citera
Grillkrydda Postad 7 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2006 Vad är det som gör att heads-up-spel är så tiltande? Troligtvis på grund av alla de dåliga spelarna, men även svängningarna och det faktum att man bara spelar mot en person. Det är svårt att inte bli personlig. På lägre nivåer är HU-borden det enda stället där det sker riktig gambling. Hit kommer inga grinders som lärt sig att tyda PT-siffror och spela AJo ur position. Hit kommer de som precis vunnit en stor turnering och tror att de äger världen. Hit kommer de som förlorat nästan allt och inte orkar mer. Innerst inne vill de kanske få ett snabbt slut på sin plåga men samtidigt vill de vinna tillbaka. Och de vill vinna tillbaka NU! Och så hajarna förstås. Men HU är även många hajar relativt ofta fiskar. Jag har sett väldigt duktiga spelare syna med 74o pre-flop all-in osv. HU måste helt enkelt vara det jobbigaste spelet av alla att klara av mentalt. Och jag antar att det också är det som gör det så lockande. Idag har jag varit en stor fisk. Inte för att jag brukar spela så bra annars men i dag har jag verkligen brutit mot alla regler för sunt förnuft inom poker. För att göra en lång historia kort tappade jag ett par inköp mot en spelare som var så förutsägbar att det i princip inte skall gå att förlora mot honom. Efteråt bar det iväg till NL 10/20 och med $600 satte jag mig ner vid Kris85:s bord. En av de bästa spelarna på prima-nätverket, heads-up och knappt pengar för ett helt inköp. Sjukt, vilken action junkie man kan vara ibland. Och vilken table selection! Men det värsta av allt var nog att jag faktiskt vann tillbaka mina pengar och lite till. I alla fall gillar jag inte riktigt att jag regelbundet riskerar 50-60% av min bankroll. Visst, jag har fått lite bättre självdisciplin overall men det känns ändå inte särskilt stabilt. Ska därför ta några dagars paus, med undantag för en turnering jag är anmäld till i kväll. Skrämmande hur allting kan verka tuffa på så fint, för att i nästa stund störta rakt utför branten... Citera
Grillkrydda Postad 10 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2006 Kämpar på mot $5000, men funderar på att avbryta dagboken. Koncentrationen av inlägg från sådana som Hjort och Nebbis blir allt mindre och allt fler inlägg kommer från sådana som Supertequila. Och forumet översvämmas av dagböcker. Kanske kikar förbi igen om jag når $10k, nästa kortsiktiga mål. Citera
Tiikerihai Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Vad är det som gör att heads-up-spel är så tiltande? Troligtvis på grund av alla de dåliga spelarna, men även svängningarna och det faktum att man bara spelar mot en person. Det är svårt att inte bli personlig. På lägre nivåer är HU-borden det enda stället där det sker riktig gambling. Hit kommer inga grinders som lärt sig att tyda PT-siffror och spela AJo ur position. Hit kommer de som precis vunnit en stor turnering och tror att de äger världen. Hit kommer de som förlorat nästan allt och inte orkar mer. Innerst inne vill de kanske få ett snabbt slut på sin plåga men samtidigt vill de vinna tillbaka. Och de vill vinna tillbaka NU! Och så hajarna förstås. Men HU är även många hajar relativt ofta fiskar. Jag har sett väldigt duktiga spelare syna med 74o pre-flop all-in osv. HU måste helt enkelt vara det jobbigaste spelet av alla att klara av mentalt. Och jag antar att det också är det som gör det så lockande. Idag har jag varit en stor fisk. Inte för att jag brukar spela så bra annars men i dag har jag verkligen brutit mot alla regler för sunt förnuft inom poker. För att göra en lång historia kort tappade jag ett par inköp mot en spelare som var så förutsägbar att det i princip inte skall gå att förlora mot honom. Efteråt bar det iväg till NL 10/20 och med $600 satte jag mig ner vid Kris85:s bord. En av de bästa spelarna på prima-nätverket, heads-up och knappt pengar för ett helt inköp. Sjukt, vilken action junkie man kan vara ibland. Och vilken table selection! Men det värsta av allt var nog att jag faktiskt vann tillbaka mina pengar och lite till. I alla fall gillar jag inte riktigt att jag regelbundet riskerar 50-60% av min bankroll. Visst, jag har fått lite bättre självdisciplin overall men det känns ändå inte särskilt stabilt. Ska därför ta några dagars paus, med undantag för en turnering jag är anmäld till i kväll. Skrämmande hur allting kan verka tuffa på så fint, för att i nästa stund störta rakt utför branten... Bra skrivet! Jag själv spelade bort stora summor pengar på att "lära mig" HU. Gick det kasst så jag gick upp en nivå etc. och det slutade inte lyckligt. Började dock om från lägsta nivå igen och klättrade sakta men säkert uppåt. Nu har jag satt en gräns på att en gång i månaden får jag spela HU för ca 1/40 del av rullen. Inter mer. Spelar bara på det bordet och analyserar mitt eget spel grymt mkt, nästan så jag blir tårögd ibland. Och nu så spelar jag HU så bra så att jag vinner mina sektioner, och går ca +10% i genomsnitt. Det är mindre än vad jag gör i SH och full size games men jag lär mig mer och mer om HU-spel. Hoppas du inte tycker att jag inkräktar i din dagbok, men en liten diskussion blev det iaf. Citera
Supertequila Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Kämpar på mot $5000, men funderar på att avbryta dagboken.Koncentrationen av inlägg från sådana som Hjort och Nebbis blir allt mindre och allt fler inlägg kommer från sådana som Supertequila. Och forumet översvämmas av dagböcker. Kanske kikar förbi igen om jag når $10k, nästa kortsiktiga mål. Och exakt vad menar du med det? Citera
Stahl Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Och exakt vad menar du med det? att du är söt! Citera
Supertequila Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Och exakt vad menar du med det? att du är söt! Tack Stahl Men annars så måste jag säga att jag blir ganska trött på vissas gnälliga attityd hela tiden. Det här är ett forum. Tanken är att man ska diskutera och förkovra sig. Istället för att sitta som andra passiva, ickeifrågasättande, följa strömmen, dataspels-, magicspels eller gud vet vad för saknar-ett-riktigt-liv-nördar som knappast vågar tala sin mening eller ifrågasätta andras åsikter så sticker jag ut hakan och vill ha nån som jabbar tillbaka. Har man tur så är det någon som Nebbis eller Hjort som har nåt vettigt att säga som man kan begrunda och överväga. Har man otur så är det ickekonstruktiva personer som bidrar noll till forumets kunskapsmässiga utveckling som skriver spydiga inlägg i hopp om att gulla in sig hos Nebbis och Hjorts, vilket jag tror dessa skribenter totalt struntar i. Jag kunde ha valt att inte skriva hur jag anser att en hand ska spelas. Men då hade jag inte förbättrat mitt spel genom att få mothugg och tvingas tänka efter rimligheten i mina resonemang. Citera
Nusseman Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Kloka ord Hoppas hela forumet läser ditt inlägg. Citera
Grillkrydda Postad 11 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2006 Jag är faktiskt inte så intresserad av att gulla in mig hos random internetnicks. Jag menar bara att kompetensen inte är lika påtaglig här längre. Du, till exempel, har uppenbarligen inte alls samma kunskap om spelet som många andra och detta är inte önskvärt ur min synpunkt, speciellt inte med tanke på att du skriver så fantastiskt många inlägg. Bara att du hittade denna dagboken var olyckligt, Detta är min åsikt o jag vänder mig inte mot dig som person - för jag känner dig inte - utan mot den begränsade kunskap jag uppskattar att du besitter. Citera
Grillkrydda Postad 16 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2006 Dagar sedan senaste gulningen: ca 60 (rekord ) Nivå: 0.5/1 & lite 1/2 på senare tid återkommer kanske // Citera
Recommended Posts