Mikka Postad 26 April , 2006 Författare Rapport Postad 26 April , 2006 Tack för all hjälp! Och nej, det blir inte roulette... Hittar ni någon bra satellit senare får ni gärna tipsa mig. Citera
spyse Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 $5000, du behöver $10000. roulett allt på rött! Var det dummaste rådet idag, kan du inte komma med något bättre anser jag att du inte ska skriva något, SVART ska du satsa på. Shiet, du är ju helt off! Satsa på grönt så kan du spela alla events istället! Grönt är bara för Loose-Aggresiva öldrickandes fiskar och vi alla vet hur det brukar sluta. Citera
matsile Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 Är det mest värde i att spela satelliter eller är det smartast att punga upp resterande 5000 med en gång? Är det någon som kan svara på vad som generellt vore bäst i mitt fall? /Michaela Beror nog mycket på hur mycket eller lite 5000 är för dig. Om du kan punga upp detta utan att det svider för mycket och vet att du kan faktiskt åka ut första handen med AA, varför inte? Snacka om nedtur dock om det känns som mycket pengar. Om jag förstått det rätt spelar man heller inte satelliter för att vinna halva inköpet utan satsar man på det så är det en plats eller inte som gäller och dessutom ofta paket med resa och allt, eller? Citera
Mikka Postad 27 April , 2006 Författare Rapport Postad 27 April , 2006 Jo, så är det. 5000 skulle väl inte svida, men jag efterfrågade bästa värdet: om jag misslyckas med satelliterna får jag lägga till pengarna som saknas. Om jag skulle få ett paket kan jag lägga de 5000 på en annan turnering. Citera
Supra Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 $5000, du behöver $10000. roulett allt på rött! Var det dummaste rådet idag, kan du inte komma med något bättre anser jag att du inte ska skriva något, SVART ska du satsa på. Shiet, du är ju helt off! Satsa på grönt så kan du spela alla events istället! Grönt är bara för Loose-Aggresiva öldrickandes fiskar och vi alla vet hur det brukar sluta. De klonkar enoutaren... Allt på grönt for teh win alltså! Citera
bossbaver Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 $5000, du behöver $10000. roulett allt på rött! Var det dummaste rådet idag, kan du inte komma med något bättre anser jag att du inte ska skriva något, SVART ska du satsa på. SKOJAR NI MED MIG??? lägg 5000 på rött & 5000 på svart så vinner du garnterat Citera
nizze Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 För att gå tillbaka till den "röda tråden". Om du avsatt $5k för WSOP tycker jag du borde lira andra event än main, t.ex. Texas NL $3k och/eller $2k. Bättre chanser till bra placeringar. Lyckas du nu med detta kan du ju komma tillbaka nästa år, denna gång utan funderingar vart pengarna ska hamna. Lycka till! Citera
asken Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 $5000, du behöver $10000. roulett allt på rött! Var det dummaste rådet idag, kan du inte komma med något bättre anser jag att du inte ska skriva något, SVART ska du satsa på. SKOJAR NI MED MIG??? lägg 5000 på rött & 5000 på svart så vinner du garnterat Jaha, vinner man garanterat då? Citera
Mikka Postad 27 April , 2006 Författare Rapport Postad 27 April , 2006 För att gå tillbaka till den "röda tråden". Om du avsatt $5k för WSOP tycker jag du borde lira andra event än main, t.ex. Texas NL $3k och/eller $2k. Bättre chanser till bra placeringar. Lyckas du nu med detta kan du ju komma tillbaka nästa år, denna gång utan funderingar vart pengarna ska hamna. Lycka till! Största anledningen till att jag vill spela main är inte för att vinna pengar, dem räknar jag i princip redan som förlorade. Det är snarare för upplevelsens och erfarenhetens skull. Mer nöjeskontot alltså med chans på bra pengar, än bankrullen. Men det är klart att jag ska satsa ordentligt när jag spelar. Jag kommer definitivt inte att vara sämst. Att jag blev så sugen beror på att jag skulle ha fått hela paketet om jag hade spelat på en annan sida, och då kändes det väldigt nära samtidigt som jag faktiskt har råd, vilket inte var fallet tidigare... Är det inte större andel proffs i de medelstora turneringarna än det är i main event där de flesta har kvalat in genom satelliter? Visst kan det vara roligare att spela flera turneringar ifall man skulle åka ur tidigt, men i slutet av juli/augusti när vi ska dit går väl bara 1500$-turneringar och nån 1000$? Den jag är mest intresserad av annars är NL short-handed 6/table, men den kostar 5000$ och går redan 20:e juli då jag med stor sannolikhet inte är där. Spelar jag main är jag med i någon av de mindre turneringarna också som går där i dagarna så jag får spela lite mer. Som sagt, jag kan tänka mig att lägga ut mer. Lite live cashgame måste man ju köra också, så det blir nog en hel del spel. Vad har du tänkt spela, gdaily? Bara Main Event, eller köper du in dig i nåt annat dessutom? Citera
gdaily Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 10K PLO går ju innan Martinspokerplanet kommer dit, så det får vara. Eftersom jag kommer att jobba med liverapporteringen så blir det inga sidotävlingar, utan bara cashgame. Citera
Strykis Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 $5000, du behöver $10000. roulett allt på rött! En mycket dålig idé! När jag var i vegas i januari satt jag i slutet av kvällen alla pengar jag vunnit under den dagen på rött. Det blev GRÖNT! Det var visserligen inga 5000$ så vi skratta gott åt misären Citera
Mikka Postad 28 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 28 Maj , 2006 Spelade precis Martinpokers satellit (missade förra månaden.) Tack än en gång för tipset! Det var 150 anmälda, och alltså kraftigt övervärde. Tyvärr åkte jag på 14:e plats och fick noll och inget. Det känns ju lite typiskt nu när jag har spelat två satelliter och precis missat båda. Tredje gången gillt eller kommer den riktiga oturen nu? Ska försöka leta upp ett par satelliter till och försöka igen. Är det någon som har nya tips på satelliter som dyker upp i juni? Tack på förhand! Citera
Recommended Posts