Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Läste en FL-bok, minns inte vilken, som beskrev en hand på ett skumt sätt. Tills jag insåg att författaren förutsatte att man inte cappade rivern. Spelarna kunde fortsätta betta i oändligheten. Är detta ett vanligt fenomen?

Postad
Läste en FL-bok, minns inte vilken, som beskrev en hand på ett skumt sätt. Tills jag insåg att författaren förutsatte att man inte cappade rivern. Spelarna kunde fortsätta betta i oändligheten. Är detta ett vanligt fenomen?

Om potten är HU, så ja, inget ovanligt att det inte är nån cap.

Postad

Strukturen är olika på olika sidor. De flesta pokersidor på nätet har cappningsgräns på turn och river. Crypto är exempel på nät där det i en HU-pott inte finns någon övre gräns på turn och river för hur många gånger du kan höja din motståndare.

I Livespel tillämpas också olika strukturer vilket kan vara bra att veta innan man spelar ;)

Postad
Crypto är exempel på nät där det i en HU-pott inte finns någon övre gräns på turn och river för hur många gånger du kan höja din motståndare.

Detsamma gäller även på floppen, kravet är att gatan påbörjas med två spelare. (På crypto altså, om det inte framgick. Spelar det mesta av min poker där.)

/Bjorn