Gå till innehåll

FL - Heads-up win?


garden_state

Recommended Posts

I en limit headup, hur många bets ska man vara glad åt när man lirat klart, på ett ungefär?
Denna fråga är ju egentligen en fråga som inte har ett korrekt svar

 

 

 

men om någon skulle kunna ge mig ett ungefärum så skulle det uppskattas oerhört mycket. :)

 

25+, vad nu din motståndare köper in för. Spelar du 0.5/1 och sätter dig på 250/500 så lär du ju vara glad efter en vunnen pott liksom... ehrm, wtf det varierar. Vad menar du med "lirat klart"? En match? Se över din BB/100 istället.

 

Nu svarade jag bara för att du nickar en sjukt bra film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exempel

 

Om jag lirar 2/4, sätter mig ner med 200$ och när sessionen nått sitt slut så sitter jag med 250$, ska jag känna: " Fan va nice! Vilken bra session! ", eller måste man upp i högre summor, ända upp till typ, 350-400$?

 

Jag är väldigt ny på området så har absolut ingen koll, som jag antar att ni förstår. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur lång är en session då?

 

Sen vet jag inte vad du menar med att du bör vara glad. Menar du att bara överprestera din förväntan så torde ett litet plus något att vara glad för, men om du menar en ovanligt stor plussession så krävs det en mycket högre summa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte så resultatinriktad.

 

Ibland kan jag sluta 30 bets ner och vara skitnöjd, ibland kan jag sluta 40 bets upp och vara superfrustrerad över att det inte är mer.

 

Det viktiga är hur du spelar, och i i viss mån ditt totalresultat i slutet på månaden/året. Hurivida du är vinner eller förlorar sett till enskilda sessioner är rätt så irrelevant.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räkna hellre hur många klöver kung du fått. Det ger mer i längden.

 

 

Eller så sätter du upp ditt mål med timlön, sedan är allt under det dåligt och allt över det bra.

 

Själv skulle jag vara fetnöjd med 1 BB per session. (Givet vissa förutsättningar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En session säger ingenting. Du kan lira som en gud och ändå förlora. Du kan också lira som en sopa och ändå vinna.

 

Vad som bestämmer hur "nöjd" du är efter en session är inte hur mycket pengar du sitter på, utan hur du har spelat. Har du spelat bra så är du nöjd, har du gjort många misstag så är du missnöjd, precis som Hjort säger.

 

Vill du mäta ditt resultat i pengar så ska du kolla på din BB/100händer. Denna får du inte efter en session. Hur många händer som måste spelas innan man har en säker siffra kan diskuteras, men det krävs i vilket fall som helst minst ett femsiffrigt antal händer.

 

Jag vet inte vad en bra BB/100 för HU är, men vid ett fullt limitbord så brukar man säga att allt över 2BB/100 är ett bra resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...