svint0 Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Jag har en del låtar på min dator, jag vill ha dom i någon form av lista. Och jag orkar verkligen inte skriva ner alla låtar för hand, så finns det något smart program som gör en lista åt mig? Citera
Bobix Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Om du vill kan du göra det haxxorstyle genom att ta upp ett DOS-fönster och köra kommandot: dir/s/b *.mp3 > lista.txt. Citera
svint0 Postad 23 April , 2006 Författare Rapport Postad 23 April , 2006 Om du vill kan du göra det haxxorstyle genom att ta upp ett DOS-fönster och köra kommandot: dir/s/b *.mp3 > lista.txt. Om jag har alla låtar i olika mappar, ska jag göra så en gång för varje mapp, eller räcker det med Mappen där ALL MUSIK ligger? Citera
devalanteriel Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Det räcker en gång för huvudmappen... dock tvivlar jag på att åäö skulle fungera. Citera
svint0 Postad 23 April , 2006 Författare Rapport Postad 23 April , 2006 Det räcker en gång för huvudmappen... dock tvivlar jag på att åäö skulle fungera. Tack, då fattar jag:) Citera
svint0 Postad 23 April , 2006 Författare Rapport Postad 23 April , 2006 Fattar ändå inte riktigt... Jag är inne på Kommando-tolken.. Ställde mig i mappen C:\download\Musik ... Men kommandot funkar ändå inte.. Citera
Bobix Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Fattar ändå inte riktigt...Men kommandot funkar ändå inte.. Det kommandot gör är att det skriver resultatet till en fil (lista.txt i mitt exempel), istället för att visa det på skärmen. Kolla i mappen om det ligger nån textfil där. Citera
svint0 Postad 24 April , 2006 Författare Rapport Postad 24 April , 2006 Jag har kollat i mappen bobix.. men det funkar inte.. I själva "All musik"-mappen.. så ligger det A,B,C,D osv. mappar, funkar det ändå? Citera
eurythmech Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 Jag har kollat i mappen bobix.. men det funkar inte.. I själva "All musik"-mappen.. så ligger det A,B,C,D osv. mappar, funkar det ändå? textfilen hamnar i den mapp där du "står" när du skriver in kommandot, växeln /s gör så att alla underkataloger tas med Citera
Suppe Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 Har inte testa själv men.... Länk1 Länk2 Länk3 Länk4 ..säg gärna till om du hittar något bra (hinner inte se efter själv just nu). Citera
svint0 Postad 25 April , 2006 Författare Rapport Postad 25 April , 2006 Har inte testa själv men.... Länk1 Länk2 Länk3 Länk4 ..säg gärna till om du hittar något bra (hinner inte se efter själv just nu). Jag orkade aldrig testa första programmet då det var "Trial-Version". Jag testade Länk 2 och 4 tror jag. Varav 4 funkade riktigt bra.. Den la det i text-dokument.. Så ändra jag låtnamnen, ändra i windows, och körde om allting igen, så snart har jag ett perfekt bibliotek med låtar, bara ett par timmars jobb kvar;) Citera
Recommended Posts