Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

CG på expekt NL50

FI i denna hand är väldigt aggressiv och höjer pre-flop väldigt ofta, han verkar inte vara speciellt bra men han vinner ganska mkt iaf.

FI (89$)

HERO (65$) J :heart: J :spade:

FI UTG+1 Höjer 2.5$

HERO UTG+2 synar 2.5$

Flop T :diamond: Q :diamond: J :club:

FI checkar

HERO höjer 5$

FI höjer 5$ till 10$

HERO höjer 20$ till 30$

Fi synar

Turn 4

:diamond:

FI checkar igen

HERO checkar <---- Rädd för färg, bättre att göra en value bet?

River 9 :club:

FI höjer nu 25$

HERO???

Postad

svårt läge med både möjlig färg och stege ute på bordet. du får helt enkelt lita på din instikt i sådant läge. ser inget större fel med att checka bakom på turn, men mot en aggro spelstil hade de kanske funkat bättre om du betat ut.

Postad
men mot en aggro spelstil hade de kanske funkat bättre om du betat ut.

Problemet med en bet i det läget mot en aggro spelare tycker jag är om man får omslag, riktigt svårt o syna då. Så tyckte det kändes bättre att checka o se vad han hittar på på rivern.

Postad

Som du spelat den nu måste du nästan folda den rivern. Har oerhört svårt att se att du vinner. Visst du har hyfsade odds att syna men det är nog rent give away väldigt ofta.

Tycker du har två val i handen. När floppen kommer med så uppenbara drag får du antingen spela försiktigt, syna bakom och hoppas på parning.

Eller så höjer du så mycket att du måste gå all in oavsett. Detta för att slippa de nästan omöjliga beslut du får på turn och river.

Valet är väl helt upp till read. AK känns ju fullt möjlig här.

Postad

Tycker du spelar handen bra. Folda river. Förutom färgen är det ju stor risk för att han sitter med en kung givet hans raise preflop. Storleken på hans riverbet indikerar dessutom snarare value bet och önskad syn än bluff (för de flesta spelare på NL50).

Intressant hand för övrigt: riktigt svårspelad. Jag brukar ofta spela weak-tight så fort det blir tre broadways på floppen, vilket kanske inte är bästa strategi. Men med set måste ju din raise vara rätt.

Postad

Svårspelad hand, men som jag ser det så avgörs handen på floppen.

När han check-raisar dig så tycker jag att du ska ställa för att slippa att ta svåra beslut på turn och river om scarecards skulle dyka upp. Det är ju största dragbrädan så genom att ställa så är vi favoriter mot alla händer utom AK, QQ och 98. Detta spel bygger mycket på den read vi har - att fi är väldigt loose-aggro.

Hade det varit en tight spelare som skulle höjt så hade jag förmodligen foldat eller, om odds gavs, gå mot en kåk för att få betalt av en stege/färg.

Du kan omöjligt syna river, tror inte du tar många händer.

Postad
men mot en aggro spelstil hade de kanske funkat bättre om du betat ut.

Problemet med en bet i det läget mot en aggro spelare tycker jag är om man får omslag, riktigt svårt o syna då. Så tyckte det kändes bättre att checka o se vad han hittar på på rivern.

hehe, precis vad jag tänkte också men jag skrev inte det, får du omslag lär du vara slagen. Men som sagt så får man lita till magkänslan när sådana situationer uppstår.

Postad

Jag kom på att jag skrev handen fel det kom ingen 9 på river var ngt skit som inte hjäpte ngt alls...

Hur som helst eftersom jag hade min read på honom som en dålig aggro-spelare så synade jag och gömde mig under bordet :P Han hade QT o jag vann 114$ :)

Postad

Det är en väldigt jobbig flopp för JJ, även fast du träffar ditt set.

Det ger fi ett ev färgdrag + stegdrag och eventuellt om man har två par (QT) så kan han äta hela din stack om det faller ett Q på turn/river.

Ett tips är när du betade $5 på floppen och han använde knappen till att autohöja till $10 så betyder det ofta att de har en hand, ofta en stark hand. I det här fallet hade han floppat två par vilket ändå får betecknas som en stark hand.