Gå till innehåll

Betyder självförtroende allt?


Fadeh

Recommended Posts

Suttit och torskat/stått stilla nu ett par veckor efter att tidigare ha vunnit rättså stabilt. Detta trots att jag tycker att mitt spel idag är mycket bättre än vad det var innan. Det har känts som att vad jag än gör kommer folk dra ut mig. Hur som helst, igår bestämde jag mig för att spela som om jag var totalt orädd för att se hur mitt resultat skulle bli.

 

Här är några exempel på hur jag spelade. Jag plockar upp 7 :heart: 8 :heart: i small blind. Button raisar 2BB och jag callar. När sedan floppen kom 4 :heart: 5 :spade: 4 :spade: sa jag till mig själv att denna potten ska jag ha. Så jag checkar och låter han följa upp. Han bettar pott och jag svarar med att raisa hans bet*3. (Detta hade jag inte gjort vanligtvis.) När han sedan dubblar mitt bet blir jag än mer säker på att han sitter med overpair så jag svarar med all in. (han borde inte ha en 4:a och raisa iaf) Vilket var drygt 3*hans bet igen och han lägger sig. Jag visar upp mina kort och muckar. Han blir galen och det känns finfint. Kör några till all in bluffar och visar upp samtliga. Detta leder till att folket runt bordet blir helt vansinniga och snackar om vilken fish jag är. Då byter jag växel och kommer inte bluffa något närmsta timmen för att lyckas sno hem några stora potter med nutsen för en gångs skull. Tyvärr kommer ingenting mer av värde men jag har ändå lyckats göra 800$ till 1500$ på några timmar och jag sitter och halvmyser. Detta trots att jag som vanligt inte har haft nå vidare kort.

 

Spelar man verkligen så mycket bättre med självförtroende eller var det bara en tillfällighet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar man verkligen så mycket bättre med självförtroende eller var det bara en tillfällighet?

 

Visst kan det vara så att man spelar mycket bättre med självförtroende. Det kan även tippa över, så att man är för aggressiv och pressar i fel lägen. Hamnar man med riktiga synstationer i det läget så kan det bli en ruskigt dyr affär.

 

Han blir galen och det känns finfint. Kör några till all in bluffar och visar upp samtliga.

 

Det där är jag dock tveksam till. Det värde du får av att visa bluffarna är inte så högt tror jag. (Då är det bättre att de tror att du bara har bra kort.) Bluffa hårt, visst, men advertising sköter sig självt när man blir synad.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan det vara så att man spelar mycket bättre med självförtroende. Det kan även tippa över, så att man är för aggressiv och pressar i fel lägen. Hamnar man med riktiga synstationer i det läget så kan det bli en ruskigt dyr affär.

 

Självklart skulle jag inte sitta och och pressa mot en synstation med annat än bra kort.

 

Och det kanske var dumt att visa bluffarna men jag försökte ge mig läge att få en stor pott med bra kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske tjänar på det lite senare under samma session, men nästa gång du möter dom killarna och har notat dig som att bluffa mkt och du kör igång igen så kan dom spela lite lösare mot dig när du bluffar.

En bra sak som man borde göra (jag gör det sällan) är att skriva upp varje gång man retar upp någon så mkt som dom kan sätta en sådan note på en att man kan ha nytta av att veta det i framtiden.

Givetvis antar jag att lirarna du möter är över average för väldigt få suckers som skriver upp sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...