Gå till innehåll

NLT - Allt om fiskar

telefonsvararen

Recommended Posts

Jag va ba tvungen att skriva detta , allt tjat om hur man ska spela läsa böcker dittan och dattan..!! Spela poker , bluffa när de känns bra o.s.v. Spela högsta staksen om du har råd. Vad är det värsta som kan hända? du torskar pengarna? Och? Bara sätta in nya liksom.

Tack och hej

* Flytt till Resultat - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha detta va inget seriöst inlägg , jag får mina stunder då konstiga tankar flyger upp.

Visst är det en liten galen tanke men jag håller med dig. Man blir inte bäst bara för man har läst femtio elva böcker eller nått liknande det enda som gäller är att spela, men man kan dock komma en bit på vägen om man läser böcker.

Länk till kommentar

Nej , har aldrig fattat varför man ska läsa massa böcker.

Själv är jag nybörjare i poker. Spelade texas holdem första gången för 1.5 år sedan.

Började spela på nätet för ett år sedan.

Första veckan på nätet förlorade jag stort, hade inte en chans. Spelade löst och passivt.

Bestämde mig för att lära mig spelet och köpte de mest lästa pokerböckerna:

Supersystem 1o2 (Doyle B)

Harrington on holdem 1o2 (Dan H)

the theory of poker (D Sklansky)

pot-limit & no-limit poker (Ciaffone & Reuben)

Nolimit Texas holdem (TJ.Cloutier)

mfl

Efter att ha läst dessa böcker, tjänade jag i snitt 80kr/h på att spela på NLT 0.25/0.5 euro. Det är inte så dåligt för en nybörjare som spelat live ett par ggr.

Alla klagar på poker böcker. Att man bara lär sig ABC poker från dem.

Har någon här inne en bättre lösning för en nybörjare att börja vinna i poker, än att lära sig alla olika spelstilar, strategier och taktiker från ovanstående böcker?

Jag hoppas verkligen att fiskarna på nätet fortsätter att envisas med att påstå att man inte kan lära sig någonting om poker från en bok!

Länk till kommentar