Gå till innehåll

NLT - KK förlorar mot Set

Recommended Posts

Postad

Här kommer andra delen i HHs som underlag för tråden "Hjälp jag förlorar" och återigen, semi-tomte, tomte eller okej spelad hand?

tilläggas bör att bigaln har autoratats med symbolen fisk i mitt PT, undrar varför?

Hur mycket pengar vi har visas inte så bra i primas HHs, men f.ö har jag försökt korra så att HHn går att läsa.

Här kan jag givetvis inte veta vadfan han har, men borde jag ha oroat mig mer för att han satt på en 8?

Date: 11/15/2004 2:47:11 AM

Game: 153789366: Table: Trilogy

Normal Table No Limit 0.25/0.50

Rake: 3.00

Seat: 1 Dannesan (Dealer)

Seat: 2 HERO was dealt [ KD, KH ]

Seat: 3 pabs

Seat: 4 pasfacile

Seat: 5 lomax

Seat: 6 Dyssen

Seat: 7 nexxus0320

Seat: 8 topknine

Seat: 9 Walking_Boss

Seat: 10 bigaln

------------------

OpeningBetRound

------------------

HERO : Posts small blind 0.25

pabs : Posts big blind 0.50

pasfacile : Calls for 0.50

lomax : Folds

Dyssen : Folds

nexxus0320 : Calls for 0.50

topknine : Calls for 0.50

Walking_Boss : Folds

bigaln : Calls for 0.50

Dannesan : Folds

HERO : Raises for 2.00

- KK, bör jag väl betta ut

pabs : Folds

pasfacile : Calls for 1.75

nexxus0320 : Calls for 1.75

topknine : Calls for 1.75

bigaln : Calls for 1.75

------------------

Flop

[ 2D, 10S, 8S ]

------------------

HERO : Bets 10.00

- 2färg i floppen som alltid, bettar ~pott i hopp om att få ut drag

pasfacile : Folds

nexxus0320 : Folds

topknine : Folds

bigaln : Calls for 10.00

------------------

Turn

[ 2D, 10S, 8S, 8C ]

------------------

HERO : Bets 15.00

- Blir lite rädd för en 8, men ingen borde ha spelat en 8 preflop tycker jag, börjar fundera vad nissen har för nåt, som han har callat tidigare kan han ha top pair eller liknande, jag bettar

bigaln : Calls for 15.00

------------------

River

[ 2D, 10S, 8S, 8C, 4S ]

------------------

HERO : Checks

- Sista spadret, här gissar jag att jag är slagen, checkar för att spara $8 om jag är slagen, men callar såklart ifall han trycker in resten.

bigaln : Went all-in 8.00

HERO : Calls for 8.00

bigaln : Shows cards

HERO : Mucks cards

------------------

Showdown

------------------

HERO [ KD, KH, 8S, 8C, 10S - Two Pair ]

bigaln [ 4S, 4D, 4H, 8S, 8C - Fullhouse ] (Winning) $74.75

- Här måste jag gnugga ögonen och se om jag har rätt, japp! Han satt och callade med 44

------------------

Players Cards

------------------

HERO [ KD, KH ]

bigaln [ 4D, 4H ]

******************************************* :shock:

Postad

Återigen så tycker jag att du bör höja mer preflopp. En viktig faktor i det är att om du ska spela mot fyra pers som har position på dig efter floppen så ska de betala riktigt ordentligt innan floppen så att de inte kan hämta tillbaka efter. Om det är du som har position är det inte lika viktigt att rensa på samma sätt.

På floppen så betar man inte pott i hopp om att få ut drag, utan man betar i hopp om att få syn av drag som man sedan får ut med ett rejält bet på turn. Jag tror det är mycket sällan någon lägger ett färgdrag eller öppet stegdrag för ett pottbet på floppen.

På turn så kan du lika gärna knöla in allt, för det finns inget kort som kan komma på rivern som du kan folda på. Däremot kan ett eventuellt färgdrag folda om det inte träffar så ta betalt nu. De gångerna du är slagen finns det inte en chans att din motståndare låter dig behålla de där $8.

Åttan är ju inte ett kort som ska ha hjälpt någon särskilt ofta, eftersom det inte går att ha färgdrag och en åtta, bara par i åttor är rätt vrickat att syna med och det finns inte så många T8 kombinationer som är möjliga.

Angående din reaktion på din motståndares hand, han spelar ju inte alls konstigt. Preflopp så finns det ju väldigt gott om pengar kvar att beta när din höjning kommer, om du är tydligt märkt med stort par där så är det ett utmärkt ställe att syna med ett litet par för att floppa ett set och knäcka dig. På floppen så är det bara du och han kvar, och det troligaste scenariot där är ju att du har två outs och kommer beta igen om han bara synar så det är ju också rätt. På turn kunde han ju gott satt in dina sista $8, men eftersom han har position kan han lika gärna göra det på rivern också.

Postad

Okej, jag är med på att betta ut mer preflop, det ska jag ha i åtanke i framtiden..

Däremot är jag inte med dig ang. hans spel. Jag har 2 outs? Det är väl HAN som har 2 outs? Jag har den bästa handen, han träffar sin 4 på rivern. Han borde vara medveten om att han har 2 outs, och mina bets är väl tillräckliga för att få ut 2outare?

Postad
Okej, jag är med på att betta ut mer preflop, det ska jag ha i åtanke i framtiden..

Tänk bara på att inte beta mer än att du kan få en syn iallafall.

Däremot är jag inte med dig ang. hans spel. Jag har 2 outs? Det är väl HAN som har 2 outs? Jag har den bästa handen, han träffar sin 4 på rivern. Han borde vara medveten om att han har 2 outs, och mina bets är väl tillräckliga för att få ut 2outare?

Hoppsan, läste inte igenom HH:n ordentligt och utgick från att han floppat setet eftersom det är ett så typiskt mönster. Han spelade ju naturligtvis helt vedervärdigt. Det är också den typen av nisse som ofta är med på att investera en stor del av sin stack preflopp på ett par i fyror.

Postad

Tänk bara på att inte beta mer än att du kan få en syn iallafall.

Jo, det var ju anledningen till att jag bettade så lågt, det normala är ju att folk lägger det mesta mot preflopbets till nåt högre än 4bb. Men man får väl testa.. Beror ju en hel del på vilka man sitter mot också.