Rob Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Här är utlovat underlag för tråden "Hjälp jag förlorar!" i Hold'em-forumet. Hur mycket dollars vi sitter på visar sig rätt tydligt eftersom dave blir all in. Primas HH är väl inte den optimala, men jag har försökt korra den lite så att den åtminstone går att läsa. Har ni läst tråden "Hjälp jag förlorar!" så vet ni ungefär vad det handlar om, men ändå, frågan lyder: Är jag semi-tomte, tomte eller spelar jag handen Ok? Det är alltså såhär alla dom här händerna jag pratat om slutar.. Kommer flera för alla hjälpsamma själar som är intresserade. *** Normal Table No Limit 0.5/1 Rake: 3.00 Seat: 1 slebe Seat: 2 Pottan Seat: 3 wheelman76 (Dealer) Seat: 4 peteypab45 Seat: 5 HERO was dealt [ KS, KH ] Seat: 6 Davetheheel Seat: 7 aid Seat: 8 Sparkongen Seat: 9 jimp000 Seat: 10 faintinggooa ------------------ OpeningBetRound ------------------ peteypab45 : Posts small blind 0.25 HERO : Posts big blind 0.50 Pottan : Posts 0.50 Davetheheel : Calls for 0.50 aid : Calls for 0.50 Sparkongen : Folds jimp000 : Calls for 0.50 faintinggooa : Calls for 0.50 slebe : Folds Pottan : Checks wheelman76 : Folds peteypab45 : Calls for 0.25 HERO : Bets 2.00 - KK, bäst att betta ut vad som verkar vara lagom Davetheheel : Calls for 2.00 aid : Calls for 2.00 jimp000 : Calls for 2.00 faintinggooa : Calls for 2.00 Pottan : Folds peteypab45 : Folds ------------------ Flop 3H, 4D, 2H ------------------ HERO : Bets 13.00 - Misstänker inget stegdrag med tanke på betten preflop, men jag vill inte att folk ska dra till färg så jag bettar ~pott Davetheheel : Calls for 13.00 aid : Folds jimp000 : Folds faintinggooa : Folds ------------------ Turn 3H, 4D, 2H, 10D ------------------ HERO : Bets 16.00 - pustar ut när inget hjärter kommer, sätter honom på färgdrag men kan inte betta mer än han har, så jag ställer honom all-in Davetheheel : Went all-in 15.50 HERO : Receives returned betting money 0.50 ------------------ River 3H, 4D, 2H, 10D, 8H - Jaha, där kom det förbannade hjärtret, då var det väl kört ------------------ HERO : [ KS, KH, 10D, 8H, 4D - One Pair ] Davetheheel : [ AH, 8H, 6H, 3H, 2H - Flush ] (Winning) $67.50 -mycket riktigt.. ------------------ Players Cards ------------------ HERO [ KS, KH ] Davetheheel [ 6H, AH ] **************************************** edit: ändrade nivåen till det korrekta 0.25/0.50 som tydligen skrivs ut som .5/1 i HH? edit igen: Ok, det är väl bettingnivåerna som står, inte blindsen, ändrar tillbaka och skämms en stund Citera
Hjort Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 - KK, bäst att betta ut vad som verkar vara lagom Jag skulle tendera att beta ut mer här, dels för att potten är på $3.5 och dels för att undvika att ge någon med 66 eller 87s bra odds för att syna. Jag gissar också på att det här är ett bord med spelare som är lite för förtjusta i att syna så jag hade nog kunnat tänka mig att dra på med $5-€7 ungefär. Med AA eller KK så vill du ha in så stor del av din stack du kan preflopp, för att undvika att dina motståndare har korrekta odds att dra till set, tvåpar, färg, mm. Om du fått in mer än 10% av dina pengar så har dina motståndare väldigt sällan möjlighet att syna med positiv förväntan. Men det är ju fortfarande bättre att få syn på 5% av sin stack än att inte få syn alls. - Misstänker inget stegdrag med tanke på betten preflop, men jag vill inte att folk ska dra till färg så jag bettar ~pott Väldigt obehaglig flopp, med lätttillgängliga färgdrag och stegdrag mot fyra motståndare. Dessutom är det otroligt att alla fyra som synade dig preflopp har höga kort. den handen jag är primärt orolig för här är AhXh som faktiskt är favorit mot KK på den här floppen då den har 3 ess som vinner, 9 hjärter och tre stegkort, alltså sammanlagt 15 outs vilket gör att han har par i ess eller bättre ~60% av tiden vid rivern. Ett problem med ditt betande här är att du betar så pass att du inte kan göra annat än att syna om du blir höjd samt att inte har tillräckligt mycket kvar för att få loss ett legitimt drag på turn. Jag hade nog lutat mer åt att beta halva potten på floppen för att kunna beta större på turn alternativt tryckt in alltihop på en gång. HERO : Bets 16.00- pustar ut när inget hjärter kommer, sätter honom på färgdrag men kan inte betta mer än han har, så jag ställer honom all-in Davetheheel : Went all-in 15.50 HERO : Receives returned betting money 0.50 Här kan du ju inte göra mycket annat än att trycka in om du tror att din motståndare oftast synar färgdraget på floppen, kan tänkas syna med lägre par, inte är så trolig att ha stege, osv. Dessutom är potten så pass stor att du inte längre kan lägga dig. Citera
Recommended Posts