Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

har spelat en del cash games tidigare, men vill nu börja lira turneringar också.

Jag har dock stött på en del problem och jag undrar om det är "regel" att det är så.

Har de flesta turneringar åkt ut för att jag bluffat i för tidigt skede när folk inte är rädda än...

Det andra är folk som slowplayar som att det inte gick att bli utdragen typ.

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (8 handed) converter

UTG+1 (t4135)

MP1 (t4495)

MP2 (t12032)

CO (t1580)

Button (t3460)

Hero (t2836)

BB (t3230)

UTG (t4565)

Preflop: Hero is SB with Kh, Qd.

UTG raises to t400, 5 folds, Hero calls t300, 1 fold.

Flop: (t1000) 6d, Ac, Kd (2 players)

Hero checks, UTG checks.

Turn: (t1000) 9d (2 players)

Hero checks, UTG bets t1000, Hero raises to t2436 (försöker föreställa färgen, lol), UTG calls t1436.

River: (t5872) 6s (2 players)

Final Pot: t5872

visst, jag spelar handen ganska kasst, men det är hans minibet preflop jag stör mig på :evil: så alla turneringsrävar, är detta mer regel än undantag och hur utnyttjar jag det till max?

* Flytt till HA - QoS *

Postad

Om det inte är alltför hög nivå på inköpet:

Brukar UTG minraisa? Ifall UTG brukar höja med mer, så luktar minraise UTG monster. Sedan, ifall UTG inte är speciellt lös, fundera kraftigt på att folda preflop då KQ är som bäst runt 50/50 mot UTG:s händer och kraftigt underdog mot många av dem, dessutom kan du ofta träffa TP2K som förlorar hela din stack mot TPTK.

Flop: I hur stor utsträckning brukar UTG continuation-betta floppar? Det är ganska sannolikt att UTG träffat floppen.

Turn: UTG måste vara tom för att inte syna där, så när du bara kan bluffa för runt halva potten, bluffa inte när motståndaren troligtvis träffat.

Utnyttjande av minraise: Med din lilla stack kan du inte utnyttja att folk minraisar annat än stöld-reraisa. Detta rekommenderar jag i allmänhet inte mot UTG-minraises.

• 2 weeks later...