Max Cady Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 När man är trygg med de tumregler som beskrivs av alla hjälpsamma PF'are i denna tråd, http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=26775, då är det dags att utveckla sitt spel med lite nya skills. Hur skulle en topp 5 lista se ut på hur man ska utveckla sitt spel? Vad skiljer helt enkelt en nybörjare från en hyffsad spelare? 1? 2? 3? 4? 5? Var så goda att gör era listor! I denna tråd är tanken att de som är VINNANDE spelare ska skriva sina tips. Med detta menar jag alltså de som tidigare spelat microlimit men nu befinner sig på högra nivåer. Det blir ju inte så bra om folk spekulerar hej vilt i denna tråd. Lämnar därför ordet till de som är bättre än vad jag är! Citera
Djens Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 1 - Ha en tokstrikt moneymanagement 2 - LÄr dig att sluta tilta Borde räcka för att göra en breakeven spelare till vinnande. Citera
Lolle Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Känns lite svårare än den första tycker jag, hursomhelst så tycker jag dessa platsar in iaf. 1: Börjat nosa på fler bord än ett och försöka utvecka detta långsamt till att kunna spela iaf runt 4 bord, man behöver inte ha så bra koll på spelarna, just för att spela fler händer och hamna i fler situationer och snabbt lära sig hur man ska agera. 2: Som en nämnde i andra tråden, börja leta riktiga betreads på dina motspelare så gott du kan, är svårt i början och man behöver självklart inte lira 4 bord här då det kan vara lite väl när man vill ha reads. 3: Aggressiviteten har tagit över, man limpar inte lika mycket man försöker sno blinds och skaffa sig en table image. Man synar inte heller ner färgdragen och stegdragen i samma mån, speciellt inte om man har position. 4: Man kan positionerna man vet exakt vilka händer man ska spela när si och så många spelare är med efter floppen och när man ska spela de. 5: Möjligtvis att man börjar vänja sig vid utdragningar att inte bli svinsur över någon som träffar en tvåoutare man lär sig kontrollera sina känslor och blir mer kall i sitt spel och lämnar sådana missöden efter sig, det kommer med tiden för de flesta skulle jag tro. Är min fina lista jag kom på såhär, tycker den känns ganska bra iaf, kanske inte som en guide utan mer som en mall. Citera
Djens Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 5: Möjligtvis att man börjar vänja sig vid utdragningar att inte bli svinsur över någon som träffar en tvåoutare man lär sig kontrollera sina känslor och blir mer kall i sitt spel och lämnar sådana missöden efter sig, det kommer med tiden för de flesta skulle jag tro. Iaf tills du testar att gå upp i nivå och blir tvåoutad i 300 BB potter. Citera
Max Cady Postad 20 April , 2006 Författare Rapport Postad 20 April , 2006 ...börja leta betreads. Detta behöver utvecklas. För övrigt är det nog bra att dela med sig av hur ni för playernotes. Själv skriver jag tex lös/passiv, tight/aggro mm. Skriver oxå vilka händer folk spelar i vilken position, vilka de går all in med mm. Citera
Lolle Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Tro mig jag har allt råkat ut för det, kan lova att jag tog det hyffsat bra och inte tiltade knappt, att jag sen är svinsur hela dan är en annan sak men tar ut det på andra sätt än pokern. Men man vänjer sig iaf med utdragningar i vanliga potter det måste du väl hålla med om iaf Vi snackar inte NL1000 här även om det säkerligen känns så för de som spelar på sina egna nivåer. Hade mycket större ångest på NL25 när jag backade 50$ en dag än när jag backar 300$ på NL100. Kom på en 6a i min lista också som hör till tilten. 6: Sluta spela när du vet att du är inkapabel till bra spel, skulle tro att detta är en av de svårare punkter att hålla sig till dock. Moneymanagement är absolut en bra milstolpe som du sa, bör absolut vara med. Edit: 7: Börja för statistik med något pokerprogram, förslagsvis PO eller PT för att få information om ditt spel dina svagheter och styrkor Är inte speciellt bra på det än måste jag säga så en mer genomgående analys om det får exempelvis Djens svara för tycker jag Försöker iaf leta information i hur beten skiljer sig och vad det kan betyda funkar ruskigt bra mot vissa sämre spelare. Aggro/Tight osv tycker jag inte hjälper så extremt mycket om de inte tillhör någon extremhet exempelvis callstation eller maniac. Citera
Max Cady Postad 20 April , 2006 Författare Rapport Postad 20 April , 2006 En kul och bra grej på forumet skulle vara en form av pokerskola där nån DUKTIG håller i trådarna. Man skulle där succesivt få punkter att tänka på i sitt spel för att sen sätta sig och spella ett bestämt antal händer tills det var dags för nästa lista. Denna skola skulle alltså innehålla KONKRETA steg för att kunna utvecklas. När man "klarat" en nivå skulle man gå till nästa. Vore både kul och bra! Citera
kfluffie Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 En kul och bra grej på forumet skulle vara en form av pokerskola där nån DUKTIG håller i trådarna. Man skulle där succesivt få punkter att tänka på i sitt spel för att sen sätta sig och spella ett bestämt antal händer tills det var dags för nästa lista. Denna skola skulle alltså innehålla KONKRETA steg för att kunna utvecklas. När man "klarat" en nivå skulle man gå till nästa. Vore både kul och bra! Finns ju PlantSkolan, inte exakt vad du tänker på kanske men i närheten iaf. MVH //KF Citera
Max Cady Postad 21 April , 2006 Författare Rapport Postad 21 April , 2006 Just ja, ska kolla in den. Citera
jaqk Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Man synar inte heller ner färgdragen och stegdragen i samma mån, speciellt inte om man har position. Vad menar du här? Citera
Max Cady Postad 21 April , 2006 Författare Rapport Postad 21 April , 2006 Undrar oxå vad han menar? Man synar väl så länge man har odds? Citera
Frege Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Fundera på hur de andra tolkar dig och hur du kan utnyttja det till din fördel. Citera
serenity Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Undrar oxå vad han menar? Man synar väl så länge man har odds? Ja, eller så höjer man alt. bettar själv. Han syftade väl antagligen på att semibluffa genom att höja. Citera
silencer_ Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 För mig har det nog mest handlat om att lära mig hitta rätt bord. Att spela på rätt bord för mig är av yttersta vikt. Vet inte hur det är för er andra, men det spelar stor roll i mitt spel. Citera
Lolle Postad 22 April , 2006 Rapport Postad 22 April , 2006 Japp jag menade att höja i nästan alla fall om man sitter på färgdrag och har position. Alltså spela ett aggressivare spel... Citera
Max Cady Postad 22 April , 2006 Författare Rapport Postad 22 April , 2006 Japp jag menade att höja i nästan alla fall om man sitter på färgdrag och har position. Alltså spela ett aggressivare spel... Japp. Beta på färgdrag i position har funkat fett bra för mig! Citera
Max Cady Postad 22 April , 2006 Författare Rapport Postad 22 April , 2006 För mig har det nog mest handlat om att lära mig hitta rätt bord. Att spela på rätt bord för mig är av yttersta vikt. Vet inte hur det är för er andra, men det spelar stor roll i mitt spel. Vad menar du med "rätt" bord? Förklara hur d går tillväga för att ta reda på om det är "rätt" bord. Citera
Recommended Posts