Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

NL20 CG

HERO 9 :heart: 9 :spade: (20$)

FI (32$)

HERO LP i en oöppnad pot höjer 1.20$

FI i BB synar

Flop 7 :diamond: 9 :diamond: K :diamond:

HERO höjer 2$

FI synar

Turn Q :club:

HERO höjer 5$

FI höjer 29$ och är all-in

HERO??

Postad

Skulle sätta honom på AK, rädd för att du ska pricka färg på river, skulle synat, och har han träffat färgen så har du chans på kåken...annars skulle jag betala honom. man kan inte folda den handen på NL20.

Postad
Det är väl ett rätt rimligt sätt att spela en färdig färg på?

Hade han en hand som var rätt för färgdraget hade han antagligen höjt floppen.

Du tror inte att han semibluffar turn då han har missat sitt drag på just turn? På NL20 så är det väldigt sällan som en spelare ställer med en färdig stege i detta läge. Bet $5 och fi ställer nästan $30, färg - nej! Jag säger inte att det är omöjligt, men föga osannolikhet för den nivån. Jag skulle syna alla gånger då du 9ggr av 10 inte är uppe mot en färg.

Postad

Väldigt konstigt om han skulle ha färgen. Skulle du inte ha träffat brädan skulle han aldrig få något betallt med en så hög raisem, är säkert mycket nöjd om du lägger handen och tar hem potten utan slumpartad river. Troligt vis har han ett hjärter ex AKo. ;)

Postad

Kul att alla är överrens om att han inte har färg...

Jag resonerade som er och synade.. han slänger upp 6 :diamond: A :diamond: och jag får ingen parad bräda på river.. men gjorde uppenbarligen rätt som synade

Postad

Du tror inte att han semibluffar turn då han har missat sitt drag på just turn? På NL20 så är det väldigt sällan som en spelare ställer med en färdig stege i detta läge. Bet $5 och fi ställer nästan $30, färg - nej! Jag säger inte att det är omöjligt, men föga osannolikhet för den nivån. Jag skulle syna alla gånger då du 9ggr av 10 inte är uppe mot en färg.

En potraise till $22 istället för $29 committar ju honom ändå.

Semibluff på turn låter däremot jättekonstigt? Ska man få in pengarna med drag i det läget ska det ju vara på flopp. Och som sagt, hade han haft en annan hand hade han skyddat på floppen. Nä, jag tycker det är en rätt typiskt spelad färg.