P_kungen Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Skulle va intressant med en poll om hur många som synar/viker på river. Vet inte hur man gör en Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #386,013,900 Table Luettich, 20 Apr 2006 7:34 AM ET Seat 5: laffy taff64 ($46 in chips) Seat 6: abrownovich ($89.75 in chips) Seat 7: santa__X ($125.50 in chips) Seat 8: Hero ($192.20 in chips) A:spade: Q ANTES/BLINDS laffy taff64 posts blind ($1), abrownovich posts blind ($2). PRE-FLOP santa__X calls $2, Hero bets $9, laffy taff64 folds, abrownovich folds, santa__X calls $7. FLOP [board cards 6:heart:,9:heart:,10 ] santa__X checks, Hero bets $13, santa__X calls $13. TURN [board cards 6:heart:,9:heart:,10 ,6 ] santa__X checks, Hero checks. RIVER [board cards 6:heart:,9:heart:,10 ,6 ,9 ] santa__X bets $35 Citera
serenity Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 LOL Jag hade spelat som dig, och foldat river. Vad ska han bluffa med liksom? Det kan ju till och med vara så jävligt att han har AK, det vore väl lite trist. Citera
RayIV Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Syyyn. Vad ska han beta? Han vet ju att du är tom och lär check-syna alla marginella händer samtidigt som han betar varje gång han är tom. Citera
Pokertomte Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Syyyn. Vad ska han beta? Han vet ju att du är tom och lär check-syna alla marginella händer samtidigt som han betar varje gång han är tom. Om han vet att Pkungen är tom så måste han ju betta ut sitt stål för att markera bluff. Hur får han annars betalt för det? Citera
P_kungen Postad 20 April , 2006 Författare Rapport Postad 20 April , 2006 Vad bettar han såhär hårt på river? Stål och bluffar. De flesta på den här nivån lägger in ett litet mindre bett på typ halvpott med stålet vilket gör att bluff blir mer troligt. Vinner jag en 1/3 av gångerna går jag med vinst, så jag synar här. Tror inte att han är så bra att han bettar ut hårt med marginella (typ en tia) händer för att markera bluff. Citera
Ignatius Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Pottstorleken lockar till syn, han kan mycket väl pröva en bluff efter din turncheck. Samtidigt är ju brädan sjukt skrämmande, han visade styrka fram till turn och hade kanske hoppats på en check-raise eller check-call där. Fold trots allt. Citera
Goose_strike Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 var med om en snarlik pott för ett tagsen. Jag folda och han visade upp en sämre hand . Jag hade synat men hade varit rädd för är AK. Du har ju ändå relativt mycket pengar vid bordet så syna och chansa. Citera
ampixo Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Megafold. Han kåkar troligen river med en Q9o eller något och överbettar för att få syn av Ahög? Citera
Stahl Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Megafold. Han kåkar troligen river med en Q9o eller något och överbettar för att få syn av Ahög? Det är inget överbet. Jag hade blixtsynat i alla fall. Citera
w4rp Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 var med om en snarlik pott för ett tagsen. Jag folda och han visade upp en sämre hand . Jag hade synat men hade varit rädd för är AK. Du har ju ändå relativt mycket pengar vid bordet så syna och chansa. Det blir split mot AK.. Citera
Lunkan88 Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Jag hade synat men hade varit rädd för är AK. Du bör väl isf vara lika rädd för A2. Mot båda är det splitt. Citera
Recommended Posts