Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Handen kommer från ett CG NL50 på expekt.

HERO 9 :heart: 9 :spade: med 56$

FI med 59$

ingen har höjt och jag limpar med min 99 från SB, fi BB checkar.

Flop K :diamond: K :heart: K :club:

HERO höjer 2$

Fi synar

Turn 7 :diamond:

HERO höjer 5$

FI höjer 10$ till 15$

HERO???

Postad

Känns ju inte som det är så stor chans att han sitter på en K. Känns mer som att han sitter på 7an och träffar en kåk. Å andra sidan skulle man väl spela kungen på det här sättet också. Finns ju en del småpar han kan ha också men jag hade nog callat eller satt in degen. Beror mycket på hur han spelat innan också.

Postad

Jag hade inte suttit vid bordet så värst länge och hade absolut ingen ordentlig read på FI men han verkade inte vara jätte fisk och Spelade ganska tight.

Tycker att han borde med ett pp AA-TT göra en höjning pre-flop så det enda jag egentligen va rädd för var väl just kungen och jag antar att det är -EV och slänga handen i ett sånt läge?

Postad

Han lär väl ändå inte vara dum nog att spela ett färgdrag med triss på bordet.

Jag säger nog billig showdown jag med. Han kan ju ha kungen, har han inte det så leder du med största sannolikhet.

Postad

lol så många poster och folk har endast satt honom på bluff eller flushdraw? hmm är k-k-k-7 verkligen en bra bluffbräda? känns som han har k-x eller försöker få value med typ jj+

om du pushar kanske du kan få bort 1010/jj men det är inte så troligt ens det...har svårt att se hur du kan leda här

Postad
lol så många poster och folk har endast satt honom på bluff eller flushdraw? hmm är k-k-k-7 verkligen en bra bluffbräda? känns som han har k-x eller försöker få value med typ jj+

om du pushar kanske du kan få bort 1010/jj men det är inte så troligt ens det...har svårt att se hur du kan leda här

tänk på att det är blindfight o sb limpar in o bb checkar.. de spelar inte så bra med sina höga par på så låga cash games.. ovanligt i alla fall.. solklar syn hela vägen

Postad
tänk på att det är blindfight o sb limpar in o bb checkar.. de spelar inte så bra med sina höga par på så låga cash games.. ovanligt i alla fall.. solklar syn hela vägen

my bad, missade att det va limpat...verkar dock som han har 99 slaget här...

Postad

Ken Reetard: KKK7 brädet är ett riktigt bra bluffbräde just eftersom det är limpat preflop och det finns inte direkt en trolig hand som Fi kan sätta HERO på då han först limpar SB och sedan bettar rakt in i Fi med. Skulle han göra det med ett floppat fyrtal. Tveksamt då oftast Fi har en ytterst begränsad hand(då han heckar BB) och förmodligen kommer vika för ett bet. Fi sätter troligen HERO på två "random" kort och försöker bluffa ut honom.

det enda jag egentligen va rädd för var väl just kungen och jag antar att det är -EV och slänga handen i ett sånt läge?

Ja du Sankento, Om han har kungen tror jag det är mer EV- att inte slänga handen :roll::lol:

Postad
Fi sätter troligen HERO på två "random" kort och försöker bluffa ut honom.

skulle uppskatta att 90% av dom som spelar nl50 tänker inte i dom där banorna, vilket gör att jag skulle sätta honom på en valueraise på turn, lätt fold enligt mig.

ser ju tydligt hur ogärna folk vill släppa kåk (och då ere inga nötkåkar jag talar om) ska nog börja pusha typ 1010 på 2-9-5-2-2 boards eftersom man lätt får call av 9x