sankento Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Handen kommer från ett CG NL50 på expekt. HERO 9 9 med 56$ FI med 59$ ingen har höjt och jag limpar med min 99 från SB, fi BB checkar. Flop K K K HERO höjer 2$ Fi synar Turn 7 HERO höjer 5$ FI höjer 10$ till 15$ HERO??? Citera
-PK- Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Solklar turnsyn o låta honom bluffa river också.. Citera
Ezekiel Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Känns ju inte som det är så stor chans att han sitter på en K. Känns mer som att han sitter på 7an och träffar en kåk. Å andra sidan skulle man väl spela kungen på det här sättet också. Finns ju en del småpar han kan ha också men jag hade nog callat eller satt in degen. Beror mycket på hur han spelat innan också. Citera
sankento Postad 20 April , 2006 Författare Rapport Postad 20 April , 2006 Jag hade inte suttit vid bordet så värst länge och hade absolut ingen ordentlig read på FI men han verkade inte vara jätte fisk och Spelade ganska tight. Tycker att han borde med ett pp AA-TT göra en höjning pre-flop så det enda jag egentligen va rädd för var väl just kungen och jag antar att det är -EV och slänga handen i ett sånt läge? Citera
Infinitiv86 Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 A7 eller XXd är väl möjligt i detta läge Citera
serenity Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Han lär väl ändå inte vara dum nog att spela ett färgdrag med triss på bordet. Jag säger nog billig showdown jag med. Han kan ju ha kungen, har han inte det så leder du med största sannolikhet. Citera
Verner18 Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 lol så många poster och folk har endast satt honom på bluff eller flushdraw? hmm är k-k-k-7 verkligen en bra bluffbräda? känns som han har k-x eller försöker få value med typ jj+ om du pushar kanske du kan få bort 1010/jj men det är inte så troligt ens det...har svårt att se hur du kan leda här Citera
rilleg Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 lol så många poster och folk har endast satt honom på bluff eller flushdraw? hmm är k-k-k-7 verkligen en bra bluffbräda? känns som han har k-x eller försöker få value med typ jj+ om du pushar kanske du kan få bort 1010/jj men det är inte så troligt ens det...har svårt att se hur du kan leda här tänk på att det är blindfight o sb limpar in o bb checkar.. de spelar inte så bra med sina höga par på så låga cash games.. ovanligt i alla fall.. solklar syn hela vägen Citera
garden_state Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Finns inte en hand jag ser kan slå dig, utom en limpad KQ/KJ/KT. Men som sagt ovan, quads... nja. Men man vet aldrig, jag skulle raisa flopp, check calla turn o låta honom bluffa rivern. Citera
martine Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Du har troligen bäst hand. Höj turnbetten. Varför höjer du inte preflopp? Citera
Verner18 Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 tänk på att det är blindfight o sb limpar in o bb checkar.. de spelar inte så bra med sina höga par på så låga cash games.. ovanligt i alla fall.. solklar syn hela vägen my bad, missade att det va limpat...verkar dock som han har 99 slaget här... Citera
Ezekiel Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 haha... skulle inte bli förvånad om han sitter med 77 och tänker "där sat den, två trissar!" Citera
Ignatius Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Syn eller raise. Det finns tre sjuor men bara en kung som han kan ha (förutom Ax etc). Hade nog synat och försökt få in lite mer på river. Citera
-PK- Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Ken Reetard: KKK7 brädet är ett riktigt bra bluffbräde just eftersom det är limpat preflop och det finns inte direkt en trolig hand som Fi kan sätta HERO på då han först limpar SB och sedan bettar rakt in i Fi med. Skulle han göra det med ett floppat fyrtal. Tveksamt då oftast Fi har en ytterst begränsad hand(då han heckar BB) och förmodligen kommer vika för ett bet. Fi sätter troligen HERO på två "random" kort och försöker bluffa ut honom. det enda jag egentligen va rädd för var väl just kungen och jag antar att det är -EV och slänga handen i ett sånt läge? Ja du Sankento, Om han har kungen tror jag det är mer EV- att inte slänga handen Citera
mowmow Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Att gå all in är väl det sämsta man kan göra i det läget, ofta man får syn av 7x? JJ+ och Kx är det enda man får syna av om inte motståndaren är en idiot Citera
sankento Postad 20 April , 2006 Författare Rapport Postad 20 April , 2006 Intressanta kommentarer. Jag valde att slänga handen här, mer på känsla än ngt annat och det visaade sig vara rätt då FI visade K-4. Ibland har man känsla för sånt Citera
Verner18 Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Fi sätter troligen HERO på två "random" kort och försöker bluffa ut honom. skulle uppskatta att 90% av dom som spelar nl50 tänker inte i dom där banorna, vilket gör att jag skulle sätta honom på en valueraise på turn, lätt fold enligt mig. ser ju tydligt hur ogärna folk vill släppa kåk (och då ere inga nötkåkar jag talar om) ska nog börja pusha typ 1010 på 2-9-5-2-2 boards eftersom man lätt får call av 9x Citera
Recommended Posts