Pistol Pete Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Hejsan. Jag har sökt i forumet men inte hittat någonting så därför startar jag denna tråd. Någon som vet nåt ställe man kan få reda på följande saker och liknande information: Hur många i procent som backar och plussar. Hur många som lever på pokern. Hur lång tid i snitt som folk har spelat. Ni förstår säkert vad jag menar, jag skulle vilja få reda på så mycket "siffror" som möjligt inom pokern. Tack ska ni ha! Citera
Hjort Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Ni förstår säkert vad jag menar, jag skulle vilja få reda på så mycket "siffror" som möjligt inom pokern. Det är antagligen ingen som faktiskt har all den datan, eftersom siterna knappast delar info med varandra. Överlag så finns det ganska stora problem med att samla in data för att bearbeta med statistiska metoder. Så resultaten som är någorlunda lättillgänglig är enbart hur stor förlorare snittspelaren är (eg tot. rake dividerat med antal spelare) samt en övre gräns för hur stor andel som kan vara vinnare. Jag kan inte tänka mig att siterna presenterar sådan här information officiellt i första taget då, eftersom praktiskt taget all sådan får valet att spela poker att verka ganska dumt. Citera
Pistol Pete Postad 19 April , 2006 Författare Rapport Postad 19 April , 2006 ok Hjort. Tänkte det fanns någonting i alla fall. Har en Poker Magazine där dom skrivit lite om den "Genomsnitllige InternetPokerspelaren". Så man blir ju lite mer intresserad. Men men, inte mycket att göra. Tack för svaret i alla fall Citera
vetgirig Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 För större tävlingar är det Hendon Mobs databas som gäller. Men de tar inte upp online-pokern. Du hittar en länk till Hendon Mobs databas i min signatur. Citera
Ignatius Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Man ser onekligen fram emot det här forskningsprojektet: http://www.pokernomics.com/ Kanske trillar svaret ut där så småningom. "While there are many people who have written books on poker theory, no one has tested all of these theories or undertaken a systematic analysis of actual cardplay on the scale that Steven Levitt plans." Citera
Goose_strike Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 HAr hört någon stanas att ca 80% av alla poker spelare går back i slutet. Citera
Recommended Posts