totti Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 är det försvarsbart att lägga all sin energi på att spela turneringar istället för att, som jag antar de de stora pokerhajarna gör, koncentrera sig på cashgames. jag frågar eftersom jag drar in min vinst på tours medans cashgames vinsten är betydligt beskedligare. Bör jag lära mig cashgames stajlen istället om jag vill dra in större summor? * RP - QoS * Citera
snudde Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 om du vinner mer på tournies så varför byta? skadar väl iofs inte att lära sig cashgames också, spela det du tycker är roligast tycker jag Citera
totti Postad 21 November , 2004 Författare Rapport Postad 21 November , 2004 visst men jag undrar om det finns några hajar som bara kör tours? Ska man bli nått att räkna med så måste jag gå in på cashgames eller? Roligt o roligt....att vinna e kul, basta. Citera
Papa Kubo Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Om du vinner på turneringar och tycker att de är roliga fattar jag inte varför du ska gå över till cashgames istället. Spela det som känns bäst. Om jag inte minns fel finns det en kille på forumet (nucleus månne?) som finansierar sina studier uteslutande genom att spela SnG's. Citera
Nusseman Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Jag spelar ungefär 90% turneringar. Lirar jag cashgame är det för omväxlings skull, eller när det dyker upp ett livespel jag har tid att vara med i. Jag tycker cashgame på nätet är tråkigt, så jag försöker undvika det så mycket jag kan. Citera
totti Postad 21 November , 2004 Författare Rapport Postad 21 November , 2004 ok nusseman, får men fråga vad för tours du brukar köra? Citera
Nusseman Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 ok nusseman, får men fråga vad för tours du brukar köra? Jag skjuter på allt som rör sig Turneringspoker som sådan är ganska likt oavsett vilken spelform det är, så länge vi snackar big bet. FL lirar jag aldrig (förutom 2-7 3 mot QoS) Jag är bäst på Texas, Sökö och Draw, men jag lirar som sagt allt bara det är PL eller NL. Vanligen lirar jag på 24h, alla roliga turneringar med inköp mellan 10€ och uppåt och med starttid mellan typ 19.00 och 23.00 (måsta orka upp med barnen till dagis). Helst lirar jag rebuystruktur på 24h så man har en chans även när tomtarna drar ut. Jag brukar försöka lira de flesta 1k, 2k och 5k guarantee där. På Pokerstars lirar jag oftast 50$ freezeoutturneringen som börjar kl 21.00. Det brukar variera mellan NL och PL Texas, Omaha, och Omaha/8 10$ Rebuyturneringarna på Stars är annars grymt bra, men de tar sån jäkla tid (500-700 lirare), så de lirar jag bara om jag inte ska upp tidigt dan efter. Citera
hazeelnut Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Jag är bäst på Texas, Sökö och Draw Oj, det var inte dåligt. Citera
Nusseman Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Jag menade inte riktigt så. Jag är givetvis bäst på alla spel om man jämför med andra. Jämfört med mig själv är det Texas, Sökö och draw Citera
Recommended Posts