hf89fc Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Har inga read p.g.a att jag just kommit till bordet. men hans RR är lite jobbig, vad skulle ni göra syna hans all in eller Folda Game # 308706731 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Arjeplog" Game ended 2006-04-19 19:52:06 GMT+01:00 Players: kl0nkosaur (EUR 49,67 in seat 1) 1PLAY4CASH (EUR 52,65 in seat 2) zlicka (EUR 47,05 in seat 3) swergay (EUR 20,88 in seat 5) nwdafish (EUR 46,10 in seat 6) Dealer: nwdafish Small Blind: kl0nkosaur (0,25) Big Blind: 1PLAY4CASH (0,50) 1PLAY4CASH was dealt: - zlicka Fold swergay Fold nwdafish Call (0,50) kl0nkosaur Fold 1PLAY4CASH Raise (2,00) nwdafish Call (2,00) Flop - - 1PLAY4CASH Bet (4,00) nwdafish Raise (8,00) 1PLAY4CASH Call (4,00) Turn - - - 1PLAY4CASH Bet (8,00) nwdafish All-In (35,60) 1PLAY4CASH ?? Citera
brut Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Syn. Den enda vettiga hand han slår dig med är 55 Citera
rickie Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Syn. Den enda vettiga hand han slår dig med är 55 A5s samt AQ är inga omöjliga händer bara för han limpade. Citera
loka2 Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 A5s samt AQ är inga omöjliga händer bara för han limpade. As ligger på brädan eller??? han skulle kunnat limpat med AK eller QQ, men även 77 och AQ slår dig. Kalla mig för tight men jag hade kanske lagt den med en viss tvekan. Citera
rickie Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 A5s samt AQ är inga omöjliga händer bara för han limpade. As ligger på brädan eller??? han skulle kunnat limpat med AK eller QQ, men även 77 och AQ slår dig. Kalla mig för tight men jag hade kanske lagt den med en viss tvekan. Menade A5s som i A5 suited, vilket verkar va en rätt poppis limp-hand. Citera
jonklar Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Omöjligt att avgöra vad som är rätt utan reads. Han visar ju väldig styrka genom att först kontrahöja flopp, och sedan kontrahöja allin på turn. De flesta spelare skulle nog inte bluffa där, och vilka händer kan han ha som du slår? Tror inte han skulle spela sådär med Ax. Har spelat rätt mycket på den nivån på B2B. Tycker att när man väl får ett sådant mothugg, då har fi oftast stål. Det finns själklart undantag och de måste man hålla reda på! Jag skulle folda. Citera
brut Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 77 hade han inte reraisat med på floppen. AQ kan i och för sig ha men han avviker ofta från den aktuella budsekvensen med den. Liksom med A5s(fold efter höjning pre). Detta gör att det finns tillräckligt många komb som vi slår för att kunna lägga. Citera
jonklar Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 77 hade han inte reraisat med på floppen. AQ kan i och för sig ha men han avviker ofta från den aktuella budsekvensen med den. Liksom med A5s(fold efter höjning pre). Detta gör att det finns tillräckligt många komb som vi slår för att kunna lägga Menar du: Detta gör att det finns tillräckligt många komb som vi slår för att kunna syna. Inte helt fel att syna. Personligen tycker jag man oftast ligger under när man får sånt här motstånd. Citera
brut Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Jo man ligger nog under oftast mot normalt motstånd men man behöver ju inte vinna 50% för att gå+. Citera
brut Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Menar du: Detta gör att det finns tillräckligt många komb som vi slår för att kunna syna. . Ja så kan man ju också uttrycka det Citera
hf89fc Postad 19 April , 2006 Författare Rapport Postad 19 April , 2006 hmm intressanta komentarer Citera
RayIV Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Yepp, seså, ge mig min välförtjänta credit för att jag läser spelare så grymt bra nu. Citera
hf89fc Postad 19 April , 2006 Författare Rapport Postad 19 April , 2006 Yepp, seså, ge mig min välförtjänta credit för att jag läser spelare så grymt bra nu.Du kan få en gammal Strumpa.............va det dig jag spelade emot eller Citera
brut Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Vid närmare eftertanke så är nog inte synen så självklar som jag först trodde. Tror dock på den fortfarande i den aktuella situationen Tycker att du borde ha checkat på turn. -Pga att det är tveksamt om du tål en höjning i alla fall så hamnar du i en besvärlig situation. Om du checkar och fi bettar, han gör det med set och tvåpar så tjänar du pengar jmf med om du bettar och foldar efter att ha blivit höjd. Fi kommer att checka bakom med färgdraget ganska ofta vilket gör att din hands relativa värde inte skiljer sig så mycket i de 2 olika situationerna(check/bet/fold jmf med bet/raise/fold) eftersom han säkert bluffar ungefär lika ofta om du checkar än om du bettar. Synar gör han nästan aldrig med färgdrag pga pottodds. Motsvaras av de som checkas, och dessa händer kommer att få ett frikort vilket är nackdelen med check. Så jag tycker på turn check om bet fold. Om check bakom check för att inducera en bluff om inte färgdraget gick in. check och fold om draget gick in. Citera
Ignatius Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Jag tycker att du borde ha checkat turn. Nu förlorar du dubbelt så mycket efter folden som jag inte hade tvekat på utan någon read. Citera
Herodude Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 blesch vad fiskig jag känner mig nu, men jag tycker det luktar väldigt mycket missat flushdrag och semibluff inför river? Citera
hf89fc Postad 20 April , 2006 Författare Rapport Postad 20 April , 2006 blesch vad fiskig jag känner mig nu, men jag tycker det luktar väldigt mycket missat flushdrag och semibluff inför river? Kanske det vad skulle du gjort Citera
matte med slice Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Är det bara jag som tycker att betten på turn (8 i en pot på 21) är i klenaste laget. Jag hade nog hellre sett en bet på ca 17-21 istället, får du omslag då får man nog se sig slagen, får du syn bör du kunna räkna bort alla draghänder. Hans HD är rimligen alla PP, SC, one gappers + AK-AT. Troliga händer han sitter på som har dig slagen nu AA, QQ, 55, 77, AK, AQ + att han kanske drar för färg eller stege (och då är det 65% fördel till dig). Din bet på turn kan fi lika gärna se som svaghet och han trycker i hopp om att ta potten rakt av, det är SH och du sitter på TP med hyffsad kicker, hade det inte varit B2B hade jag synat . //Matte Citera
hf89fc Postad 20 April , 2006 Författare Rapport Postad 20 April , 2006 okej jag bettade lite lite, jag vet inte varför men va lite rädd....Vad skulle han ha han bettar inte pre-flopp då lär han ju inte ha ett starkt A han kan ju ha A 5s och synat men vem vet Citera
masterplan Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Är inte Fi en galning som du sett göra knepiga moves innan är detta en fold för mig. På 0.25/0.5 är detta väldigt sällan bluff eller drag. 2-par känns troligt. Citera
hf89fc Postad 20 April , 2006 Författare Rapport Postad 20 April , 2006 Är inte Fi en galning som du sett göra knepiga moves innan är detta en fold för mig. På 0.25/0.5 är detta väldigt sällan bluff eller drag. 2-par känns troligt. hmm var spelar du och vilka blinds ?? Citera
Lolle Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Själv tycker jag det är en rätt solklar fold om man inte har en read att han är en dålig spelare. Tror han har minst AJ, kan inte sätta han på en mindre hand än detta det enda man slår är en bluff, även om det är NL50. Min gissning är AQ iaf. Edit: Inte alls solklar trodde han inte limpade in från början AQ färgdrag eller 55, skulle dock lagt mig iaf tror du är slagen. Citera
masterplan Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Är inte Fi en galning som du sett göra knepiga moves innan är detta en fold för mig. På 0.25/0.5 är detta väldigt sällan bluff eller drag. 2-par känns troligt. hmm var spelar du och vilka blinds ?? När jag spelade 0.25/0.5 höll jag till på B2B. Citera
Recommended Posts